2017-10-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det tycks ju en vara en del logiska luckor i tjejens berättelse. Varför blev hon ihop med en sådan snuskgubbe som hon flera år senare polisanmäler?
Logik tycks under alla omständigheter inte vara hennes starkaste gren.

Samma scenario har det varit i många av fallen angående Weinstein. Han har inte tvingat sig på dem utan använt sig av underförstådda hot om att det kommer drabba kvinnornas karriärer om de inte tillfredsställer honom sexuellt. Du tycker därmed att det är att betrakta som "frivilligt" och inte som "utnyttjande av person i beroendeställning?

Jag tycker att det är för tidigt att dra några självklara slutsatser.
Citera
2017-10-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag har orosanmält kvinnan för att ha varit tillsammans med Lasse Kronér ett helt år.

Lasse är ju cool. Verkar trevlig och svinrolig. Att kvinnor faller för hans lättsamma charm förvånar ej.

Troligtvis har han drabbats av en sexig men mentalt labil bimbo.
Citera
2017-10-21, 10:19
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Fan!

Jag dejtade en gång en nymfoman. Vi skickade värsta porr SMS till varandra. Kukbilder och hon bilder med fittan upp i vädret och dildos i båda hålen.

Innebär det att jag trakasserat henne?

Kommer jag åka dit nu?

Ja, du kommer åka i finkan och det stannar inte där. Du kommer få en helsida i varje kvällstidning där du kommer få göra en pudel!
Citera
2017-10-21, 10:19
Medlem
Scapulas avatar
Nu kan det ju vara så att Lasse hintat om att praktiken kanske skulle kunna leda till ett fast jobb och en karriär inom media ifall det blev lite gos då och då. Om det då faktiskt ledde till ett arbete tack vare Lasse kanske hon kände att det var värt det och att även om det kändes fel så var hon ändå nöjd med sitt nya jobb. Nu är väl praktikanten inte praktikant längre och heller inte anställd utan eventuellt en hederlig bidragssökande varav tiden med Lasse blev mer ångerfull samt en chans till att tjäna lite pengar (ifall hon hintat för AB att hon har en story) visade sig.

Tror att bägge agerat fel här men fan Lasse, var inte otrogen! Slutar aldrig väl.
Citera
2017-10-21, 10:22
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Samma scenario har det varit i många av fallen angående Weinstein. Han har inte tvingat sig på dem utan använt sig av underförstådda hot om att det kommer drabba kvinnornas karriärer om de inte tillfredsställer honom sexuellt. Du tycker därmed att det är att betrakta som "frivilligt" och inte som "utnyttjande av person i beroendeställning?

Jag tycker att det är för tidigt att dra några självklara slutsatser.

Beroendeställning och beroendeställning. Bara om man omyndigförklarar kvinnan som varelse. Det är ju faktiskt ingen mänsklig rättighet att göra karriär.
Citera
2017-10-21, 10:23
Medlem
Ska dobiidoo också bort ur tablån nu då? Det kommer att bli ganska svart och nedsläckt i Tv framöver om det här tillåts fortgå... Blir det snart "Helgmålsbön" på Prime time. eller?
Citera
2017-10-21, 10:25
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Skadan är ju i dagens mediesamhälle redan skedd när domstolen eventuellt friar den anklagade. Jag tyckte tills för ett dygn sedan att det här drevet var positivt, men nu är det bara jävligt olustigt och utan proportioner.
Absolut, pöbelmentaliteten är bara ännu fler tecken på hur sjukt det Svenska samhället är just nu. Detta drev som pågår nu är rättslös idioti, men det spelar ingen roll för pöbeln har fått sin skålpund och inget ändrar på det, oskyldig eller inte.
Citera
2017-10-21, 10:26
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Att Lasse är en "äckelgubbe" är ingen nyhet, samma med komikern Robert Gustavsson.

Har fått sett flera SMS från kvinnliga bekanta från Kroner och Gustavsson där de försöker släpa hem smådamer.
En gång ringde faktiskt Lasse till en tjej jag känner som jobbar på avenyn som servitris och frågade om hon ville komma hem till honom. Tjejen i fråga är en bit under 25 år.
Och? Vad är felet? Hur hade han fått hennes telefonnummer?
Citera
2017-10-21, 10:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Att Lasse är en "äckelgubbe" är ingen nyhet, samma med komikern Robert Gustavsson.

Har fått sett flera SMS från kvinnliga bekanta från Kroner och Gustavsson där de försöker släpa hem smådamer.
En gång ringde faktiskt Lasse till en tjej jag känner som jobbar på avenyn som servitris och frågade om hon ville komma hem till honom. Tjejen i fråga är en bit under 25 år.
Det är bara att anmäla mao. För i masspsykosens fotspår är givetvis "otrevlig" synonymt med våldtäkt...

Vete tusan om inte detta till och med kan klassas som grov våldtäkt ... vad tror du?
Citera
2017-10-21, 10:31
Medlem
Känner inte Lasse något närmare så jag kan inte uttala mig om hur är, men det här caset verkar ju rätt skumt. Först sextrakasserier via SMS (enligt kvinnan) sedan blir de tillsammans. Långt efter detta blir hon kränkt av de tidigare SMS:en. Känns som en efterhandskonstruktion.
Citera
2017-10-21, 10:35
Medlem
Kanske är det en annan kanal som ligger bakom och vill köpa över dessa nu bannlysta personligheter?
Citera
2017-10-21, 10:39
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryken
Tror vi skulle ha hållit oss mer konservativa dock, det är inte bra med ständig sexualisering och ständigt nya sexpartners, etc. Det bryter ner förtroende mellan människor. Det finns antagligen en anledning varför kristendom lärt ut vikten av att hålla ihop i ett förhållande. Det har skapat tryggare samhällen med högre förtroende mellan människor.

Tror att vi män måste ha mer självinsikt, vi har blivit enormt mycket mer styrda av sexuella mål än våra tidigare generationer. Det bådar inte gott.
Om du hade sex med en kvinna för 50 år sedan var chansen väldigt stor att ni var gifta eller skulle gifta er, idag är den chansen minimal vilket förvirrar kvinnor(som ofta vill ha en stadig partner), men samhället sänder budskap om att de ska vara fria i sin sexualitet, ständigt ha nya sexpartners, etc.

Vet inte riktigt, men vi har blivit för fokuserade på sex och det är antagligen oundvikligt att det kommer ge konsekvenser.
Framför allt så fick vi i min generation känna oss fram med fingertoppskänsla, gjorde man något som kvinnan reagerade negativt på fick man ta ett steg tillbaka och fila på sin förföringsteknik. Nu med allt äckligt våldsamt och förnedrande sex tillgängligt i tom småungarnas plattor så lär vi se fler o fler fall av unga män som har en sneddriven uppfattning på vad sex, kärlek och respekt är... Vårt samhälle är dömt tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in