2007-06-26, 03:43
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Fortfarande så säger du ju att man bara kan få insikt i det andliga genom extrem påverkan och därmed kraftig avvikelse från hjärnan normala funktioner. Häx-salvor eller inte så är hypnos, regression och meditation ungefär samma sak. Det handlar om stora ändringar av hjärnans normala tillstånd.

Det finns droger som framkallas i stort sett identiska tillstånd som de som råder i regression eller meditation. Är detta alltså vägen till andligheten?
Nej. Det är ett annat sätt att lura hjärnans funktioner till medvetandet. Som jag tidigare nämde så är exempelvis andekontakt något som inte förändrar hjärnans medvetandetillstånd men ändå kan ge övernaturliga upplevelser. Det finns ju de som sett och hört andar i gamla hus. Finns de som sysslar med Demonologi och Goetism och Åkallan av demoner. Pendling. Ta en koll på hur det går till att Kanalisera här http://paranormal.se/topic/kanalisera.html
Citera
2007-06-26, 08:22
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Nej. Det är ett annat sätt att lura hjärnans funktioner till medvetandet. Som jag tidigare nämde så är exempelvis andekontakt något som inte förändrar hjärnans medvetandetillstånd men ändå kan ge övernaturliga upplevelser. Det finns ju de som sett och hört andar i gamla hus. Finns de som sysslar med Demonologi och Goetism och Åkallan av demoner. Pendling. Ta en koll på hur det går till att Kanalisera här http://paranormal.se/topic/kanalisera.html

Du får kalla det vad du vill, men det är fortfarande onormala former av hjärnaktivitet du talar om.
Citera
2007-06-26, 09:18
Bannlyst
Det enda jag behöver för att tro på en bok som Bibeln är...........

Se mig omkring. Det räcker väl.

Att någon har skapat allt ser jag som betydligt mer logiskt än motsatsen.

Sen undrar jag varför inte andra kan se samma sak som jag?

"Ni ser, men ni ser ändå inte, ni hör, men ni hör ändå inte"

Citat Jesus

Citera
2007-06-26, 09:48
Awaiting Email Confirmation
Mr.Eris avatar
Big Bang-teorin: Från början fanns ingenting och ingenting exploderade
Citera
2007-06-26, 10:51
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

Citat Jesus

Tyvärr så är inte enbart tro något som duger i vetenskapliga sammanhang. Det spelar ingen roll om man tror på något, kan man inte bevisa det så är påståendet värdelöst vetenskapligt sett.
Och alla som studerat naturen närmare vet att den inte är lika enkel som man tror...

Så tona ner tro-argumentationen då den inte hör hemma här utan på religion.
Citera
2007-06-26, 10:55
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ta lite relgionstudier !!
Det borde alla göra! Här är en bra hjälp för att studera bibeln: http://mindprod.com/religion/biblestudy.html
Citera
2007-06-26, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Eri
Big Bang-teorin: Från början fanns ingenting och ingenting exploderade

.....sen hände ingenting därför att ingenting hade exploderat.

(kunde inte låta bli)
Citera
2007-06-26, 12:07
Medlem
Stardestroyers avatar
Citat:

Citat Jesus

"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

-Douglas Adams
Citera
2007-06-26, 12:40
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardestroyer
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

-Douglas Adams

Hehe.

"Vi sysslar med vetenskap, inte övertro" - Dr Herbert West
Citera
2007-06-26, 13:29
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Du får kalla det vad du vill, men det är fortfarande onormala former av hjärnaktivitet du talar om.
Det vet du inte förrän du besökt ett erkänt medium. Eller en ockultist och utfört kanalisering. Eller ouija mm mm ..
Citera
2007-06-26, 13:32
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:

Sådär sa en person som jag kände för längesen också och det är något av det dummaste jag har hört. Är du han tro?
Citera
2007-06-26, 13:35
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Det vet du inte förrän du besökt ett erkänt medium. Eller en ockultist och utfört kanalisering. Eller ouija mm mm ..

Jag har testat hypnos, meditation och besökt ockultister. Faktum är att jag också är rätt väl bevandrad inom klassisk västerländsk demonologi. Därtill är jag stolt ägare av en hel del gammal ockult litteratur, däribland en originalutgåva av Colin de Plancys mästerverk Dictionairre Infernal.
Så jag vet vad jag talar om. Det handlar fortfarande bara onormala former av hjärnaktivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in