2009-08-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Misstänker att de flesta FÖRSÖKER skaffa en lägenhet i Lund oavsett var det ligger. Problemet är inte att folk är giriga utan att de helt enkelt är en brist på bostäder.

Ah sorry men blir på något sätt irriterad när folk tex säger "ta inte vildanden, du vill bo mer centralt" på en så liten yta som 25 kvadratkilometer är allt centralt...
men skitsamma det tar fokus från huvudämnet...;

Lunds kommun är inkompetenta idioter, smålandsnation som förhindrat bostadsbygge är också inkompetenta idioter och mitt hjärta blöder för er som inte ens hittat inneboenden som jag.

Ska snacka med en snubbe jag känner som har byggfirma, han kanske kan skicka ner lite vitryssar o litauer som snickrar ihop lite bostäder, borde han ju kunna tjäna en hacka på - förutsatt att komunen och smålands drar häcken ur ögönen och fattar att det behövs lite bostäder...
Citera
2009-08-15, 22:57
Medlem
nu har jag nog hittat en lägenhet i centrum.. 70 kvm med stor terass(bottenvåning), utrustad med allt... 2 Dubbelsängar, 42" plasma bla... från 1 september till 1 januari för 12 000/månad.. helst med 20 000 i deposition.. Är det värt?
Citera
2009-08-15, 23:00
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
nu har jag nog hittat en lägenhet i centrum.. 70 kvm med stor terass(bottenvåning), utrustad med allt... 2 Dubbelsängar, 42" plasma bla... från 1 september till 1 januari för 12 000/månad.. helst med 20 000 i deposition.. Är det värt?

Andrahand antar jag?
Betalar själv 7000 SEK för en 69 kvm, nybyggd lägenhet. Precis norr om Universitetssjukhuset så _ganska_ centralt I guess.
Låter ganska bra
Citera
2009-08-15, 23:02
Medlem
en kille i 20 års åldern som har en bostadsrätt och ska utomlands eller nåt sånt... Vi får vara max 2 i lägenheten...
Citera
2009-08-16, 00:06
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
en kille i 20 års åldern som har en bostadsrätt och ska utomlands eller nåt sånt... Vi får vara max 2 i lägenheten...

Så ni ska betala 6 lax i månaden VAR i ett halvår? Vilket jävla ocker!

Blir så förbannad när jag läser sånt. På blocket hyr de ut bara rum, alltså inte ens ettor för 4500-5000. Jävla as som utnyttjar studenter!
Citera
2009-08-16, 00:18
Medlem
Nja....är det säljarens marknad så bestämmer säljarna priset.
I min mening borde det vara en komuns ansvar att se till att det aldrig blir en sådan bostadssituation att folk åste betala vad som helst för vad fan som helst.

Kan inte vara så svårt att investera i några byggen... Komunen har vetat sedan i våras att bostadsmarknaden kommer att se ut så här, universitetet och dess rektor har varit ganska tydliga med söktrycket till utbildningarna vad jag förstått (senaste halvsubtila piken mot komunen från rektorns sida är att hyra ut sin soffa och bjuda in media för att berätta det)

Hade jag varit i position att erbjuda någon att sova i rummet jag hyr så hade jag gjort det, men jag hyr redan i andra hand och 7 kvm är inte direkt stort...

Har man pengarna att punga ut 12 lök i månaden på hyra så har man förmodligen pengarna att köpa eget...
Citera
2009-08-16, 00:46
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
Nja....är det säljarens marknad så bestämmer säljarna priset.
I min mening borde det vara en komuns ansvar att se till att det aldrig blir en sådan bostadssituation att folk åste betala vad som helst för vad fan som helst.

Kan inte vara så svårt att investera i några byggen... Komunen har vetat sedan i våras att bostadsmarknaden kommer att se ut så här, universitetet och dess rektor har varit ganska tydliga med söktrycket till utbildningarna vad jag förstått (senaste halvsubtila piken mot komunen från rektorns sida är att hyra ut sin soffa och bjuda in media för att berätta det)

Hade jag varit i position att erbjuda någon att sova i rummet jag hyr så hade jag gjort det, men jag hyr redan i andra hand och 7 kvm är inte direkt stort...

