Jag har följt den här tråden och finner den mycket intressant speciellt det där med baseball som hård sport. Jag har försökt lista ut vad som gör den till det.
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
När sa jag att baseboll var den hårdaste sporten i världen?
Nej det har du inte sagt däremot har du sagt:
Citat:
Baseboll är jävligt hårt, oinsatta vet inte det.
Citat:
Vad är inte hårt? Alla moment i baseboll är hårda.
Och nej, det är inte bara att slå ochspringa

..
Citat:
Ja det är fruktansvärt tufft. Grejen är liksom att du tror att man kan ta det lugnt när man slår osv. Vet du hur snabbt ett vanligt kast går? Vet du hur lång tid man har på sig att ens reagera?
Citat:
Ja, men idioterna förstår ju inte att det är hårt att slå i baseboll, man kan inte bara stå där och göra lite och tro att man ska få en träff.
Citat:
Baseboll är ansträngade och tufft.
Citat:
Är det inte hårt att springa full fart in i en kille som håller i bollen och tackla ner honom så hårt som möjligt? En sån tackling som man skulle bli avstängd i 25 år i fotboll om man gjorde en sån.
Citat:
Okej, du har alltså inte hört om pitchern som fick en linedrive rakt IN i huvudet och dog.
Jag har plockat ut alla inlägg i tråden där du pratar om baseboll, jag har inte tagit med de när du kallar folk för idioter och så men de är ju inte heller relevata. Jag kanske däremot är en idiot för jag förstår fortfarande inte varför baseboll är så oerhört hård sport och hoppas att du kan förklara för en oinsatt.
Det jag har förstått är att de som pitchar kastar väldigt hårt och att de då måste vara starka och ha bra kastteknik. Men så hårt verkar det inte.
De som ska slå då? Ja de måste givetvis vara starka och ha bra teknik och kunna träffa bollen och slå långt, ok men hårt? Nehe det är det inte. Men de står ju där som den som pitchar kan kasta på dem och de kan träffas ja det är ju en viss risk och någon har t.o.m. dött men så hårt låter inte ens detta.
Sen ska de som slåt också springa och ja självklart ska de kunna göra det snabbt och explosivt men är det hårt att springa fort? Varför pratar ingen då om 100 m? Nej för det är inte speciellt hårt. Men tackla sa du något om? Hur ofta händer det? Är det när de slidar fram till basen? Ja ok det kasnke är lite hårt men det verkar inte hända speciellt ofta och då blir det ju inte speciellt hårt om man ser till helheten.
Rätta mig gärna där jag har fel och berätta mer. Jag ser bara inte riktigt var baseball är en så otroligt hård sport som du säger.