2017-10-21, 10:06
Medlem
Natascha Kampusch levde frivilligt kvar hos sin kidnappare i flera år trots att hon hade friheten av sin kidnappare att röra sig fritt och gå och handla osv. Man kan inte utgå ifrån att alla offer tänker rationellt. Kronér har uppenbarligen missbrukat sin position gentemot en praktikant. Om det i det enskilda fallet är ett brott går i nuläget med få uppgifter att bedöma men de som direkt avfärdar det med att relationen var "frivillig" ägnar sig åt fake news. Brottsrubriceringen kom till just för att skydda elever, praktikanter, vårdbehövande osv som extra skydd mot utnyttjande av personer de är i beroendeställning till där offret känt tvång att göra vad personen den är i beroendeställning vill för att inte drabbas i form av konsekvenser som till exempel, sämre betyg, förlorad anställning m.m
Citera
2017-10-21, 10:07
Medlem
Lasse har mitt fortsatta stöd. Ännu har inget tveksamt framkommit. Han har skickat hundratals sms till en kvinna han uppvaktar och sedan blir tillsammans med. Det har jag och flertalet andra män också gjort. Vore intressant att se innehållet i de sms kvinnan själv skickat...
Citera
2017-10-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Målet är att få kränka vita män. Detta är varför jag aldrig tar en kvinna på allvar längre.
Tror vi skulle ha hållit oss mer konservativa dock, det är inte bra med ständig sexualisering och ständigt nya sexpartners, etc. Det bryter ner förtroende mellan människor. Det finns antagligen en anledning varför kristendom lärt ut vikten av att hålla ihop i ett förhållande. Det har skapat tryggare samhällen med högre förtroende mellan människor.

Tror att vi män måste ha mer självinsikt, vi har blivit enormt mycket mer styrda av sexuella mål än våra tidigare generationer. Det bådar inte gott.
Om du hade sex med en kvinna för 50 år sedan var chansen väldigt stor att ni var gifta eller skulle gifta er, idag är den chansen minimal vilket förvirrar kvinnor(som ofta vill ha en stadig partner), men samhället sänder budskap om att de ska vara fria i sin sexualitet, ständigt ha nya sexpartners, etc.

Vet inte riktigt, men vi har blivit för fokuserade på sex och det är antagligen oundvikligt att det kommer ge konsekvenser.
Citera
2017-10-21, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det tycks ju en vara en del logiska luckor i tjejens berättelse. Varför blev hon ihop med en sådan snuskgubbe som hon flera år senare polisanmäler?
Logik tycks under alla omständigheter inte vara hennes starkaste gren.
Hon är uppenbarligen en idiot, men det är inte det värsta här. Vad fan håller Expressen och Aftonbladet på med, hur kan de publicera något sådant här som bygger på så lösa grunder och ologiska omständigheter? Och hänga ut honom dessutom.

Nej fy fan så smutsigt.
Citera
2017-10-21, 10:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Kvinnans historia är inte trovärdig.

Först blev hon sextrakasserad, sedan inledde hon en relation med mannen som sextrakasserade henne som varade i ett år. Och först nu, fem år efter de påstådda sextrakasserierna, så polisanmäler hon.

Låter snarare som att kvinnan fortfarande är bitter över att kärleksrelationen med kändisen tog slut, i kombination med den rådande metoo-masspsykosen.
Precis. Kaninkokerska.
Citera
2017-10-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Vem är denna kränkta lilla praktikantfitta? Henne borde vi gräva fram all skit som finns på!

Lär nog komma fram förr eller senare 😀
Citera
2017-10-21, 10:12
Medlem
Fan!

Jag dejtade en gång en nymfoman. Vi skickade värsta porr SMS till varandra. Kukbilder och hon bilder med fittan upp i vädret och dildos i båda hålen.

Innebär det att jag trakasserat henne?

Kommer jag åka dit nu?
Citera
2017-10-21, 10:13
Medlem
GooglaYuriBezmenovs avatar
Jag tänker att det pågår en kupp som handlar om att gallra ut personer inom media som inte vill hoppa på tåget mot Korrekthult, det bör skrämma oss mer än vad det verkar göra.
Citera
2017-10-21, 10:14
Medlem
idiamindadas avatar
Det finns inget lika farligt som en försmådd kvinna. Den här kampanjen verkar skapa försmådda kvinnor på ett sätt som påminner om ett zombie-virus.
Citera
2017-10-21, 10:15
Medlem
Yohomies avatar
Så efter detta inleder de en relation i ett års tid? hahaha åh herregud.......
Citera
2017-10-21, 10:16
Medlem
zBr9s avatar
Sammanfogat ämnen.

/moderator
Citera
2017-10-21, 10:16
Medlem
Att Lasse är en "äckelgubbe" är ingen nyhet, samma med komikern Robert Gustavsson.

Har fått sett flera SMS från kvinnliga bekanta från Kroner och Gustavsson där de försöker släpa hem smådamer.
En gång ringde faktiskt Lasse till en tjej jag känner som jobbar på avenyn som servitris och frågade om hon ville komma hem till honom. Tjejen i fråga är en bit under 25 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in