2018-05-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chengke
Ja precis, stackars lilla lögnerskan.

Ja jo vi alla vet, men det är ju onödigt och förminskande att kalla Kronér för lögnerskan, lögnare är ju mer rätt uttryckt.
Citera
2018-05-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Som det inte fanns stöd till.....

Hade stöd inte funnits, så är ju frågan varför SVT ville prata med honom....
Citera
2018-05-10, 21:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag får psykopatvibrationer av kvinnan. Först anmäler hon till deras chef att hon blivit trakasserad av Kronér och han ber om ursäkt. Sedan blir de i hop. När Lasse inte längre vill vara i hop med henne och hon förstår att hon inte kan få tillbaka honom börjar hämnden och till slut polisanmäler hon händelserna som nog alla trodde var utredda. Alltså, idioten blir i hop med Kronér och när det tar slut polisanmäler hon saker som hänt innan de blev i hop. Maken till korkad kvinna. Och när utredningen till slut läggs ner så polisanmäler hon att han skulle utfört kränkande fotografering mot henne.

Väl understödd av Massi Fritz. Sanna mina ord, hon är en psykopat och frågan är vad hon anmäler Kronér för härnäst?
Alltid ett misstag att ge sig i lag med borderlinehäxor.
Citera
2018-05-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiggmeister
Du är ju helt jävla störd... Som många andra påpekar så lyssnar du ju inte ens på andra. Du är bara inne i din egen psykos "KVINNAN ÄR OFFRET; KVINNAN ÄR OFFRET; KVINNAN ÄR FUCKING OFFRET FATTA!". Man kan säga att himlen är blå, men du kommer fortfarande raljera om att den är gul.

Det måste vara så jvla svårt för bla dig när någon inte håller käft när du raljerar eller pratar. När någon inte håller med dig i ditt resonemang. Särskilt då när det är någon som du tror är av kvinnokön. Hemskt.

Ja lyssnar, jag reflekterar och ifrågasätter starkt hur SVT hanterat detta, hur metoomän återigen för komma till tals och bli offer när det är de som har en polisanmälan mot sig. Hur rättsväsendet hanterar sexualbrottsoffer och hur det mär ord står mot ord alltid faller på den med mest makt, ofta då den som anklagas för något brott.

Men nä, ja kommer aldrig mer vara tyst. Varför skulle ja vara det? Metoo har förändrat allt. Nu är det männens tur att va lite skraja när det kommer till dejting och närmanden av en eventuell partner, ”tölpaktigt beteende” som Virtanen hade sagt är liksom inte så lätt art vifta bort längre...
Citera
2018-05-10, 21:43
Medlem
Citat:
Jag får psykopatvibrationer av kvinnan. Först anmäler hon till deras chef att hon blivit trakasserad av Kronér och han ber om ursäkt. Sedan blir de i hop. När Lasse inte längre vill vara i hop med henne och hon förstår att hon inte kan få tillbaka honom börjar hämnden och till slut polisanmäler hon händelserna som nog alla trodde var utredda. Alltså, idioten blir i hop med Kronér och när det tar slut polisanmäler hon saker som hänt innan de blev i hop. Maken till korkad kvinna. Och när utredningen till slut läggs ner så polisanmäler hon att han skulle utfört kränkande fotografering mot henne.

Väl understödd av Massi Fritz. Sanna mina ord, hon är en psykopat och frågan är vad hon anmäler Kronér för härnäst?

Tyvärr har nog Lasse råkat ut för en "kaninkokerska"
Citera
2018-05-10, 22:55
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Fast inte angående de sexuella trakasserierna, de tog hon ju med cheferna snabbt. Hon borde dock kanske polisanmält istället för att ta det via SVT..

Sen finns det ju en preskriptionstid av en anledning, och hon höll ju sig inom den så...

Ja, men det hade inte hållit med en polisanmälan, den hade lagts ner....
Citera
2018-05-10, 22:57
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Hade stöd inte funnits, så är ju frågan varför SVT ville prata med honom....

