2007-06-05, 17:33
Medlem
zizacons avatar
Står mellan "Urban sprinting" http://www.youtube.com/watch?v=_gy58EtxAQM eller "Big stranger rodeo" http://www.youtube.com/watch?v=moBAqSkYcKE

Annars beror det väl på om det ska vara något med balls eller något sjukt jobbigt. Så antingen den där de hoppar jättehögt och gör störda trick med cross-motorcyklar eller Ironman (eller nån sån variant, springa 4 marathon i djungeln läste jag om för länge sen).

Kanske en kombination tar hem priset Paris Dakar på motorcykel
Citera
2007-06-05, 22:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Vilken idiot du är.. Orkar inte ens läsa dina patetiska inlägg.
Jaha, då antar jag helt enkelt att du hade hållt med mig om du hade orkat läsa dem.
Citera
2007-06-06, 03:20
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ok, bra att du vet. Jag skulle med glädje ge dig allt jag äger om du skulle lyckas att träffa bollen mot en pitcher (den som kastar) från MLB.. Du skulle inte ens klara det om en spelare från elitserien i Sverige kastade.

Det är dock ingen idé att argumentera med trångsynta idioter som för det första inte ens vet vad dom pratar om, och för det andra inte kan inse att dom har fel.

Men kom igen... klart att de flesta sporter kan vara hårda, men det beror ju på vad man jämför med. Basebollspelares fysik skvallrar väl ändå om att de inte har den allra hårdaste av träningar som andra idrottsutövare utsätter sig för?
Jag slår vad om att jag klarar ett träningspass med ett elitlag i baseboll bra mycket bättre än ett pass på något elit-thaiboxargym. Eller börjar de också varje dag med två timmars löpning och har 8 timmar träning, per dag?

Annars verkar kinesiska gymnaster med siket på OS ligga i rätt jävligt. Såg någon dokumentär om en tjej som fick börja träna ungefär när navelsträngen var klippt. Farsan var personlig coach och de(han) hade siktet inställt på OS 2010, alternativt 2014 om 2010 sket sig. Med "sket sig" menas ungefär allt utom guld.
Citera
2007-06-06, 09:33
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Snälla idiot, vadå inte hårt? Vad är hårt om inte det?

Chill chill....

Det beror ju som sagt på vad man är van vid, allt är relativt och om du är van vid att vara back i knattelaget i fotboll så håller jag med dig ... DÅ är baseball jätthårt
Citera
2007-06-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Men kom igen... klart att de flesta sporter kan vara hårda, men det beror ju på vad man jämför med. Basebollspelares fysik skvallrar väl ändå om att de inte har den allra hårdaste av träningar som andra idrottsutövare utsätter sig för?
Jag slår vad om att jag klarar ett träningspass med ett elitlag i baseboll bra mycket bättre än ett pass på något elit-thaiboxargym. Eller börjar de också varje dag med två timmars löpning och har 8 timmar träning, per dag?

Annars verkar kinesiska gymnaster med siket på OS ligga i rätt jävligt. Såg någon dokumentär om en tjej som fick börja träna ungefär när navelsträngen var klippt. Farsan var personlig coach och de(han) hade siktet inställt på OS 2010, alternativt 2014 om 2010 sket sig. Med "sket sig" menas ungefär allt utom guld.

Alltså.. vet du vilken fysik spelarna i MLB har? När man tittar på fotbollsspelare t ex. dom ser ut som ett par jävla småbarn jämfört med basebollspelarna. Sen börjar dom med ca en timmes löpning varje dag, sedan fysträning och annat. Dock inte 8 timmar om dagen, men om dina övermänskilga thaiboxare tränar 8 timmar om dagen VARJE dag, varför är inte dom så överdrivet bra? Varför äger dom inte alla andra dom fightas mot? Du kan ju knappast påstå att alla thaiboxare tränar 10 timmar om dagen. Du skulle knappast palla ett träningspass med eliterna i mlb heller.

Snälla, ni vet inte ens vad ni pratar om, varför fortsätter ni ens?

Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Chill chill....

