Kan någon förklara för mig varför baseboll skulle vara hårt? Vad är det som är jobbigt med att slå, kasta en boll för att sedan springa runt en bana? Är det för att man ibland slänger sig på grus och får skrapsår?
Kan någon förklara för mig varför baseboll skulle vara hårt? Vad är det som är jobbigt med att slå, kasta en boll för att sedan springa runt en bana? Är det för att man ibland slänger sig på grus och får skrapsår?
MMA... är ju typ livsfarligt man får bryta armar, strypas,sparkas osv till motståndaren ger upp eller typ blir medvetslös
Fast faktum är att vanlig boxning är farligare än både MMA och kickboxning då man i boxning får ta emot mycket mer slag emot huvudet än i MMA och Kickboxning. MMA matcher slutar oftare i Submission och i Kickboxning så träffar majoriteten av sparkarna mot benen. Risken att man bryter en arm eller ben är såklart högre i både mma och kickbox men när det gäller långvariga huvudskador så är det mycket vanligare i Boxning.
Otroligt att Baseboll nominerats. Det räcker med att man studerar en Live-match ifrån USA och deras högstaliga. Flertalet utövare befinner sig i en fysisk form som kan kategoriseras som lönnfeta. Tuggtobak och spottande, missa bollen ett antal gånger, sedan gå backstage och dricka kaffe och klaga inför lagkamraterna. Sedan kastar de lite uppvärmning backstage. Sedan går de upp, någon får träff, några spelare joggar runt banan. Ibland hinner de in, men oftast fångar en av alla utespelare bollen i handsken och proceduren med kaffe backstage, och tuggande tuggtobaks-killen missar bollen upprepas återigen.
Mycket hård sport.
Om en sport är hård, bör det krävas en god fysisk form för att utöva den; vilket man inte kan påstå att basebollsutövarna har, iallafall inte de som spelar i högstaligan.
Snarare är den vedertagna och generella synen på Baseboll att den kan utövas av de flesta, mer eller mindre. Den kräver inte mycket fysiskt, utan det enda "smärtmomentet" är om bollen råkar hamna på kroppen, vilket är en riskfaktor som är inkluderat i samtliga andra bollsporter, bara det att de innehåller en mängd fler fysiska påfrestningar som basebollen exkluderar.
Senast redigerad av TuloAsk 2009-11-13 kl. 14:05.
En parameter på hårdhet bör ju vara hur många som bryter. Hur många bryter en basebollsmatch? Jämför med pågående Adventure Race / Multisport http://www.arwc2009.com/en/live.php?page=leaderboard där 14 av 59 lag brutit och fyra andra lag har misslyckade etapper (om jag fattar grafiken rätt).
För mig är baseboll jämförbart med cricket: de flesta gör ingenting.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!