2006-07-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drum
Du kommer älska dina dreads som fan när du väll har gjort dom! Själv har jag haft mina dreads i 3 veckor nu på ett ungefär, och att det inte är något jobb me att ha dreads är en myt, elafall i början. Mycket löshår som sticker ut och dom går upp i hårbotten och så vidare men det gäller att ha hyffsat me vax i dreadsen dom första veckorna så blir det kanoners.
Nu på sommaren är det lite jobbigt också när man badar mycket, du får palmrolla dom mycket. Jag gör det nästan varje morgon och lägger i lite vax där det behövs.

Självklart kommer det vara mindre jobb när dom börjat "mogna" lite.

Mina dreads ser ut som sångaren i In Flames har och dom flesta tycker dom är skitsnygga

Löshår Hur ser d ut? Har du ingen liten bild man kan få se
Citera
2006-07-02, 01:30
Medlem
Brobecks avatar
jag har också en fråga ang dreads..

Ungefär hur långt ska det "vanliga" håret vara innan man kan börja göra dom?
Citera
2006-07-02, 03:21
Medlem
drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redflip
antar att du gick in för att få långa direkt..där av löshåret
Själv ska jag låta min växa, lär få ungefär 5-6cm långa dreads till en början.

Alltså det jag menar med löshår är att det sticker ut lite hårstrån från dreadsen här och var, inte att jag har satt dit fakehår för att få långa dreads.
Citera
2006-07-02, 11:27
Medlem
redflips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drum
Alltså det jag menar med löshår är att det sticker ut lite hårstrån från dreadsen här och var, inte att jag har satt dit fakehår för att få långa dreads.

ahh
Då hänger jag med igen..hehe
Citera
2006-07-02, 11:41
Medlem
Abstrakts avatar
Deads är inget man ska göra det är något som ska växta ut annars så förlorar man ju hela poängen.

Peace
Citera
2006-07-02, 17:38
Medlem
redflips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrakt
Deads är inget man ska göra det är något som ska växta ut annars så förlorar man ju hela poängen.

Peace

då får man dreads som Promoe, om man inte har hår som de flesta svarta har
Citera
2006-07-02, 19:05
Medlem
tutttis avatar
är det problen om man vill ha dreads och har ganska tunt hår
Citera
2006-07-02, 19:44
Medlem
drums avatar
Ska nog inte vara några problem.
Citera
2006-07-02, 19:51
Medlem
tutttis avatar
finfint har nu tänkt göra det ca ett år
Citera
2006-07-04, 21:54
Medlem
Nån som har nåt mer o säga?
Citera
2006-07-04, 22:45
Medlem
diego2s avatar
tycker att det verkar vara lite klurigt att sköta dreadsen. Har träffat ganska många som har dreads och så när man närmar sig så börjar det lukta.. Svårt att tvätta ordentligt. Kanske bara e fördomsfull, finns ju trots allt folk med kort hår som luktar skit när man kommer för nära. Såg en snubbe häromdagen som var halvt flintis men han körde hårt på dreadslinjen, själv har jag börjat raka mig, orkar inte med hår.

Peace
Citera
2006-07-06, 19:27
Medlem
Just d, villka shampoon o sånt får man använda? Läste nån stans att man bara kunde använda sånna som inte lämnade rester efter sej för att d inte ska rötna o sånt, men kan man inte använda typ mjällschampoo o sånt då även om man kanske får skitmycke mjäll eller nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in