2009-02-14, 15:04
Medlem
Limenys avatar
Hur ställer ni evolutions förnekare till det som Snorlyktan sa om bakterier som utvecklat resistans mot antibiotika? De har ju de facto med hjälp av mutation i sina gener utvecklat denna resistans. Och eftersom denna mutation var fördelaktig genom att den gör det enklare för bakterierna att överleva kommer mutationen att föras vidare till nästa genaration bakterier. Tada där har vi lite evolution!
Citera
2009-02-14, 15:20
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Tycker det känns som det är precis tvärtom, man så blint tro på evolutionen att när någon ber att visa ett exempel, så blir denne ovetenskaplig.

Lägg istället fram de vetenskapliga fakta, så att de kan granskas. Annars kan man börja kalla vilken jävla skönlitterär bok som helst för fakta.

Om teorin är så vattentätt så skall det inte vara några som helst problem.

Tja, själv har jag inte gjort annat. Eller?
Citera
2009-02-14, 15:22
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UraNiuM
"bevis för hur den kan ha uppkommit"?? är det det du klassar som bevis för hur det kan ha gått till så behöver du nog lära dig lite mer om vad bevis betyder!

Bevis enligt Snorlyktan = en teori som visar på hur det kan ha gått till

Lille vän, nu förstår du inte igen. Ingen större biologisk utbildning, va?

Behe har hävdat att bakteriella flageller är irreducibelt komplexa. Beviset att detta inte stämmer finns i TTSS, som jag redan hänvisat till; ett system som är mindre komplicerat än flagellen, men ändå är klart besläktat.

Grattis. Att du sen inte har något annat att kommentera på hela mitt inlägg är närmast symptomatiskt för ID-proponenter på det här forumet.
Senast redigerad av Snorlyktan 2009-02-14 kl. 15:28.
Citera
2009-02-14, 16:19
Bannlyst
Till alla okunniga ateister har jag enbart detta att säga:

''If atheism solved all human woe, then the Soviet Union would have been an empire of joy and dancing bunnies, instead of the land of corpses.''John C Wright - Former Atheist
Senast redigerad av Tonaldin 2009-02-14 kl. 16:27.
Citera
2009-02-14, 16:49
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin

''If atheism solved all human woe, then the Soviet Union would have been an empire of joy and dancing bunnies, instead of the land of corpses.''John C Wright - Former Atheist
Har du inget roligt citat till alla kunniga ateister också?
Citera
2009-02-14, 16:50
Medlem
vättes avatar
"...skriver Sture Blomberg, narkosöverläkare och docent"

Det vill säga, han alltså har ingen som helst bildning inom biologi eller evolutionsteori. Att debattörer försöker flasha med för ämnet helt irrelevanta titlar är ett säkert tecken på att de inte har den blekaste aning om vad de pratar om. Han spelar bara på att många av lästarna är idioter som inte begriper att en den som forskat om evolution är bättre insatt i evolutionsteorin än den som forskat på korgflätning.

Forskare som forskare, väl? Sånna där introverta men smarta gubbar som alltid bär labbrock. Klart att ekonomiprofessorn vet vad han snackar om när han pratar om geologi och meteorologi, han är ju ändå PROFESSOR!
Senast redigerad av vätte 2009-02-14 kl. 16:53.
Citera
2009-02-14, 16:55
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin

Vem har sagt något om att ateism löser alla problem?

Å andra sidan, om kristendomen (eller valfri religion) löste alla mänskliga problem, hade vi inte haft häxjakt, inkvisition, jihad och annat.

Känns det kul att kasta sten i glashus?
Citera
2009-02-14, 18:07
Medlem
Jag ber fortfarande om bevisen.
Citera
2009-02-14, 18:17
Medlem
sheridans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurret
tja om du läser två inlägg upp så postade han i genetik, men den flyttades hit
Ja, suck! Finns det inte ett skräpforum då?
Citera
2009-02-14, 18:18
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag ber fortfarande om bevisen.

har du inte redan fått en del?

Darwin sa att evolution sker genom gradvisa förändringar och plötsliga mutationer. jag gav en länk där t.o.m. livlösa enzymer evolverar just enligt dessa regler.

Nu är det din tur. Ge oss ett klockrent exempel på att intelligent design är korrekt.... så får vi se om det finns några... mer verklighetsförankrade svar.
Citera
2009-02-14, 18:19
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheridan
Ja, suck! Finns det inte ett skräpforum då?

Papperskorgen?
Citera
2009-02-14, 18:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Du menar att man förlorar vetenskapen när man kritiskt granskar vetenskapen?

Oh nej. Det är ju vetenskapens stora styrka att just kunna kritiskt granskas. Av vad jag kan utläsa i artikeln så är det mest ett hopkok av tyckanden från hans sida med en agenda att i slutänden införa religionsundervisning i biologin. Om någon skulle hitta vetenskapliga belägg för en teori som bevisar guds inblandning av arterna utveckling så skulle den teorin accepteras. Problemet för kreationisterna är att det inte finns något sådant än hur djupt dom tittar i bibeln.

Nåväl, åter till frågan, var arbetar överläkare Sture Blomberg? Jag vill gärna undvika att bli nersövd av denne man.
Senast redigerad av raskens 2009-02-14 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in