2007-05-24, 21:17
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Ok, bra att du vet. Jag skulle med glädje ge dig allt jag äger om du skulle lyckas att träffa bollen mot en pitcher (den som kastar) från MLB.. Du skulle inte ens klara det om en spelare från elitserien i Sverige kastade.

Det är dock ingen idé att argumentera med trångsynta idioter som för det första inte ens vet vad dom pratar om, och för det andra inte kan inse att dom har fel.

Det handlar väll dock om teknik och inte fysik.
Citera
2007-05-24, 21:18
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ok, bra att du vet. Jag skulle med glädje ge dig allt jag äger om du skulle lyckas att träffa bollen mot en pitcher (den som kastar) från MLB.. Du skulle inte ens klara det om en spelare från elitserien i Sverige kastade.

Det är dock ingen idé att argumentera med trångsynta idioter som för det första inte ens vet vad dom pratar om, och för det andra inte kan inse att dom har fel.

Ja om det är det som är det jobbiga så det låter ju fruktansvärt tufft att stå och svinga ett slagträ i luften...
Citera
2007-05-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Det där tror jag inte på en sekund. Per Elofsson och compani (skidlöpare) äter bara rågkross och tränar fan året runt. De kan inte ens drömma om att gå ut på krogen och festa loss som en annan festprisse i fotbollslandslaget kan göra. Det är skillnad på elitsport och elitsport faktist.

Det är möjligt att det är sant angående krogbesöken men samtidigt hur många tävlingar har Per Elofsson jämfört med en landslagspelare i fotboll? Man måste ju vara på topp vid fler tillfällen som fotbollspelare och därför kan de inte köra lika hårt lika ofta.
Citera
2007-05-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Det handlar väll dock om teknik och inte fysik.

Det är både teknik och fysik. 1.90 cm, 100 kg, VÄLTRÄNAD är en mycket vanlig vikt/längd för spelarna, som på samma gång är minst lika snabba som fotbollsspelare, som väger typ 65.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ja om det är det som är det jobbiga så det låter ju fruktansvärt tufft att stå och svinga ett slagträ i luften...

Ja det är fruktansvärt tufft. Grejen är liksom att du tror att man kan ta det lugnt när man slår osv. Vet du hur snabbt ett vanligt kast går? Vet du hur lång tid man har på sig att ens reagera?

Baseboll är för övrigt den bäst betalda sporten.
Citera
2007-05-24, 21:34
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Baseboll är för övrigt den bäst betalda sporten.

Och det gör den till en hårdare sport?
Citera
2007-05-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Och det gör den till en hårdare sport?

Har jag sagt det? Jag skrev "för övrigt".
Citera
2007-05-24, 21:39
Medlem
Fordies avatar
Fickpingis borde ju vara en av de tuffaste sporterna?

/Fordie
Citera
2007-05-24, 21:40
Medlem
klassas avatar
Shubbinator: lägg ner för fan, du skämmer ut dig. Nej, det är inte speciellt hårt att stå och svinga ett slagträ i luften och försöka träffa bollen oavsett hur lite tid man har på sig att reagera. Det handlar inte om nån hårdhet på nåt sätt om man klarar av att träffa bollen eller inte, det handlar om teknik.
Citera
2007-05-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klassa
Shubbinator: lägg ner för fan, du skämmer ut dig. Nej, det är inte speciellt hårt att stå och svinga ett slagträ i luften och försöka träffa bollen oavsett hur lite tid man har på sig att reagera. Det handlar inte om nån hårdhet på nåt sätt om man klarar av att träffa bollen eller inte, det handlar om teknik.

Du vet huruvida det är hårt eller inte att svinga? Det är inte som att spela brännboll. Självklart är det teknik också, är det inte teknik i allt? Sparka på en fotboll är teknik.
Citera
2007-05-24, 21:58
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Triathlon.
Otroligt krävande och kräver många års träning för att bli bra.
Klättring.
Du måste hela tiden inte bara fysiskt utan också mentalt vara på topp, för det handlar inte bara om din säkerhet utan även din partners.
Citera
2007-05-24, 22:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du vet huruvida det är hårt eller inte att svinga? Det är inte som att spela brännboll. Självklart är det teknik också, är det inte teknik i allt? Sparka på en fotboll är teknik.

Om du går på Grönan och slår till allt vad du orkar på päronbollen som mäter din slagstyrka, är det också en hård sport?

Det krävs både styrka och teknik för att slå hårt likväl som det krävs både styrka och teknik för att slå ett bra slag i baseball.

Här diskuteras det vilken sport som här hårdast och det nämns triathlon, motocross kampsport osv. Förstår du inte själv att du är ute och cyklar nu, vilket iofs är en hård sport...
Citera
2007-05-24, 22:18
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hade det varit en utbredd del av sporten att försöka träffa folk med bollen och att man fick ta med sig slagträt runt för att slå ner de som står i vägen kanske jag kunde hålla med dig om att det hade varit en hård sport. Nu går den ut på att man sitter på arslet tills det är ens tur, slår till en boll (vilket iofs kanske är svårt men det är inte speciellt hårt) och springer runt en bana. Kom igen nu....

Mina kandidater är:
Amerikansk fotboll, där är det i stort sett omöjligt att ta sig igenom en karriär utan att få allvarliga skador, det ingår i sporten att köra in en hjälm i knän eller mjukdelar ffs (hjälmen är ett tacklingshjälpmedel snarare än ett skydd).

MMA, tävlingsmomentet är att man försöker slå ner en annan människa med så lite regler som möjligt, nuff said.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in