Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 16:55
  #61
Medlem
gato12s avatar
Allvarligt, hur exakt skulle naturen och vår biosfär skadas av att vi utrotade fiskmåsarna helt...? Finns det någon biolog som vet? Vilken nytta gör dessa egentligen?
Citera
2015-07-13, 21:51
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
ACHTUNG!

Har för tredje året i rad måsproblem. Vilka röstresurser kräken har! Stora och aggressiva är dom också.

Jag bor mitt i stan vilket medför att fåglarna har god tillgång på föda, uteserveringar, människor som lämnar sopor i parker, folk som fyllekäkar på helgerna och dräller mat, och som lök på laxen så såg jag en gammal pensionär hälla brödsmulor ur en stor fryspåse här mitt på en gata! Har sett det där brödet i flera år men aldrig sett den skyldiga dåren. Hon bara knatade fram och på samma ställe som vanligt tömde hon säkert 3 liter upphackat bröd. Hon kan ju inte vara klok, går ingen nöd på fåglarna såhär års, tvärtom!

I alla fall, måsarna vi har här på gården drar igång vid 4-tiden kanske och jag bor mot en innegård där dom sitter på taken och deras fula ungar springer runt på innergården och piper så föräldrarna gör dykningar här och skriker. Rent obegripligt att ungarna inte råkat komma ut från innergården och ut på gatan. Att själv mota ut dom mot en säker död kräver planering, jag skulle bli sedd av grannar och attackerad av måsar.
Enklast vore att slå ihjäl dom små på natten när ingen ser. Vi har många fina hundar här så råttgift är kanske ingen bra idé såvida jag inte matar fågelungarna direkt. Kanske kan man hälla sirap på dom så myror jagar dom och sakta men säkert dödar dom

Inte kul att väckas på semestern av måsar.


Verkar som att vi bor vid samma gård.
Du beskriver problemet klockrent.
Avskum!
Citera
2015-07-14, 00:06
  #63
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Allvarligt, hur exakt skulle naturen och vår biosfär skadas av att vi utrotade fiskmåsarna helt...? Finns det någon biolog som vet? Vilken nytta gör dessa egentligen?


Vem har talat om att utrota kräken helt? Jag vill endast kunna röra mig på stan i fred från dom äckliga asen, samt slippa deras satans skrikande då jag ska sova

Väljer man att bo i " övre rövsmöra" så kanske man får finna sig i skränande jävla as som attackerar en då man går bakom husknuten. Men mitt i stan skall man fan slippa dom. Utrota dom från städerna skulle endast innebära mera lugn och ro
Citera
2015-07-14, 14:52
  #64
Medlem
orvarens avatar
Råttfällor,modell "större" agna med va fan som helst,de äter ju allt iaf!
Citera
2015-07-15, 00:09
  #65
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Råttfällor,modell "större" agna med va fan som helst,de äter ju allt iaf!

Ja och på hustaken där kräken har sina jävla bon . Kanske lägger dom av att invadera och terrorisera stadskärnorna om dom själva och deras avkommor går åt när dom försöker
Citera
2015-08-08, 14:23
  #66
Medlem
plastormar är ett effektivt sätt o få dem att ej vilja landa
Citera
2016-06-22, 00:49
  #67
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Har feta problem med fiskmåsar med på innergården. Jag ringde han som är ordförande i bostadsföreningen och han skrattade bara när jag sa att jag tycker vi har problem med fiskmåsarna.

För 2 dagar sedan häckar de precis vid mitt cykelställ, jag har därför inte kunnat hämta min cykel. Idag besökte min kompis mig och parkerade i stället, han insåg inte att måsarna var där förens han var riktigt nära, och sa att han blev jävligt skraj, för dem var många och aggressiva.

Han har inte kunnat hämta sin cykel på en dag nu och jag har inte vågat gå nära min heller då jag blivit attackerad förut.

Har läst lite här, det där med förgiftade brödbitar är såklart bra, men tragiskt om ungar eller hundar äter dem. Men alkohol ska tydligen vara effektivt?

Någon som dödat en fiskmås med alkohol, eller blir dem bara yra och bra igen efter ett tag?

Alkohol i en brödbit borde inte vara farligt för barn i alla fall, men kanske små hundar kan ta skada med?

Tacksam för svar. Har inget tillfälle att skjuta och känns dumt att kasta sten på innergården då där är många fönsterrutor där folk kan se. Springa runt med golfklubba känns lite dumt när det är olagligt att döda dem.

Men det verkar inte hjälpa att ringa heller som många säger här, så man får ta lagen i egna händer. Man måste ju kunna ha sin cykel och måsarna lämnar inte cykelstället för en sekund.
Citera
2016-06-22, 09:58
  #68
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Har feta problem med fiskmåsar med på innergården. Jag ringde han som är ordförande i bostadsföreningen och han skrattade bara när jag sa att jag tycker vi har problem med fiskmåsarna.

För 2 dagar sedan häckar de precis vid mitt cykelställ, jag har därför inte kunnat hämta min cykel. Idag besökte min kompis mig och parkerade i stället, han insåg inte att måsarna var där förens han var riktigt nära, och sa att han blev jävligt skraj, för dem var många och aggressiva.