Det beror ju som sagt på vad man är van vid, allt är relativt och om du är van vid att vara back i knattelaget i fotboll så håller jag med dig ... DÅ är baseball jätthårt

Ännu en idiot..
Citera
2007-06-06, 13:41
Medlem
Baseball

Det här inlägget får mer ses som ett försök att få ner Shubbinators blodtryck en aning. Sakfrågan gäller baseball som en hård sport. Rent logiskt så vore det an aning dumt att anse de bästa baseballspelarna som relativt otränade. Som jag pekade på i ett tidigare inlägg så är konkurrensen för att så spela i de bästa lagen hård. Det tror jag alla kan vara ganska eniga om. På samma sätt borde de flesta kunna enas om att det är väldigt stora summor pengar inblandat i sporten i USA. Den logiska slutsatsen av det blir att varje given plats i ett baseballag i USA är väldigt åtråvärd och att varje lag kan kräva mycket av varje individuell spelare. Sen är det väl ändå så Shubbinator, att det kanske inte är just de fysiska attributen hos en spelare som är de mest utmärkande. Jag skulle vilja säga att talang och hård, upprepande teknikträning på vissa givna moment är viktigare för att bli en bra baseballspelare. För att inte nämna den taktiska biten i spelet.

Nu tycker jag att det är din tur Shubbinator att på ett korrekt och sakligt sätt argumentera för att baseball är den hårdaste sporten i världen. Gör det gärna på ett annat sätt än att påstå att jag är dum i huvudet eller rent allmänt underbegåvad. Gör det också gärna genom att peka på vilka moment i baseball som gör den till just den hårdaste sporten. Är det löpningen eller är det något annat? Nu har du din chans att utveckla din syn på baseball som den absolut hårdaste och mest krävande idrotten i världen!
Citera
2007-06-06, 14:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
För mig är hårda sporter sådana som premierar att skada motståndaren alternativt att det sliter på den egna kroppen oerhört mycket (och då menar jag inte att man får förslitningsskador i ryggen utan snarare att man riskerar att bryta benen och liknande).

Hur ofta händer det då? Hade Baseboll gått ut på att man skulle klappa iväg bollen och sedan fick hela outfieldet försöka slå ur tänderna ur käften på dig och du skall försvara dig med basebollträt hade det varit hårt. Nu är det en lite småjobbig sport (finns gott om sporter som är betydligt mer ansträngande fysiskt) med en mycket liten risk att man tacklar någon eller blir tacklad.

Det finns sporter där det största momentet är att tackla eller att man skall spöa på sin motståndare. Jämfört med dem är baseboll en messport.
Det är väl f.ö. så att det absolut farligaste och då "hårdaste" (?) momentet i baseball är att våga stå kvar när en picher kastar "inside" och då och då träffar. Jag minns en kille i Astros som var borta en säsong på 80-talet (då jag följde sporten lite mer) efter att ha fått en "pitch" på hjälmen; okbenet gick sönder och han fick aldrig tillbaka synen helt.
Detta sagt så förefaller det lätt bizarrt att hävda att baseball skulle var den hårdaste sporten...

Jag lägger i stället min röst på:

Våg-surfing!
Jag firade precis nationaldag med att slötit på C+ som körde ett reportage om vågsurfing i jättevågor. De visade ett längre avsnitt från Mavericks norr om San Fransisco där en ensam kile surfade jättevågor i 15 år innan de blev populära ~1990. När man så hade TV-team och Hawaiis mest kända surfare på plats i december 1994 så dog en av världens mestr kända, Mark Foo, i sitt andra åk. Inom tre år dog två till.
(tydligen drunknar man ofta eftersom brädan drar ned en. Varför inte skippa linan och köra med flytväst undrar jag....?)
Citera
2007-06-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är väl f.ö. så att det absolut farligaste och då "hårdaste" (?) momentet i baseball är att våga stå kvar när en picher kastar "inside" och då och då träffar. Jag minns en kille i Astros som var borta en säsong på 80-talet (då jag följde sporten lite mer) efter att ha fått en "pitch" på hjälmen; okbenet gick sönder och han fick aldrig tillbaka synen helt.
Detta sagt så förefaller det lätt bizarrt att hävda att baseball skulle var den hårdaste sporten...

Jag lägger i stället min röst på:

Våg-surfing!
Jag firade precis nationaldag med att slötit på C+ som körde ett reportage om vågsurfing i jättevågor. De visade ett längre avsnitt från Mavericks norr om San Fransisco där en ensam kile surfade jättevågor i 15 år innan de blev populära ~1990. När man så hade TV-team och Hawaiis mest kända surfare på plats i december 1994 så dog en av världens mestr kända, Mark Foo, i sitt andra åk. Inom tre år dog två till.
(tydligen drunknar man ofta eftersom brädan drar ned en. Varför inte skippa linan och köra med flytväst undrar jag....?)