För att feminism är djupt rotat i SVT...... Och feminismen säger oss att kvinnor alltid är offer. Alltid...
Citera
2018-05-10, 23:21
Medlem
"Om ingen nyper mig i rumpan snart så slutar jag jobbet". För övrigt så fungerar ju även människan likt andra djur...honan vill ha uppmärksamhet och ska locka hanen.
Citera
2018-05-10, 23:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vänd på det, han väljer att inleda en relation med en kvinna som redan anmält honom för trakasserier. Vilket jvla pucko han är.. eller så har faktiskt alla grejer hänt, och han försöker få dig som läser brevet att tro på hans historia, för det är ju så enkelt att misstro kvinnors berättelser. För det har vi ju alltid gjort. Men kommer inte alltid att göra.

Sååååå många svettiga män där ute nu som inte kan svina på som vanligt. Kom in i matchen nu och börja bete er för helvete.
Såklart har du en poäng i det du skriver. Det hade varit smart att låta bli. Men Kronér har ju erkänt de omständigheter som togs upp på mötet med deras chefer och han bad kvinnan om ursäkt. En flirt som gick fel helt enkelt. Men det verkar i vart fall inte vara något brottsligt bakom det. Jag utgår från att alla inblandade som var med på mötet hörts i utredningen. Det jag reagerar över är att hon verkar vara psykopat. Alla varningsklockor ringer och hon verkar gett sig den på att förstöra Kronérs karriär. I min värld, som förstås kan skilja sig från din, så förutsätter jag att när hon inleder ett förhållande med Kronér så har de talat ut om det som inträffat och hon har godtagit ursäkten från Kronér, men när det sedan tar slut så polisanmäler hon honom för tidigare händelser som inte ens verkar vara brottsliga. Det där är en kvinna man ska undvika helt enkelt, så ja, du har rätt i att Kronér var ett puckor.
Citera
2018-05-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Ja, men det hade inte hållit med en polisanmälan, den hade lagts ner....

Säg inte det. Känns som att SVT hellre ville sköta det internt än att riskera en offentlig polisanmälan. Det trycket på en ensam praktikant i det läget är inte roligt...
Citera
2018-05-10, 23:58
Medlem
Citat:
Såklart har du en poäng i det du skriver. Det hade varit smart att låta bli. Men Kronér har ju erkänt de omständigheter som togs upp på mötet med deras chefer och han bad kvinnan om ursäkt. En flirt som gick fel helt enkelt. Men det verkar i vart fall inte vara något brottsligt bakom det. Jag utgår från att alla inblandade som var med på mötet hörts i utredningen. Det jag reagerar över är att hon verkar vara psykopat. Alla varningsklockor ringer och hon verkar gett sig den på att förstöra Kronérs karriär. I min värld, som förstås kan skilja sig från din, så förutsätter jag att när hon inleder ett förhållande med Kronér så har de talat ut om det som inträffat och hon har godtagit ursäkten från Kronér, men när det sedan tar slut så polisanmäler hon honom för tidigare händelser som inte ens verkar vara brottsliga. Det där är en kvinna man ska undvika helt enkelt, så ja, du har rätt i att Kronér var ett puckor.

Hon psykopat? Det enda hon har gjort är en polisanmälan. Han läckte sitt namn till pressen iom sitt egna pressmeddelande vilket gjorde att flertalet tidningar väljer att publicera hans namn. Detta är ju inget kvinnan gjort.

Han däremot, finns många historier på bygden om hur han beter sig på tex krogen mot yngre tjejer. Hans brev luktar ju Heimersson lång väg.

Och ska man undvika kvinnor som hon, så ska man definitivt undvika män som han...
Citera
2018-05-11, 00:01
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Säg inte det. Känns som att SVT hellre ville sköta det internt än att riskera en offentlig polisanmälan. Det trycket på en ensam praktikant i det läget är inte roligt...

Nä, inte när "bevisen" av praktikanten är skrattretande....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in