2007-05-24, 20:39
Medlem
em krejs avatar
Jag vill tillägga att det skulle vara trevligt om ni kunde motivera varför ni tycker en viss sport är hårdast. Varför är till exempel hockey och baseboll hårda sporter?
Citera
2007-05-24, 20:41
Medlem
aCeees avatar
Om man räknar 10-kamp som en ensklid sport så ligger min röst där. Sjuk nöttar träning, bra blandning imellan smidig och stark. Stort antal tränings timmar.

Om den inte räknas skulle jag säga någon forma av kampsport. Ta stryck, ge stryck, bra kondition men sammtidigt mycket styrka och smidighet.
Citera
2007-05-24, 20:49
Medlem
Svårt att skriva om sporter man själv inte provat på men det hårdaste jag har provat är brottning. Du behöver kondition, styrka och smidighet.

Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Om man räknar 10-kamp som en ensklid sport så ligger min röst där. Sjuk nöttar träning, bra blandning imellan smidig och stark. Stort antal tränings timmar.

Tror nog att de flesta elitidrottsmän oavsett idrott tränar i princip så mycket kroppen klarar av. Att 10-kampare lägger ner mer tid måste i så fall måste bero på teknikträning.

Citat:
Ursprungligen postat av arezon
Jag tycker att hockey är hårdast.

Visst kan hockey vara hård men du kan klara dig bra utan att vara det. Det beror helt på vilken spelstil du har.
Citera
2007-05-24, 20:53
Medlem
Abbe78s avatar
Jag har hört att handboll ska vara en riktigt hård sport fast det kanske inte verkar som det.
Citera
2007-05-24, 20:54
Medlem
6(sic)6s avatar
Formel 1 krävs att man har nacke som boxare och kondition som en löpare.
Finns annars raceboats går tokigt snabbt och tydligen så ska det vara den farligaste sporten.
Citera
2007-05-24, 20:57
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6(sic)6
Formel 1 krävs att man har nacke som boxare och kondition som en löpare.
Finns annars raceboats går tokigt snabbt och tydligen så ska det vara den farligaste sporten.

Kondition som en löpare? För att man ska kunna springa resten av banan i fall bilen går sönder eller?
Citera
2007-05-24, 20:58
Medlem
Vicious_s avatar
Bland individuella sporter ligger nog Cyckling högt.

Bland lagsporter säger jag Aussie Rules
Citera
2007-05-24, 21:04
Medlem
em krejs avatar
Jag ska förklara varför cykling är hårdast. Jag nämnde de tre stora tävlingarna i mitt första inlägg. I till exempel Giro d'Italia som pågår nu. Man cyklar totalt 20 etapper under en månad, man cyklar en etapp per dag, och etapperna brukar vara mellan 15-20 mil. På nätterna måste cyklisterna ligga med drop eftersom de inte klarar att äta så mycket energi som det behöver i sig. Hälften av etapperna cyklar man i bergen. Det är där som det är så otroligt tungt. Leta reda på den brantaste backe ni kan hitta, cykla så snabbt som ni kan uppför den, tänk sedan att backen fortsätter i 15 mil. En person som cyklar varje dag till jobbet som har bra kondition skulle kanske hänga med tävlingscyklisterna i 100meter, om ens det.
Citera
2007-05-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iffan
Om du nu är så insatta kan du väll förklara vad som är så hårt med Baseboll.

Vad är inte hårt? Alla moment i baseboll är hårda.

Och nej, det är inte bara att slå ochspringa ..
Citera
2007-05-24, 21:12
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Vad är inte hårt? Alla moment i baseboll är hårda.

Och nej, det är inte bara att slå ochspringa ..

Jo, med en liten saftpaus emellan åt.
Citera
2007-05-24, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iffan

Tror nog att de flesta elitidrottsmän oavsett idrott tränar i princip så mycket kroppen klarar av. Att 10-kampare lägger ner mer tid måste i så fall måste bero på teknikträning.

Det där tror jag inte på en sekund. Per Elofsson och compani (skidlöpare) äter bara rågkross och tränar fan året runt. De kan inte ens drömma om att gå ut på krogen och festa loss som en annan festprisse i fotbollslandslaget kan göra. Det är skillnad på elitsport och elitsport faktist.
Citera
2007-05-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jo, med en liten saftpaus emellan åt.

Ok, bra att du vet. Jag skulle med glädje ge dig allt jag äger om du skulle lyckas att träffa bollen mot en pitcher (den som kastar) från MLB.. Du skulle inte ens klara det om en spelare från elitserien i Sverige kastade.

Det är dock ingen idé att argumentera med trångsynta idioter som för det första inte ens vet vad dom pratar om, och för det andra inte kan inse att dom har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in