Citat:
Ursprungligen postat av majskt
Hej, har filmat med en gopro p 720p och nr jag ser klippen i sony vegas 10 s laggar dom. Kan man gra ngot t det? r extremt jobbigt att redigera nr klippen laggar.
Gr att snka kvalitn osv i Preview, som oftast gr att det gr segt nr man spelar klippet.
Testa runt vad som fungerar, ska st ngot av dessa ovanfr preview rutan: Draft, Preview, Good, Best.
Citat:
Ursprungligen postat av bert-uno
Tjena tacksam fr snabba svar!
Anvnder mig av Sony Vegas Pro 10 nu, frsta gngen nnsin! Ngon som kan sga hur man fr en text att ka runt i bilden och inte bara st still mitt i bilden? Det r meningen att det ska se fult och oproffesionellt ut!
Dr du skriver in texten (i "Video Media Generator"), s ska det finnas ngra flikar.
edit, PLACEMENT, properties och effects.
S gr du bara till placement s kan du fra runt texten, och under har du timelinen dr du kan lgga in keyframes osv.
Gr ocks att gra via track motion eller via pancrop (dr du kan zooma ut och in och leka runt i).
En bild p vart du hittar track motion och pan/crop
http://i56.tinypic.com/2wqhfg0.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Go kvll!
Har brjat anvnda mig av Vegas 7.0 och har sttt p ett problem. Nr jag frsker klippa ihop olika filer (1/6, 2/6 osv av youtubeklipp, t. ex) s blir slutresultatet vldigt dligt. Bilden hoppar, stannar upp och byter frg. Jag har frskt ndra lite i kvalitetsinstllningar, men det ger samma resultat.
Frsker skriva om frn mp4, om det gr ngon skillnad.
Vad gr jag fr fel?
Jag har tyvrr ingen aning men sjlv har jag haft ngot problem frut nr jag renderat ut filmer, d dom blir gra ibrjan och flimmrar lite.
Vet inte om det kan fixa ditt problem, men vad jag gjorde var att jag la in en svart bakgrund frn "Media Generators", under "Solid Color". Sedan s anvnde jag 'loop region' (den gula saken som man bestmmer om vad som ska renderas ut), som jag markerade hela klippet och valde att den endast ska rendera ut frn loop region.
Vet inte om det kan fixa dina klipp.
Vad r det fr format du klipper ihop? Mp4?
Har du testat anvnda ngot program som konverterar filen till ett annat format?