Citat:
Ursprungligen postat av fbe
"Du skulle inte kunna göra jobbet själv" är exakt vad du förtjänar att höra. Du jiddrar helt ogenerat och svarar aldrig på ett argument annat än med en motfråga eller en uppmaning att läsa Bibeln i sin helhet eller en eller annan hemsida.
Jag frågade dig för övrigt hur du har kommit över "alla fakta". Är det i diskussion med Gud själv eller på annat sätt?
Det faktum att du inte ser någon skillnad på självrättfärdighet och rättfärdighet bekräftar än mer den bild du redan visat upp av ditt ego.
Kan du nu vänligen tänka dig att svara på frågan?
Fakta kommer man över om man letar lite, och läser. Sen fodras lite intresse förstås.
Vad jag ser är en mängd personer som inte är det minsta intresserade av Bibeln, lika lite som de tror på den, och vars enda mål är att försöka hitta "felaktigheter" i den. Personer som helt eller delvis utesluter en Gud och en skapelse. Därmed blir de flesta frågor inte ärliga, dvs gjorda pga att man vill ha något bevisat som är sant.
Då man drar snabba slutsatser av direkta citat och bortser från relevanta ställen från övriga böcker i Bibeln så blir det en diskussion som blir väldigt svår att föra.
För det ni egentligen är intresserade av har inget som helst med Bibeln att göra, eller hur?
Så hur har ni tänkt er att man skall föra en sån här diskussion då? Det blir ju knappast någon ärlig eller öppen diskussion eftersom den blir låst och väldigt partisk.
Jag tror personligen inte att jag lyckats att få någon ävertygad eller ens tänka efter angående Bibeln, lika lite som jag blivit övertygad om att vi har kommit till utan att skapats av en Gud.
Förresten.........
Här är ytterligare något läsvärt.
http://www.concordant.org/expohtml/DeathAndJudgment/TheGehennaOfFire.html
http://www.concordant.org/expohtml/DeathAndJudgment/index.html
Ni hittar mig i filosofi eller religionsforumet.
(och kanske dataforumet)
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Ja fyfan, sånt högmod och hyckleri av guds egna lilla soldat.
Hans egna källor talar emot det han påstår men han vägrar erkänna att källan, alternativt han själv, har fel.
Hur skulle det funka i vetenskapliga sammanhang ?
A: Är inte 1+1=3 ?
B: 1+1=2, kolla här i min länk <url>
A: Men i din länk står det att 1+1=3, är det fel ?
B: Nej det är inte fel. Matematiken säger att 1+1=2.
A: Uhm ?
Genom att argumentera och bygga upp "fakta" på det viset kan man, som ovan, komma fram till vadsomhelst. Vilket precis så är fallet.
Jag trodde att jag redan gjort klart vad som var rätt och vad som fel?
Läs mina senaste inlägg, så vet du.
Och nej, vi människor skall inte brinna i något helvete för evigt.
Står det så, någonstans, så är det felaktigt.
Vi syns i filosofi eller religion om du har vägarna förbi.