Har man pengarna att punga ut 12 lök i månaden på hyra så har man förmodligen pengarna att köpa eget...

Eller hur, 12K kan man hellre lägga på amorteringar till bostadsrätten.
Då kan man åtminstone sälja skiten senare..
Citera
2009-08-16, 10:34
Medlem
B´stards avatar
12 k är ju såklart en jäkla överhyra, om det så hade varit marknadshyror så hade det varit alldeles för mycket.

Men det är ju bara att skicka upp i hyresnämnden sen så får ni tillbaks överhyran.

Dessutom kan ni ju bo fler än 2 i lägenheten, knappast nåt han kan kolla.
Citera
2009-08-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
12 k är ju såklart en jäkla överhyra, om det så hade varit marknadshyror så hade det varit alldeles för mycket.

Men det är ju bara att skicka upp i hyresnämnden sen så får ni tillbaks överhyran.

Dessutom kan ni ju bo fler än 2 i lägenheten, knappast nåt han kan kolla.

hahahaha way to go! skicka hyresnämnden... BÄST!

men annars kan ju alla som inte får tag i något kampa på komunfullmäktiges gräsmatta, välta hans bil o varva gräsmattekampingen med kamping inne på komunkontoret... borde få de att fundera över om det möjligtvis kanske råder någon liten bostadsbrist?
Gör ni detta så sympatikampar jag med er, och är mer än gärna med i bilvältningen också...
Citera
2009-08-16, 16:53
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
hahahaha way to go! skicka hyresnämnden... BÄST!

men annars kan ju alla som inte får tag i något kampa på komunfullmäktiges gräsmatta, välta hans bil o varva gräsmattekampingen med kamping inne på komunkontoret... borde få de att fundera över om det möjligtvis kanske råder någon liten bostadsbrist?
Gör ni detta så sympatikampar jag med er, och är mer än gärna med i bilvältningen också...

Har varit bostadsbrist i Lund i många år, kommunpolitikerna kommer knappasat göra nåt åt saken. Hopplöst å bygga nåt inom några mils radie(om det inte handlar om ESS då, då kan man anslå precis hur mycket mark som helst...) Varenda lundensare ska lägga sig å klaga "nej, stör inte min utsikt mot det där fina industriområdet/motorvägen/reningsverket osv. De får nästan skönhetsrådet i Stockholm att blekna i jämförelse.
Citera
2009-08-16, 16:58
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Har varit bostadsbrist i Lund i många år, kommunpolitikerna kommer knappasat göra nåt åt saken. Hopplöst å bygga nåt inom några mils radie(om det inte handlar om ESS då, då kan man anslå precis hur mycket mark som helst...) Varenda lundensare ska lägga sig å klaga "nej, stör inte min utsikt mot det där fina industriområdet/motorvägen/reningsverket osv. De får nästan skönhetsrådet i Stockholm att blekna i jämförelse.

Ja, det är faktiskt kul.
Folk som klappar oss studenter i ryggen och säger "Fy för kommunpolitikerna, er situation är ju hopplös", är samma folk som klaga på de provisoriska lägenheter afb tänkt bygga.

Klagomål gjorde ju så att man inte kunde bygga studentlägenheterna.
Citera
2009-08-16, 17:26
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Så ni ska betala 6 lax i månaden VAR i ett halvår? Vilket jävla ocker!

Blir så förbannad när jag läser sånt. På blocket hyr de ut bara rum, alltså inte ens ettor för 4500-5000. Jävla as som utnyttjar studenter!

Inte lätt att få tag i något snart får man ju ta nått för 6k av nån djävla kuksugare...Så sjukt dåligt att man inte är garanterad ens ett rum eller korridor när man är novisch...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in