2017-02-14, 12:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Bitch please. När Beyoncé, Rihanna och de andra slutat rakna håret, bleka håret använda färgade linser etc dvs sluta expropriera den VITA rasens kännetecken, DÅ kan vi snacka om dreads.
Citera
2017-02-14, 12:55
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Vilket är det omvända alternativet?
Finns det någon vit frisyr som svarta ej bör ha?
Typ råttfärgad pottfrilla eller backslick.
Ja visst! SS Waffen frisyr, när man har kort på sidorna och längre mitt på huvudet
Citera
2017-02-14, 13:02
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Så hon menar att Isabella Lövin borde skippat hijaben och långrocken när hon hade möte Irans Rouhani?
Citera
2017-02-14, 13:23
Medlem
randones avatar
Ska man inte vara sig själv och alla är lika värda hit och dit?
Då är det ju knas om inte jag får ha dreads om jag vill det. Eller tuppkam, eller förlänga halsen, eller platta i läppen. Låt mig vara den jag är med min platta i läppen.

En twitter"storm" kanske inte är så mycket, men jag älskar afro och kollar runt på afrohår på instagram och där flödar den här diskussionen.
Citera
2017-02-14, 13:43
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Ja visst! SS Waffen frisyr, när man har kort på sidorna och längre mitt på huvudet

Känns ju inte särskilt 40-tal men ungefär så här då?
https://thefashiontag.files.wordpres...37ed6cd59f.jpg
Citera
2017-02-14, 14:19
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Judith är givetvis en idiot. Men likväl så bör vi ställa oss på Judiths sida så att dårarna i vänsterfalangen vaknar. Förbjud dom att ha dreads!
Citera
2017-02-14, 14:19
Medlem
Uncle Dukes avatar
Nyheter Idag känns ungefär lika seriöst som Nyheter24. Tre tjejer på Twitter är alltså "en kritikstorm". Bäst att lägga ut tweetsen helt utan anonymisering också, när sajten mycket väl vet att deras läsare till stor del består av svettiga, arbetslösa onanister med taskig kvinnosyn som i och för sig tycker att dreadlocks i allmänhet bara bärs av kriminella negrer och illaluktande anarkofeminister med löss, men mer än gärna kommer att "komma med saklig kritik" mot sagda tjejer för att de råkar ha en annan sorts rasideologi än de själva.
Citera
2017-02-14, 14:22
Medlem
warp10s avatar
Så en "kritikerStorm" kan innebära att en människa gnäller?

kul att detta har kommit till Sverige nu, skall bli intressant att se hur det utvecklas =)

Men är inte det Judith sysslar med kulturell rasism eftersom hon tillskriver svarta dreads och är du inte svart kan du inte ha det pga din hudfärg?

Kulturell rasism
"Människan tros vara uppdelad enligt essentiella kulturella markörer, ofta uttryckt i väsentliga kulturella egenskaper"

Eller försöker hon skapa ett moment 22 där hon kan fortsätta slåss mot "rasister" genom att skapa rasism?
"Stereotyp rasism: är en empiriskt ogrundad uppfattning om hur en viss etnisk eller religiös grupp är eller hur den beter sig"
Enbart svara har dreads.
Senast redigerad av warp10 2017-02-14 kl. 14:24.
Citera
2017-02-14, 14:30
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Typ som Grace Jones? För hon är ju blekare än Reinhard Heydrich...
Citera
2017-02-14, 14:43
Medlem
Varulvs avatar
Men dreads finns ju med i både vikingakultur, keltisk kultur och skotsk kultur. Inte exakt samma utformande men ändå.
Citera
2017-02-14, 14:47
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Typ som Grace Jones? För hon är ju blekare än Reinhard Heydrich...
Tänk Oscar Linnros eller Googla Waffen SS frisyr.
Citera
2017-02-14, 15:39
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Tänk Oscar Linnros eller Googla Waffen SS frisyr.
Satiren i min kommentar framgick visst inte. Googla Grace Jones!

http://i86.servimg.com/u/f86/19/36/63/94/tumblr51.jpg
http://images.contentful.com/8n5qxmg...eg?fm=jpg&q=80
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in