2009-05-20, 09:23
Medlem
Smålands är som sagt ett näste, därtill med tämligen eftersatta bostäder. AFB/nation, bopoolen eller bo i kranskommun torde vara de bästa alternativen för boende inför hösten.
Citera
2009-05-20, 10:11
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denethor
Finns det bostadskö som inte är för korridor?

Förutom AFB...

LKF, men där är det nog rätt kört. Ifall du inte tänkt plugga om 4-5 år... Annars släng iväg lite mejl till privata fastighetsbolag, har du tur så får du en lägenhet då.
Citera
2009-05-20, 13:21
Medlem
JÄVLA PISS AFB SOM INTE LÅTER MIG SÖKA SOM NOVISH bara för att jag varit bokförd i skåne under det senaste året och därmed är inom "pendelavstånd"! Men jag kommer inte ha någonstans att bo i skåne efter sommaren! Så jävla orättvist AFB!
Citera
2009-05-20, 14:29
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack444
JÄVLA PISS AFB SOM INTE LÅTER MIG SÖKA SOM NOVISH bara för att jag varit bokförd i skåne under det senaste året och därmed är inom "pendelavstånd"! Men jag kommer inte ha någonstans att bo i skåne efter sommaren! Så jävla orättvist AFB!
Kolla på nationerna då. Brukar inte ta mer än 2-3 veckor innan man har nåt.
Citera
2009-06-04, 10:40
Medlem
Hej

Jag fick nyligen ett mail om att det fanns något ledig rum på Michael Hansens. Så jag går loggar in på deras hemsida och ser två lediga rum. Det ståd först turnummer 2/6 på den ena, men efter ett tag ändras det till 4/10. Betyder det att jag hamnar längre efter i kön bara för att jag inte bokar direkt eller? Måste man vara först och boka eller spelar det ingen roll så länge man bokar inom bokningstiden? Hur gör man för att hamna först i kön, är det bara att stå i deras bostadskö länge eller?
Citera
2009-06-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Kolla på nationerna då. Brukar inte ta mer än 2-3 veckor innan man har nåt.
Tack för tipset. Vad menar du med att "kolla" på nationerna? Jag har försökt ställa mig i bostadsköer till några av de större nationerna, men de flesta verkar ge förtur på grund av medlemsskap i nationen och att man är förman där osv, vilket ger mig väldigt liten chans känns det som. Vilka nationer rekommenderar du att satsa på?
Citera
2009-06-04, 13:40
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
Tack för tipset. Vad menar du med att "kolla" på nationerna? Jag har försökt ställa mig i bostadsköer till några av de större nationerna, men de flesta verkar ge förtur på grund av medlemsskap i nationen och att man är förman där osv, vilket ger mig väldigt liten chans känns det som. Vilka nationer rekommenderar du att satsa på?

Ingen nation har bostadskö på 2-3 veckor. Snarare 6-12 månader OM du är aktiv på nationen ifråga. Dvs jobbar och är medlem i nationen.
Citera
2009-06-10, 06:58
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Testa på de lite mindre, samt Smålands. Blekingska t ex. är inte allt för populärt pga. sitt läge. Smålands har jag hört ska ha rätt bra omsättning på sina bostäder, om du orkar bo med en massa kommunisttomtar.
Citera
2009-06-10, 17:25
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Testa på de lite mindre, samt Smålands. Blekingska t ex. är inte allt för populärt pga. sitt läge. Smålands har jag hört ska ha rätt bra omsättning på sina bostäder, om du orkar bo med en massa kommunisttomtar.

Det är inte just för att det är så mycket kommunisttomtar som det är hög omsättning på Smålands, utan för det är så jäkla skabbigt där...

Fast å andra sidan sidan sägs det vara många sexuellt frisinnade tjejer, så kan du bara smälta in där så kan det säkert vara en trevlig upplevelse
Citera
2009-06-10, 17:34
Medlem
tänkte passa på att fråga var man som CivilIng VoV läser sina flesta kurser och om någon kan tipsa om ett gemytligt ställe att söka bostad på som inte ligger helt "offside"

tacksam för svar.
Citera
2009-06-10, 19:49
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xoil
tänkte passa på att fråga var man som CivilIng VoV läser sina flesta kurser och om någon kan tipsa om ett gemytligt ställe att söka bostad på som inte ligger helt "offside"

tacksam för svar.
Jag gissar på LTH, och i sånt fall är Sparta, Delphi samt Kämnärsrätten det du letar efter. Tornanationerna ligger rätt nära också.
Citera
2009-06-10, 20:20
Bannlyst
i vilka områden bör man bo om man ska plugga juridik i Lund och vill ha sjysta avstånd till saker och ting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in