Bitch please. När Beyoncé, Rihanna och de andra slutat rakna håret, bleka håret använda färgade linser etc dvs sluta expropriera den VITA rasens kännetecken, DÅ kan vi snacka om dreads.
Ska man inte vara sig själv och alla är lika värda hit och dit?
Då är det ju knas om inte jag får ha dreads om jag vill det. Eller tuppkam, eller förlänga halsen, eller platta i läppen. Låt mig vara den jag är med min platta i läppen.
En twitter"storm" kanske inte är så mycket, men jag älskar afro och kollar runt på afrohår på instagram och där flödar den här diskussionen.
Nyheter Idag känns ungefär lika seriöst som Nyheter24. Tre tjejer på Twitter är alltså "en kritikstorm". Bäst att lägga ut tweetsen helt utan anonymisering också, när sajten mycket väl vet att deras läsare till stor del består av svettiga, arbetslösa onanister med taskig kvinnosyn som i och för sig tycker att dreadlocks i allmänhet bara bärs av kriminella negrer och illaluktande anarkofeminister med löss, men mer än gärna kommer att "komma med saklig kritik" mot sagda tjejer för att de råkar ha en annan sorts rasideologi än de själva.
Så en "kritikerStorm" kan innebära att en människa gnäller?
kul att detta har kommit till Sverige nu, skall bli intressant att se hur det utvecklas =)
Men är inte det Judith sysslar med kulturell rasism eftersom hon tillskriver svarta dreads och är du inte svart kan du inte ha det pga din hudfärg?
Kulturell rasism
"Människan tros vara uppdelad enligt essentiella kulturella markörer, ofta uttryckt i väsentliga kulturella egenskaper"
Eller försöker hon skapa ett moment 22 där hon kan fortsätta slåss mot "rasister" genom att skapa rasism?
"Stereotyp rasism: är en empiriskt ogrundad uppfattning om hur en viss etnisk eller religiös grupp är eller hur den beter sig"
Enbart svara har dreads.
Senast redigerad av warp10 2017-02-14 kl. 14:24.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!