Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Är du här nu igen, FBs egna lilla raketforskare!!

Vad skoj, du har ju endel och svara på. Men först:
Det är en helt annan sak att ställa upp hypoteser och utveckla teorier med observationer, befintlig teori och fakta som grund; än att utan dessa skapa sig en trosgrundad övertygelse för hur processer i universum "egentligen" skett.
Detta är så elementärt att man nästan skäms å samhällets vägnar, som tydligen misslyckats med att informera några % av befolkningen om detta.
Just ja, vetenskapen anpassar sig efter verkligheten och utvecklas, för att förklara och prediktera processer korrekt. Sen att detta stämmer överrens med din egna "definition" av perfekthet är väl bara skoj, eller hur?
Tag nu och svara på mina frågor i
http://flashback.info/showpost.php?p=8271600&postcount=6024
Cheers.
Toppen
Då hoppas jag att du svarar på mina?
Varsågod.
För att ge dig ett helt ärligt svar så..........
Jag vet inte om Gud skapade jorden med möjlighet att frambringa nya arter eller varianter på existerande arter, men det står inget om det i Bibeln. Vad som däremot står är att Guds livskraft behövs för att hålla allt liv uppe. Ingen livskraft, inget liv.
Angående nya arter.
Och du är helt säker på att detta stämmer, arter försvinner och nya arter uppstår? Kan du ge ett konkret exempel på en helt ny art som uppstått, och när?
Jodå, Gud skapade både folk och djur som anpassningsbara och det är väl ganska naturligt eftersom förhållandena på planeten är ganska olika. Planeten är anpassningsbar den också.
Generellt kan man väl säga att allt lever och förändras som är skapat.
Vetenskapen "utvecklas" och följer "verkligheten", ändå kan den inte ens förklara vad ett medvetande är? Hmmmm