Han har inte kunnat hämta sin cykel på en dag nu och jag har inte vågat gå nära min heller då jag blivit attackerad förut.

Har läst lite här, det där med förgiftade brödbitar är såklart bra, men tragiskt om ungar eller hundar äter dem. Men alkohol ska tydligen vara effektivt?

Någon som dödat en fiskmås med alkohol, eller blir dem bara yra och bra igen efter ett tag?

Alkohol i en brödbit borde inte vara farligt för barn i alla fall, men kanske små hundar kan ta skada med?

Tacksam för svar. Har inget tillfälle att skjuta och känns dumt att kasta sten på innergården då där är många fönsterrutor där folk kan se. Springa runt med golfklubba känns lite dumt när det är olagligt att döda dem.

Men det verkar inte hjälpa att ringa heller som många säger här, så man får ta lagen i egna händer. Man måste ju kunna ha sin cykel och måsarna lämnar inte cykelstället för en sekund.
Köp öronproppar på apoteket ...
Hur jävla svårt är det liksom.

Fåglarna är ju inte ute efter att störa just dig, utan de vill bara hålla ordning på sina ungar.
Tycker du inte det är bra?
Eller hade du föredragit att de inte uppfostrat sina ungar, så att de hade gått till attack mot dig kanske.

Dessutom häckar de ju inte året runt, så du behöver bara ha öronproppar en enda kort månad om året.
Det är väl ändå ok?


Du behöver föresten inte vara rädd för måsarna när de dyker mot dig och så, för de kommer inte landa på ditt huvud.
De kommer ju inte ens att nudda vid dig.
De bara flyger nära dig.
Citera
2016-06-22, 12:26
  #69
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Har feta problem med fiskmåsar med på innergården. Jag ringde han som är ordförande i bostadsföreningen och han skrattade bara när jag sa att jag tycker vi har problem med fiskmåsarna.


En vanlig anledning till fiskmåsproblem är tillgång på mat. I stadsmiljö finns det alltid restauranger som producerar sopor och fiskmåsar har bra luktsinne. Många uteserveringar slarvar dessutom med att plocka undan efter matgäster som lämnat serveringen och det tar inte 5 sekunder förrän fiskmåsarna är där. Dom lär sig otroligt fort.

Kommunen är inkörsvägen vid fiskmåsproblem.
Citera
2016-06-22, 12:30
  #70
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Köp öronproppar på apoteket ...
Hur jävla svårt är det liksom.

Fåglarna är ju inte ute efter att störa just dig, utan de vill bara hålla ordning på sina ungar.
Tycker du inte det är bra?
Eller hade du föredragit att de inte uppfostrat sina ungar, så att de hade gått till attack mot dig kanske.

Dessutom häckar de ju inte året runt, så du behöver bara ha öronproppar en enda kort månad om året.
Det är väl ändå ok?


Du behöver föresten inte vara rädd för måsarna när de dyker mot dig och så, för de kommer inte landa på ditt huvud.
De kommer ju inte ens att nudda vid dig.
De bara flyger nära dig.

Jag vet inte om du har läst? Hur fan ska ett par öronproppar hjälpa mot en mås som attackerar mig? Jag har min cykel precis i cykelstället där de håller till. Och ja, de attackerar fullt ut, har själv blivit jagad och även andra.
Citera
2016-06-22, 14:25
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Har feta problem med fiskmåsar med på innergården. Jag ringde han som är ordförande i bostadsföreningen och han skrattade bara när jag sa att jag tycker vi har problem med fiskmåsarna.

För 2 dagar sedan häckar de precis vid mitt cykelställ, jag har därför inte kunnat hämta min cykel. Idag besökte min kompis mig och parkerade i stället, han insåg inte att måsarna var där förens han var riktigt nära, och sa att han blev jävligt skraj, för dem var många och aggressiva.

Han har inte kunnat hämta sin cykel på en dag nu och jag har inte vågat gå nära min heller då jag blivit attackerad förut.

Har läst lite här, det där med förgiftade brödbitar är såklart bra, men tragiskt om ungar eller hundar äter dem. Men alkohol ska tydligen vara effektivt?

Någon som dödat en fiskmås med alkohol, eller blir dem bara yra och bra igen efter ett tag?

Alkohol i en brödbit borde inte vara farligt för barn i alla fall, men kanske små hundar kan ta skada med?

Tacksam för svar. Har inget tillfälle att skjuta och känns dumt att kasta sten på innergården då där är många fönsterrutor där folk kan se. Springa runt med golfklubba känns lite dumt när det är olagligt att döda dem.

Men det verkar inte hjälpa att ringa heller som många säger här, så man får ta lagen i egna händer. Man måste ju kunna ha sin cykel och måsarna lämnar inte cykelstället för en sekund.

Men herregud... det är väl bara göra vad man måste och gå och hämta cykeln.
Gör vad du måste för bövelen. Klappa in skallen på måsjäveln om han attackerar om du vill.
Citera
2016-06-23, 02:31
  #72
Medlem
Hiroshima15s avatar
Automat - hagel. Finkaliber.

Du behöver licens på ett sådant vapen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback