2007-12-12, 00:20
Medlem
Rymdgrodas avatar
Söker en låt som jag hört i Ebba och Didrik.
Den spelas med eftertexterna i några avsnitt, som slutar med att Ebba springer från Mårtens hus.
Låter som Michael Jackson eller Prince.

Någon?
Citera
2007-12-12, 00:44
Medlem
Cineastens avatar
Musikfrågor tas i Musikforumet.
/Mod
Citera
2009-06-25, 00:18
Medlem
Gormits avatar
Kände idag helt plötslig ett otroligt sug efter Ebba & Didrik idag, utan anledning. Känns så mycket sommar. Den bästa ungdoms-serien någonsin!
Citera
2009-06-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
Såg dvd för några dagar sen! vilka rysnigar man får hehe!!!

De var riktigt bra på sin tid, och är bra film än idag!

Alltid undrat vad de syslar med idag, dom som var med! Skulle va kul se vad dom gör!

Nu menar jag typ alla som var med! dom som hade repliker villsäga! =)..

Såg också att Dvd var klippt på en del ställen! En scen som inte var med, då står på en brygga, med tuffa tjej gänget, håller på kastar i Ebba i vattnet nån som minns den scenen?

Struntsamma, den är bra de kommer förbli Nostalgi 4 ever! =)

Jag kom på att faktiskt fått träffa pappan som spelas av "Sten Elfström"
Hade då inte möjlighet, säga att serien var jädrigt, bra får då visste jag inte att han var med i den! =/....

Det var någon artikel om det när förra reprisomgången gick. Antagligen i AB. Minns dock inte vad de sysslade med idag.
Citera
2010-06-28, 21:18
Medlem
Torrances avatar
älskar pappan i serien,
-men det står nog mest i dom utländska tidningarna.
ja jo men jag läser ju times, ja joo.

han blir så jävla stenkåt när yrla kommer på besök
Citera
2010-07-14, 07:58
Bannlyst
[quote=Torrance]älskar pappan i serien,
-men det står nog mest i dom utländska tidningarna.
ja jo men jag läser ju times, ja joo.

Kan ju vara så att Yrla var Didriks syster. Han kanske hade en dotter från ett tidigare förhållande! Som han aldrig träffat men bara kände till namnet på. Kan ju vara så!
Senast redigerad av lucylie 2010-07-14 kl. 08:05.
Citera
2010-09-24, 15:43
Det är väl inte inspelat 1990? Känns som att det är inspelat några år tidigare än så.
Citera
2010-09-24, 16:16
Medlem
morkfromorks avatar
helt fantastiskt filmat, kanske den bästa ungdomsserien någonsin? Jag hade alla avsnitt på ett band, någonstans, i ett annat land...
Citera
2010-09-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Det är väl inte inspelat 1990? Känns som att det är inspelat några år tidigare än så.

1988 står det i eftertexterna.
Citera
2010-09-24, 22:06
Medlem
c014s avatar
Angående pappan så har jag alltid förstått det som att han först är tveksam till yrla över huvud taget.

Men sen när han får se henne och ser att hon finns, samt är äldre och hetare än han trott så blir han lite gubbsjuk. Typ så.
Citera
2010-09-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Angående pappan så har jag alltid förstått det som att han först är tveksam till yrla över huvud taget.

Men sen när han får se henne och ser att hon finns, samt är äldre och hetare än han trott så blir han lite gubbsjuk. Typ så.

Exakt så. Till en början tror både han och mamman att "fenomenet" Yrla är ett svepskäl för att slippa pianolektionerna. När han sedan får träffa henne blir han av naturliga skäl lång i ansiktet.
Citera
2010-09-25, 00:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
Såg dvd för några dagar sen! vilka rysnigar man får hehe!!!

De var riktigt bra på sin tid, och är bra film än idag!

Alltid undrat vad de syslar med idag, dom som var med! Skulle va kul se vad dom gör!

Nu menar jag typ alla som var med! dom som hade repliker villsäga! =)..

Såg också att Dvd var klippt på en del ställen! En scen som inte var med, då står på en brygga, med tuffa tjej gänget, håller på kastar i Ebba i vattnet nån som minns den scenen?

Struntsamma, den är bra de kommer förbli Nostalgi 4 ever! =)

Jag kom på att faktiskt fått träffa pappan som spelas av "Sten Elfström"
Hade då inte möjlighet, säga att serien var jädrigt, bra får då visste jag inte att han var med i den! =/....

Den bortklippta scenen som du nämner finns inte på VHS heller och jag kan inte minnas att jag har sett den på tv heller när den gick Har sett på Youtube klipp med Philip när han blir intervjuvad av 2 tjejer och dom ställer frågor om serien och repliker och han var väldigt duktig kommer ihåg i stort sett allt,det var imponerande.När det gäller Mårten så är det väl så att han är ensam hans pappa jobbar jämt och hans mamma verkar inte finnas där,det kanske är därför som han söker sig till tjejer i serien,att ön är påhittad förstår jag då den heter "Längtan" men båten är knappast påhittad,"dom har deg till många bullar" så att säga.Ebba däremot jag har diskuterat det med mina kompisar,hon måste ha nån form av diagnos AD/HD möjligtvis?Och Tova vad jag var förtjust i henne när jag var yngre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in