Okej, du har alltså inte hört om pitchern som fick en linedrive rakt IN i huvudet och dog.
Citera
2007-06-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzmunken
Det här inlägget får mer ses som ett försök att få ner Shubbinators blodtryck en aning. Sakfrågan gäller baseball som en hård sport. Rent logiskt så vore det an aning dumt att anse de bästa baseballspelarna som relativt otränade. Som jag pekade på i ett tidigare inlägg så är konkurrensen för att så spela i de bästa lagen hård. Det tror jag alla kan vara ganska eniga om. På samma sätt borde de flesta kunna enas om att det är väldigt stora summor pengar inblandat i sporten i USA. Den logiska slutsatsen av det blir att varje given plats i ett baseballag i USA är väldigt åtråvärd och att varje lag kan kräva mycket av varje individuell spelare. Sen är det väl ändå så Shubbinator, att det kanske inte är just de fysiska attributen hos en spelare som är de mest utmärkande. Jag skulle vilja säga att talang och hård, upprepande teknikträning på vissa givna moment är viktigare för att bli en bra baseballspelare. För att inte nämna den taktiska biten i spelet.

Nu tycker jag att det är din tur Shubbinator att på ett korrekt och sakligt sätt argumentera för att baseball är den hårdaste sporten i världen. Gör det gärna på ett annat sätt än att påstå att jag är dum i huvudet eller rent allmänt underbegåvad. Gör det också gärna genom att peka på vilka moment i baseball som gör den till just den hårdaste sporten. Är det löpningen eller är det något annat? Nu har du din chans att utveckla din syn på baseball som den absolut hårdaste och mest krävande idrotten i världen!

När sa jag att baseboll var den hårdaste sporten i världen?
Citera
2007-06-06, 17:01
Medlem
shubbinator: eru på real?
Baseboll är en messport i jämförelse med de hårda sporterna andra har radat upp.
Vad ska komma härnäst nån stolle som påstår att golf är den hårdaste sporten
Citera
2007-06-06, 18:21
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bounga
shubbinator: eru på real?
Baseboll är en messport i jämförelse med de hårda sporterna andra har radat upp.
Vad ska komma härnäst nån stolle som påstår att golf är den hårdaste sporten

Vissa personer ska man inte ta på allvar. Det är ju självklart att baseboll inte är den hårdaste sporten.
Citera
2007-06-06, 18:28
Medlem
Snövits avatar
Jag har följt den här tråden och finner den mycket intressant speciellt det där med baseball som hård sport. Jag har försökt lista ut vad som gör den till det.

Citat:
När sa jag att baseboll var den hårdaste sporten i världen?

Nej det har du inte sagt däremot har du sagt:

Citat:
Baseboll är jävligt hårt, oinsatta vet inte det.

Citat:
Vad är inte hårt? Alla moment i baseboll är hårda.

Och nej, det är inte bara att slå ochspringa ..

Citat:
Ja det är fruktansvärt tufft. Grejen är liksom att du tror att man kan ta det lugnt när man slår osv. Vet du hur snabbt ett vanligt kast går? Vet du hur lång tid man har på sig att ens reagera?

Citat:
Ja, men idioterna förstår ju inte att det är hårt att slå i baseboll, man kan inte bara stå där och göra lite och tro att man ska få en träff.

Citat:
Baseboll är ansträngade och tufft.

Citat:
Är det inte hårt att springa full fart in i en kille som håller i bollen och tackla ner honom så hårt som möjligt? En sån tackling som man skulle bli avstängd i 25 år i fotboll om man gjorde en sån.

Citat:
Okej, du har alltså inte hört om pitchern som fick en linedrive rakt IN i huvudet och dog.

Jag har plockat ut alla inlägg i tråden där du pratar om baseboll, jag har inte tagit med de när du kallar folk för idioter och så men de är ju inte heller relevata. Jag kanske däremot är en idiot för jag förstår fortfarande inte varför baseboll är så oerhört hård sport och hoppas att du kan förklara för en oinsatt.

Det jag har förstått är att de som pitchar kastar väldigt hårt och att de då måste vara starka och ha bra kastteknik. Men så hårt verkar det inte.

De som ska slå då? Ja de måste givetvis vara starka och ha bra teknik och kunna träffa bollen och slå långt, ok men hårt? Nehe det är det inte. Men de står ju där som den som pitchar kan kasta på dem och de kan träffas ja det är ju en viss risk och någon har t.o.m. dött men så hårt låter inte ens detta.

Sen ska de som slåt också springa och ja självklart ska de kunna göra det snabbt och explosivt men är det hårt att springa fort? Varför pratar ingen då om 100 m? Nej för det är inte speciellt hårt. Men tackla sa du något om? Hur ofta händer det? Är det när de slidar fram till basen? Ja ok det kasnke är lite hårt men det verkar inte hända speciellt ofta och då blir det ju inte speciellt hårt om man ser till helheten.

Rätta mig gärna där jag har fel och berätta mer. Jag ser bara inte riktigt var baseball är en så otroligt hård sport som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in