2007-08-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornbjorn
I skrivande stund ligger jag runt 3-5 på de bästa, och 7-9 på de sämsta. Detta kommer ju förstås att öka under kvällen. Jag har bara kollat på rummen som delas ut nu vid midnatt - de som går dagen efter har man ju annars alltid lägre köplats på.

Fick idag reda på att lottningen verkar vara helt total - vilket innebär att flera kan ha lottats på samma minut. Det blir då sekunder som skiljer, men vad man har för "sekundlott" kan dom inte få fram på afb, "för det skulle vara för jobbigt att manuellt kolla igenom alla 1100 sökande"... sköts saker och ting med datorer tycker man det inte borde vara så svårt, menmen

Men platserna jag ligger på har i alla fall sakta men säkert minskat, så hoppas verkligen jag hinner få nåt innan rummen är slut. Har iofs lite privata alternativ på g nu också.

Men jag tror nog att du skulle får nåt!!! Jag ligger runt 9-10 på de bästa, och 17 -18 på de sämsta! En jättestor skillnad! Fan!!!
Citera
2007-08-16, 14:46
Medlem
frank_pes avatar
Här är lite andra alternativ för er som är ute i sista stund och inte bara vill begränsa sig till AFB:

http://www.jagvillhabostad.nu/index....&pid=88#faq1_1 ...t.ex Thomanders Studenthem för pojkar

eller ni som kan tänka er att pendla från Malmö:

http://www.jagvillhabostad.nu/index....&pid=85#faq1_1

EDIT: Verkar inte komma fram i länkarna men klicka på länken "Studentbostäder i Lund"
Citera
2007-08-17, 14:22
Medlem
Skeggabas avatar
Helt seriöst, jag tror inte jag kommer att få en bostad. Varit inne på alla tänkbara hemsidor, snackat med hundratals människor, men allt som är inom min prisram verkar vara som bortspolat. Någon som har några tips vad man kan göra? Just nu verkar det som om jag tvingas hoppa av min jur.kand-plats pga brist på bostad
Citera
2007-08-17, 15:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeggaba
Helt seriöst, jag tror inte jag kommer att få en bostad. Varit inne på alla tänkbara hemsidor, snackat med hundratals människor, men allt som är inom min prisram verkar vara som bortspolat. Någon som har några tips vad man kan göra? Just nu verkar det som om jag tvingas hoppa av min jur.kand-plats pga brist på bostad
Kanske blir dyrt, men om det kanske är på gång att du får något snart kan ju vandrarhem va ett alternativ så länge ...läste att detta är populärt och billigt: STF Vandrarhem Tåget Tel: 046-14 28 20 där man får bo i en gammal järnvägsvagn. Och Frälsningsarméns natthärbärge på Snickarevägen 6 finns också. Förmodar att du redan sökt hos dessa också?
Bopoolen
Thomanders Studenthem
Studenthemmet Micklagård
Citera
2007-08-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeggaba

Finns även
http://www.mhklund.se/

Kollat nationerna? Finns även folk som har bott de första veckorna i en bil. Kanske är ett alternativ.
Citera
2007-08-18, 13:54
Medlem
Skeggabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladaniwi
Finns även
http://www.mhklund.se/

Kollat nationerna? Finns även folk som har bott de första veckorna i en bil. Kanske är ett alternativ.

Blir väl det, eller landskrona eller nåt sunkigt ställe. Har iallafall skaffat bostad from oktober/november, så det är max två månader jag behöver hålla mig flytande. Om någon har en soffa eller något skrymsle och som har lust att hyra ut så skicka gärna PM!
Citera
2007-08-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dewi
Men jag tror nog att du skulle får nåt!!! Jag ligger runt 9-10 på de bästa, och 17 -18 på de sämsta! En jättestor skillnad! Fan!!!

Yes, nu är det ordnat Fick kontraktsförslag i torsdags! Äntligen kunde man börja slappna av lite, de sista dagarna av sommarlovet... Upprop på måndag, så det var i sista minuten det löste sig.
Citera
2007-08-21, 16:06
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
jävla skit också de verkar ha slut på lägenheter med inflyttning 1 / 9.. kul
Citera
2007-08-21, 21:19
Medlem
Skeggabas avatar
Äntligen lyckats finna någonstans att bo!
Tillfälligt inneboende första två månaderna typ 7 min med cykel ifrån Lunds centrum, och sedan inneboende igen, fast denna gången något närmare city. Hurray !
Citera
2007-08-22, 19:13
Medlem
Trodde som vanligt att allt skulle lösa sig, men det verkar faktiskt lite klurigare att fixa lägenhet än jag trodde. Får väl börja ringa runt på fler annonser och hoppas att allt fixar sig tills nästa vecka.

Ingen här med ett ledigt rum?
Citera
2007-09-12, 20:06
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Någon annan som fortfarande itne fått och fortfarande letar? Jag gör i alla fall, detta är fan skandal jävla skit. Tur man bor så pass nära ändå, 3 timmars pendlande med jävla drägg i buss har väl ingen dött av?
Citera
2007-09-12, 21:13
Medlem
87oseknds avatar
Jag har heller inte hittat än. Ligger 4:a på vissa rum på AFB så det bör inte ta så lång tid..hoppas jag. Jävla drygt o pendla, tar mig 4 timmar varje dag att åka till Lund o hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in