Angående frysarna beror det också på vilken lägenhet. I en mindre pentryetta hade jag bara en liten fryslåda instoppad i kylen, i en större lägenhet fanns en hel (halv) frys.
Angående korridorsrum med kök har jag bara sett ett enda, och det var ett nationsrum på blekingska. Tror inte att det är så vanligt förekommande hos AFB, vill man ha kök är det ettor med pentry som gäller, eller större.
Vad gäller dusch så har man oftast egen, det är väl främst på parantesen/ulrikedal där de har ordnat det så att man måste dela, åtminstone vad jag har sett.
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Är det någon som har koll på treorna som ligger på Kämnärsvägen, dvs i vilket skick de är och om det är något att satsa på eller man ska söka lägenheter någon annanstans?
Om du menar treorna på 3, 5, 7, 9 och 11 så är de väl i varierande skick. Ingen av dem är supermoderna, men de är oftast fullt beboeliga och hyfst trevliga. Men det är ju äldre lägenheter, och äldre hus.
Med andra ord, vill du ha något nästintill nybyggt så kolla någonannanstans, vill du ha en ganska okej lägenhet så går väl de treona bra. Man kan få ommålat och liknande genom AFB, också. Men knacka på lägenheten om du hamnar först i bokningen, och se hur där ser ut.
Vet inte hur det är med andra treor, om det finns sådana, i området.