2007-07-01, 00:16
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Om du följt diskussion så borde du ha sett att den inte handlar om brott mot tydliga regler från en legitim makt. En bättre jämförelse vore om den nazityska ockupationsmakten i Danmark dödade danska barn eftersom danskarna inte lydde de nya regler som nazisterna instiftat. Och detta trots att reglerna inte ens nått ut till mer än ett fåtal.
Jag förstår hur du tänker, men kan inte riktigt hålla med till fullo i vad du tycker. Sen att jag inte gillar tanken vid att döda barn, kan vi nog enas om.

/mvh Ikh
Citera
2007-07-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Du måste kunna skilja på när och när ... Vissa saker ser man tydligt med sunt förnuft. Men det behöver inte va fel att fira Jesu födelse men då bör man ju kunna hitta rätt dag eller hur ? Men med hans korsfästelse har vi ju rätt dag,

Rätt dag för korsfästelsen? Påsken ändrar datum varje år eller hur?
Citera
2007-07-01, 00:32
Medlem
ikhs avatar
Skulle vilja flika in lite angående vatikanen, de har världens äldsta och största unika bibliotek vad gäller biblisk literatur, och mig veterligen är det världens äldsta institution som studerar teologi. Jag antar att deras tolkningar stämmer bättre överens med sanningen än tex de något nyare samfunden, då dessa inte har haft möjligheten att läsa orginalskrifter på det språk de skrevs. Utan baserar en stor del av sina tolkningar på översättningar som inte är helt korrekta. Sen om man har haft 800år på sig att tolka en text eller 100år borde göra en stor skillnad. Så när det gäller referenser skulle jag utan problem anse att vatikanen var bättre än tex JV. Då vatikanen har större trovärdighet ur en rent vetenskaplig synpunkt.

/mvh Ikh
Citera
2007-07-01, 01:35
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Sen har ju Satan många knep också. Hans största list är att få folk att komma ifrån tron. Han vill få de flesta med sig och att avvika från tron på de mest listiga sätt.
Hey, he's got the best tunes.
Citera
2007-07-01, 03:08
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Vadå ingenting ?? Läste du sidan ?? Det är mycket kraftgärningar som ges till vissa försammlingar runt om i världen idag. Samma gärningar de första Kristna försammlingarna i BIBELN hade !!!!!!!
Bibeln är vansinnig, Bilow.
Gud varken ger, tar eller kräver.
Citat:
Det är förbjudet enligt Flashbacks regler att koppla olika användarnamn till en och samma person. Du får helt enkelt dra dina egna slutsatser...
Hah, på tal om vansinne.
Citera
2007-07-01, 03:11
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Om vi utgår ifrån att gud finns, vad gör han då? Eller hur menar du? Att gud inte finns utan att det handlar om en kraft som bara finns där?

Förklara gärna för mig som endast har tittat på kristendomen.

/mvh Ikh
Citera
2007-07-01, 03:23
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
(tredje raden är inte heller så illa)

Nu när jag tänker efter så är alla dina signaturrader ganska bra.
Citera
2007-07-01, 05:35
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Hey, he's got the best tunes.
Your heart is black
Citera
2007-07-01, 05:35
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Bibeln är vansinnig, Bilow.

Hah, på tal om vansinne.
Bibelns innersta förståelse som bara Gud själv känner till säger samma sak min vän.
Citera
2007-07-01, 05:36
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Rätt dag för korsfästelsen? Påsken ändrar datum varje år eller hur?
Man går efter fullmånen mm. Man vet iallafall på ett yngefär.
Citera
2007-07-01, 05:37
Medlem
Billows avatar
Citat:
Påstå då inte det som om det vore ett faktum, med tre utropstecken efter, som du gjorde ovan.
Spekulation med ivrigt hjärta
Citera
2007-07-01, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Skulle vilja flika in lite angående vatikanen, de har världens äldsta och största unika bibliotek vad gäller biblisk literatur, och mig veterligen är det världens äldsta institution som studerar teologi. Jag antar att deras tolkningar stämmer bättre överens med sanningen än tex de något nyare samfunden, då dessa inte har haft möjligheten att läsa orginalskrifter på det språk de skrevs. Utan baserar en stor del av sina tolkningar på översättningar som inte är helt korrekta. Sen om man har haft 800år på sig att tolka en text eller 100år borde göra en stor skillnad. Så när det gäller referenser skulle jag utan problem anse att vatikanen var bättre än tex JV. Då vatikanen har större trovärdighet ur en rent vetenskaplig synpunkt.

/mvh Ikh

Det gäller ju att kunna läsa den också..........

Så tid spelar faktiskt ingen roll eftersom det handlar om noggrannhet i att LÄSA Bibeln. När man tar fram nåt så missar man ju att ta fram det som förklarar det som man just läser. Bibeln är en komplex bok som KRÄVER att du tar fram ALL fakta, inte bara läser det som finns mitt framför näsan och drar en snabb slutsats av det. Ibland får du kanske ta fram 20 olika ställen i Bibeln för att förklara det du just läser.

DET är att kunna Bibeln det, något som tydligen väldigt få kan. Så Vatikanen litar jag inte ett endaste dugg på faktiskt. Jag ville bara förklara vad det är att tolka Bibeln rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in