Citat:
Ursprungligen postat av missile
Hur långa pass kör ni?
Byter ni linje under samma pass, eller är det fram och tillbaka som gäller hela passet?
Har du lyckats att klämma någon i dörrarna så att det har varit nära att bli en otäck incident?
Observera att med linjer menar jag 17, 18 och 19 då jag kör på gröna linjen.
Med pass menar du en arbetsdag eller hur länge vi kör på ett tåg? Jag svarar på båda.
Arbetsdagarnas längd skiftar mellan 6 och 9 timmar beroende på en massa saker, vi får max jobba 10 timmar under en arbetsdag.
På ett och samma tåg blir det max 4 timmar men oftast något mindre då tiden det tar att köra ett varv på en linje inte alltid är fina och jämna tider.
Man kör som oftast flera tåg och gärna på olika linjer, ibland har man sträcktjänster som är relativt korta och då är det oftast bara två olika tåg man kör med en kort lunchrast i mitten.
Klämma folk i dörrarna gör man hela tiden, anledningen till detta är att folk allt som oftast har en övertro på hur bra de är på MacGuyver-skalan och försöker komma igenom när dörrarna håller på att stängas - någon incident har inte inträffat eller ens varit i närheten sen de nya tågen kom.
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Berätta anekdoter om kufar som jobbar där och även kufar du ser i tuben.
Jag får återkomma imorgon kväll då jag är helt slut och behöver sova.