2007-07-13, 21:40
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
...

Återigen så poängterar jag att det är ju väldigt lägligt att magi bara existerar för de troende och inte kan påvisas på objektivt sätt.
Allt du tog upp kan uppnås eller förklaras på helt naturliga sätt.

Kort och gott är magi bara en psykisk villfarelse.
Citera
2007-07-13, 22:15
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexic
Placebo och magi går hand i hand...
Jag vet inte hur mycket du läst om Magi. Vet du vad laddat vatten eller en så enkel sak som månharpa är till exempel ?? Eller ljusmagi ?
Citera
2007-07-13, 22:19
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Återigen så poängterar jag att det är ju väldigt lägligt att magi bara existerar för de troende och inte kan påvisas på objektivt sätt.
Allt du tog upp kan uppnås eller förklaras på helt naturliga sätt.
Kort och gott är magi bara en psykisk villfarelse.
Det är lätt att tro att det är så ja. Men som jag tidigare beskrivit så är tron och en mycket stark vilja det som sammarbetar med de naturliga energierna. Dessa energier som inte vill bevisas eller agera i frågan om Bevis. Magins lagar är nogranna. Jag kan råda dig att besöka CASSANDRA EASONs officiella hemsida. Hon är en av världens skickligaste häxor. Hon har gett ut massor av böcker om Magi och henne kan man också ställa frågor till. Hon är expert. Ta en koll http://www.cassandraeason.co.uk/
Citera
2007-07-17, 03:32
Medlem
different_trips avatar
Bara jag som fått lust att ställa upp trollet Mankan på en åker.
På ena sidan har vi Mankan. På andra sidan har vi de flesta FBare i denna tråden, dessa kommer utrustas med hagelgevär.

Sen ger vi Mankan 2 minuters försprång. Kör på det!
Citera
2007-07-17, 11:01
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Det är lätt att tro att det är så ja. Men som jag tidigare beskrivit så är tron och en mycket stark vilja det som sammarbetar med de naturliga energierna. Dessa energier som inte vill bevisas eller agera i frågan om Bevis. Magins lagar är nogranna. Jag kan råda dig att besöka CASSANDRA EASONs officiella hemsida. Hon är en av världens skickligaste häxor. Hon har gett ut massor av böcker om Magi och henne kan man också ställa frågor till. Hon är expert. Ta en koll http://www.cassandraeason.co.uk/

Nej, det är bara fejk och lurendrejeri om det inte kan bevisas objektivt. Att skylla på osynliga energier som inte kan bevisas är bara en dålig ursäkt och ett försök att komma undan.

Jag kontrar med att tipsa sig om James Randi Education Foundation, som är organisation som uppmuntrar kritiskt tänkande. Därtill startat av en av världens skickligaste trollkonstnärer.
http://www.randi.org/

Deras the million dollar challange är ju synnerligen intressant och det faktum att ingen person med övernaturliga krafter ens har klarat de preliminära testerna slående.
Citera
2007-07-20, 03:12
Medlem
Stardestroyers avatar
Det är en vanlig tendens bland människor att medvetet se vad de vill se. Dom har svårigheter att se saker som har negativa konnotationer medan dom med lätthet ser saker som är positiva, säger antropologen Lionel Tiger.
Citera
2007-07-21, 01:09
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Nej, det är bara fejk och lurendrejeri om det inte kan bevisas objektivt. Att skylla på osynliga energier som inte kan bevisas är bara en dålig ursäkt och ett försök att komma undan.

Jag kontrar med att tipsa sig om James Randi Education Foundation, som är organisation som uppmuntrar kritiskt tänkande. Därtill startat av en av världens skickligaste trollkonstnärer.
http://www.randi.org/

Deras the million dollar challange är ju synnerligen intressant och det faktum att ingen person med övernaturliga krafter ens har klarat de preliminära testerna slående.
Hur vet du att det är fejk och lurendrejjeri om du inte fördjupat dig i det. The million dollar challange måste de satt upp i okunskap. Då en sann tro krävs och ingen genväg till bevis. Detta har du och jag dock redan talat om förut.
Citera
2007-07-21, 01:09
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardestroyer
Det är en vanlig tendens bland människor att medvetet se vad de vill se. Dom har svårigheter att se saker som har negativa konnotationer medan dom med lätthet ser saker som är positiva, säger antropologen Lionel Tiger.
Samma gäller Ateister
Citera
2007-07-21, 01:10
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Bara jag som fått lust att ställa upp trollet Mankan på en åker.
På ena sidan har vi Mankan. På andra sidan har vi de flesta FBare i denna tråden, dessa kommer utrustas med hagelgevär.

Sen ger vi Mankan 2 minuters försprång. Kör på det!
När började hagelgevär tala
Citera
2007-07-21, 01:57
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Så praktiskt. Det finns alltså inget sätt att skilja på en helt påhittad andevärld och en faktiskt existerande sådan?
Lite som att inte kunna skilja mellan en helt påhittad motorsåg och en faktiskt existerande sådan. (SPLATTER!)
Citera
2007-07-21, 07:38
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Hur vet du att det är fejk och lurendrejjeri om du inte fördjupat dig i det. The million dollar challange måste de satt upp i okunskap. Då en sann tro krävs och ingen genväg till bevis. Detta har du och jag dock redan talat om förut.

Vilket bara visar min tes om att tro enbart är ett psykologiskt fenomen som utspelar sig i hjärnan på de troende, precis som schizofrenas vanföreställningar.

The million dollar challange har de satt upp efter objektiv och vetenskaplig modell, där det går ut på att undersöka fenomenen i verkligheten. En magiker som trollar, med hjälp av dolda speglar eller fiskelinor, har ju ingen speciell kraft i verkligheten.
Citera
2007-07-21, 16:42
Medlem
Trollishs avatar
Citat:

hahahahahaahahahahahaahahahahahaahahahahahaahahaha hahaahahahahahaahahahahahaahahahahahaahahahahahaah ahahahahaahahahahahaahahahahahaahahahahahaahahahah ahaahahahahahaahahahahahaahahahahahaahahahaha

Snälla säg att du skämtar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in