2007-06-26, 17:21
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Utöver flummiga teorier och tankar så gillar du även att klippa och klistra? Föga förvånande då dessa brukar gå hand i hand. Jag antar att du även gillar att måla flummiga saker i en herrans massa färger för att sen säga: "Titta, ser ni djupet i målningen? Gör man det så uppenbarar sig Jesus i målningen.
Det är enkelt att säga så då du vet och kan 0,1 % av det paranormala området.
Citera
2007-06-26, 17:22
Medlem
Stardestroyers avatar
Det är en barnlek för hjärnan att framkalla hallucinationer och dylikt, och att koppla ihop t.ex. ett mönster till en bild som du tror är en uppenbarelse. Speciellt om du är ung, flicka och katolik... zomg! Jungfru Maria!
Citera
2007-06-26, 17:23
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Jag tänkte nog ta och bunta ihop alla gamla Mankan-trådar, dvs BB-tråden, evolutionstråden, människan har funnits i 100 miljoner år etc, till "den stora tråden för alternativ vetenskap eller dylikt".

Vad tros om det?
Alternativ vetenskap? Låter som en oxymoron. In med driten under religion eller nått. Droger kanske.
Citera
2007-06-26, 17:25
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det är väl just det som är grejen... Carlos är inte intressant, det är folks reaktioner som är intressanta. Carlos var nämligen inget annat än en skicklig bluff producerad av ingen mindre än James Randi för att visa hur lätt folk manipuleras och hur lätt det är att skaffa sig mediatid och kunna sälja en produkt.

På motsvarande sätt så säger det inte mig något att du säger dig ha upplevt saker du tror på. Särskilt inte på ett vetenskapsforum.
Det finns falska rörmokare också. Allt har falska och sanna sidor. Givetvis vill skeptiker och andra intreserade ta reda på om folk är lättlurade eller inte. Isåfall är folk lika lättlurade som inte tror på Gud. Han är ju inte motbevisad. Sen har vi miljoner med människor världen över som (helt själva) får råd från andevärlden utan hjälp av medium och andra. De ägnar hela sina liv år magi och andlighet på egen hand. Och vissa av dem ger gratis av sin lärdom. http://www.beccus.se/
Citera
2007-06-26, 17:26
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Jag vet inte. Eftersomdagens fysik inte uttalar sig om något som hände innan 10^-43 sekunder efter universums skapelse är det totalt ointressant ur vetenskaplig synvinkel. Du kanske bör fråga i religionsforumet istället för i vetenskapsforumet?

Vem är "man" som inte är säker på det? Och vilket experiment är det du syftar på?

En kvark är i dagsläget att betrakta som en elementarpartikel. Det finns alltså i dagsläget inga byggstenar som skapar någon kvark. Och därmed inte heller universums första kvark.

Jag vet inte. Eftersomdagens fysik inte uttalar sig om något som hände innan 10^-43 sekunder efter universums skapelse är det totalt ointressant ur vetenskaplig synvinkel. Du kanske bör fråga i religionsforumet istället för i vetenskapsforumet?

Så. Var det något mer som du undrade över rörande Big Bang?
Nej. Jag har fått svar på hur långt forskningen har kommit i dagsläge. Och ännu återstår uppenbart gåtor av hur allt kom till.
Citera
2007-06-26, 17:27
Medlem
Stardestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Nej. Jag har fått svar på hur långt forskningen har kommit i dagsläge. Och ännu återstår uppenbart gåtor av hur allt kom till.

Det betyder inte att du har rätt!
Citera
2007-06-26, 17:27
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Kanske inte, men det mesta pekar ju mot det hållet.
Och som sagt så kräver ju inte ekvationen något märkvärdigt. Förändringar kan lätt orsakas och omgivningen är ovidkommande.
Alltså kan man säga att forskningen antar att det är så för det pekar åt det hållet. Men ännu kan inte mänskligheten ges 100 procentiga löften.
Citera
2007-06-26, 17:28
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardestroyer
Det är en barnlek för hjärnan att framkalla hallucinationer och dylikt, och att koppla ihop t.ex. ett mönster till en bild som du tror är en uppenbarelse. Speciellt om du är ung, flicka och katolik... zomg! Jungfru Maria!
Men då budskapen nämner sådant som utövaren omöjligt kan känna till då. Som de som varnats för kommande olyckor mm.
Citera
2007-06-26, 17:37
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Nej. Jag har fått svar på hur långt forskningen har kommit i dagsläge.
Vad bra.

Citat:
Och ännu återstår uppenbart gåtor av hur allt kom till.
Tja, är det någonsin någon som har påstått något annat? Varför skulle det finnas forskare om allt redan var kartlagt in i minsta detalj? Det låter ju otroligt korkat...
Citera
2007-06-26, 17:43
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Alltså kan man säga att forskningen antar att det är så för det pekar åt det hållet. Men ännu kan inte mänskligheten ges 100 procentiga löften.

Kan man någonsin ge 100% löften?

Viktigast är ju att vetenskapen erbjuder en klart sannolik teori, som inte innefattar en massa sagoväsen, som därtill stämmer överens med verkligheten som vi hittills observerat. Det är bra mycket mer än vad någon annan falang lyckats klämma fram.
Citera
2007-06-26, 19:50
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardestroyer
Det betyder inte att du har rätt!
Nej men jag känner att jag har rätt. Ni får låta den åsikten stå för mig och respektera den "vilket ni gör". Men jag vill inte hävda att alla måste se mig som ett prakt-exempel. Men jag tror på mitt och ni på erat.
Citera
2007-06-26, 19:52
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Vad bra.

Tja, är det någonsin någon som har påstått något annat? Varför skulle det finnas forskare om allt redan var kartlagt in i minsta detalj? Det låter ju otroligt korkat...
Jag har inte påstått att forskningen är fel för den inte kan allt. Men den motbevisar inget övernaturligt. Men hade den svar på allt. Vore det Gudomliga mindre troligt hos vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in