2011-08-19, 14:43
Medlem
Fick precis boende på sparta i 39B med kötiden 10:56, måste säga att jag känner mig rätt tursam då jag började förbereda mig på en månad av temporära boende innan kötiden skulle ge någonting.

Men nu till en fråga med risken att jag blir mer nervös än lugnare, någon som har några efarenheter av denna korridor och hur det är? Finns där hiss och i så fall till vilken våning?
Citera
2011-08-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Måste gratulera till er som flyttar in på Ulrikedal & C4 på Parentesen till att ha vägglöss i ert boende. Är antagligen någon utbytesstudent som har tagit med sig denna nya gåva till vårt land.

Hur vet du att det förekommer? Lever du med vägglöss eller? Kanske du som har tagit med dem hem efter att ha varit på semester eller köpt någon begagnad möbel!!
Citera
2011-08-19, 15:48
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmest
Hur vet du att det förekommer? Lever du med vägglöss eller? Kanske du som har tagit med dem hem efter att ha varit på semester eller köpt någon begagnad möbel!!
Alla vet att det förekommer på ett par specifika AFB-områden. Jag har hört om vägglöss både på Delphi och Ulrikedal och om Winterfall påstår att det finns på C4 så antar jag att han har någon källa på det.
Citera
2011-08-19, 15:48
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Måste gratulera till er som flyttar in på Ulrikedal & C4 på Parentesen till att ha vägglöss i ert boende. Är antagligen någon utbytesstudent som har tagit med sig denna nya gåva till vårt land.

Har då aldrig träffat på eller ens hört om en enda vägglus på ulrikedal
Citera
2011-08-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Alla vet att det förekommer på ett par specifika AFB-områden. Jag har hört om vägglöss både på Delphi och Ulrikedal och om Winterfall påstår att det finns på C4 så antar jag att han har någon källa på det.

Det är väl klart att det förekommer, det finns ju i alla typer av bostäder. Min kompis bor hos LKF och har problem efter att de varit utomlands. Men man sanerar bostaden, vartefter vägglössen dör. Det har säkert förekommit vägglöss på alla AFBs områden, men efter sanering är de utrotade. Man kan ju inte påstå att det finns vägglöss på ett område bara för att det någon gång har förekommit vägglöss i en bostad.
Citera
2011-08-19, 16:06
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmest
Det är väl klart att det förekommer, det finns ju i alla typer av bostäder. Min kompis bor hos LKF och har problem efter att de varit utomlands. Men man sanerar bostaden, vartefter vägglössen dör. Det har säkert förekommit vägglöss på alla AFBs områden, men efter sanering är de utrotade. Man kan ju inte påstå att det finns vägglöss på ett område bara för att det någon gång har förekommit vägglöss i en bostad.
Nej, jag tror inte heller att AFB är extra drabbat av vägglöss, men eftersom det nyligen gjordes en grej av det i Sydsvenskan så har det kommit upp på tapeten.
Citera
2011-08-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nej, jag tror inte heller att AFB är extra drabbat av vägglöss, men eftersom det nyligen gjordes en grej av det i Sydsvenskan så har det kommit upp på tapeten.
Hörde det på nyheterna samt att boende på C4 har meddelat det till andra.
Citera
2011-08-19, 22:10
Medlem
Tillflyktens avatar
När kan man tänka sig få bostad på AFB, om man inte är novisch?
Har könummer på cirka 09.00.
Citera
2011-08-19, 22:25
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
När kan man tänka sig få bostad på AFB, om man inte är novisch?
Har könummer på cirka 09.00.

Någon gång i vår kanske.
Citera
2011-08-19, 22:29
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Någon gång i vår kanske.
Okej, not too bad.
Citera
2011-08-20, 15:38
Medlem
Någon som vet om det går att söka bostadsbidrag om jag bor i ett rum på 20 kvadrat i en villa och betalar 4500kr/mån? Kök och andra utrymmen är tillgängliga för mig.
Citera
2011-08-20, 15:43
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cab00se92
Någon som vet om det går att söka bostadsbidrag om jag bor i ett rum på 20 kvadrat i en villa och betalar 4500kr/mån? Kök och andra utrymmen är tillgängliga för mig.

Ja det kan du, men förvänta dig inga stora summor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in