Citat:
Ursprungligen postat av
Snillekille101
De rum jag söker ligger mellan 4300-4500kr/månaden vilket är snäppet dyrare. Men jag hade ingen aning om att de yngre sökte sig till parentesen? Är själv 19 så hade ju som du säger varit passande att bo ett gäng där alla är runt samma ålder. Det enda som får mig att vilja avstå från parentesen är de gemensamma duscharna, kanske jag som är kräsen av mig men tycker det är rätt bekvämt med en egen dusch.
Jag, precis som du, får min info fram Flashback så se mig inte som en Odin av studentkorridorer. Jag har aldrig sagt min fot i Lund.
Däremot så har jag läst från flera att yngre söker sig till parentesen för att det ofta är unga som 1. vill åt de ”sjukare” festerna och främst 2. står ut med så mycket högljutt festande. Äldre, och folk som redan pluggat några år, vill väl generellt sätt ha det något lugnare.
Garanterat dum fråga, men när man säger delade duschar syftar man väl på att flera använder samma duschar
bakom låsta dörrar? Visst är det inte badhusduschar man syftar på?
Vad ska du plugga?
Edit: nu tror jag inte det är någon större skillnad i ålder mellan olika boenden. Lundastudenter är ju trots allt alla studenter, du kommer inte finna många medelålders var än du bor. Jag
tror dock att snittåldern är ett eller två år lägre på parentesen just eftersom många flyttar därifrån efter några år.