Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-02, 23:53
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonEr
nån som vet om det går att spela in egenhändigt skapade rörelser i en filmsekvens, tex. ta ett klipp på tex. Hitler och låta honom dansa moonwalk eller liknande typ som en discjockey gör scratch på en skiva.

undrar dessutom vad loopen är till för, jag trodde att man kunde ange en viss tid för hur länge loopen skall fortsätta och sedan spara det i filmen.

After effects har en grej för det. Puppet tool tror jag det kallas, räcker med att klippa ut gubben en gång och sätta ut några punkter som man sen kan dra runt och spela in rörelser eller sätta dit keyframes eller både och. Brukar göra dansande animationer så, blir sjukt flumigt.
Citera
2010-02-04, 09:57
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingobenny
Finns det någon bra Sony Vegas 9.0 tutorial serie som är bra? Har kollat lite på youtube men inte lyckats hitta.

Tack på förhand!

EDIT: Ska tilläggas att jag är en total nybörjare.

har kollat runt och det finns massor av tips på youtube, har nyss lärt mig att maskera och klona, vilket inte är helt enkelt för en nybörjare. Utan youtube hade jag aldrig listat ut det själv.
Citera
2010-02-04, 11:25
  #243
Medlem
MRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingobenny
Finns det någon bra Sony Vegas 9.0 tutorial serie som är bra? Har kollat lite på youtube men inte lyckats hitta.

Tack på förhand!

EDIT: Ska tilläggas att jag är en total nybörjare.

Finns t.ex BraProductions
( YouTube.com/BraProductions )
En/Ett par killar som gör tutorials i Sony Vegas och After Effects, dem är jävligt bra.
Hittade killarna genom videon hur man renderar bästa HD kvalle från Sony Vegas till YouTube.

Dem har också en hemsida där man kan bli medlem och requesta tutorials osv.


Vet däremot inte om han använder just Vegas 9.0, tror han använder 8.0 pro som jag också använder hemma, men inga stora förändringar alls kan jag tänka mig.
Tekniken är ju typ alltid likadan iaf
Citera
2010-02-06, 21:14
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR
Finns t.ex BraProductions
( YouTube.com/BraProductions )
En/Ett par killar som gör tutorials i Sony Vegas och After Effects, dem är jävligt bra.
Hittade killarna genom videon hur man renderar bästa HD kvalle från Sony Vegas till YouTube.

Dem har också en hemsida där man kan bli medlem och requesta tutorials osv.


Vet däremot inte om han använder just Vegas 9.0, tror han använder 8.0 pro som jag också använder hemma, men inga stora förändringar alls kan jag tänka mig.
Tekniken är ju typ alltid likadan iaf


Hur är det med testprogrammen? Om jag använt Vegas 9 pro i 30 dagar, blir jag spärrad för att ladda ner ytterligare (äldre) testverisioner av programmet ?
Citera
2010-02-07, 15:52
  #245
Medlem
Attjagorkars avatar
Hej, jag undrar hur man får ett klipp eller en text att "blinka".. Har sökt som en dåre utan framgång. Låt oss säga att jag ska klippa ihop en liten fjantig cs film och väljer en techno-låt till det.. Det jag menar är då att klippet ska blinka i takt med låten.
Citera
2010-02-07, 16:20
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Hej, jag undrar hur man får ett klipp eller en text att "blinka".. Har sökt som en dåre utan framgång. Låt oss säga att jag ska klippa ihop en liten fjantig cs film och väljer en techno-låt till det.. Det jag menar är då att klippet ska blinka i takt med låten.

vet inte om det finns någon bättre lösning men du kan ju dra ut texten tillräckligt långt, sedan använder du "S" för att splitta texten och radera de delarna där du vill att det ska vara svart.
Citera
2010-02-07, 16:50
  #247
Medlem
Nybörjare i Vegas här.. Har plockat ihop en liten quiz av lite olika tv serier osv och vill nu rendera detta. Klippet är totalt 8min långt ungefär.. men när jag renderar och sparar så får jag en fil som bryter vid typ 4.20. Varför blir det så här? och vad borde man använda för inställningar (exakt) när man renderar? filen blir detsutom stor satan, typ 1,7gb.. hade varit trevligare med en lite mindre...
Citera
2010-02-07, 18:07
  #248
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
vet inte om det finns någon bättre lösning men du kan ju dra ut texten tillräckligt långt, sedan använder du "S" för att splitta texten och radera de delarna där du vill att det ska vara svart.

Ja det funkar ju, men jag vill ju att det ska vara.. låt oss säga 1/3 sekunds mellanrum mellan varje text.. så alltså ska det vara svart då.. Men just mellanrummen förstår jag inte hur jag ska göra, för det blir ju alltid ojämnt.. Finns det inget smidigare sätt man kan lösa detta på?
Citera
2010-02-07, 18:24
  #249
Medlem
vet nån nå bra effekt paket man kan ladda ner? och hur får jag in dom i sony vegas efter jag tankat?
ett problem jag har också är när jag kör "insert text media" säger den: An error occurred during an edit operation. The COM object failed to initialize.
Citera
2010-02-08, 23:59
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Ja det funkar ju, men jag vill ju att det ska vara.. låt oss säga 1/3 sekunds mellanrum mellan varje text.. så alltså ska det vara svart då.. Men just mellanrummen förstår jag inte hur jag ska göra, för det blir ju alltid ojämnt.. Finns det inget smidigare sätt man kan lösa detta på?

http://www.megaupload.com/?d=KE6QNTL9

Ungefär såhär skulle jag gå tillväga. Orkade inte måtta klippen exakt men jag tycker resultatet blev godkänt. Du får ta mig på orden, för tyvärr kom inte ljudet med när jag spelade in.. Men jag tror du fattar tillvägagångssättet ändå. Givetvis kan du göra samma sak med ett textlager istället för en solid.
Citera
2010-02-15, 22:42
  #251
Medlem
clappers avatar
Hej,

Kör ett projekt i Vegas Pro 9 som
1920x1080p 25 fps 35Mbps

Vill få ut detta projekt till en IMG-fil eller på någon sätt kunna bränna en DVD av det?
Hur ska detta gå till? Kan man göra det med ett full HD projekt?
Har läst lite överallt men blir inte klok på det

Tackar på förhand
Citera
2010-02-16, 08:31
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clapper
Hej,

Kör ett projekt i Vegas Pro 9 som
1920x1080p 25 fps 35Mbps

Vill få ut detta projekt till en IMG-fil eller på någon sätt kunna bränna en DVD av det?
Hur ska detta gå till? Kan man göra det med ett full HD projekt?
Har läst lite överallt men blir inte klok på det

Tackar på förhand

Tror inte du kan få ut en img-fil ur vegas, det får du använda något annat program till. Nu var det ett tag sedan jag använde vegas då jag gått över till mac och final cut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback