2007-06-11, 16:57
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Grejen är ju den, jag vet hur man spelar baseboll, jag vet hur det går till. Ni har sett lite på tv eller något, och vet att man ska slå en boll sedan springa. Mer än så vet ni inte, alltså är det ni som har fel.

Och du har spelat ishockey, fotboll och hållt på med kampsport då också hoppas jag.
Citera
2007-06-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Och du har spelat ishockey, fotboll och hållt på med kampsport då också hoppas jag.

Ja

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Lilla gubben tror du att du är unik för att du har haft ett utbytesår i USA?

Öhh, vadå utbytesår? Jag har inte haft något jävla utbytesår, dock har jag bott i USA men jag började spela för 8 år sedan.
Citera
2007-06-11, 17:59
Medlem
Partons avatar
Det beror ju på vilken definination av hårdhet man söker på sporten. Kan man jämföra en krävande "konditionssport" och tex. Amerikansk fotboll? Att trådskaparen sen utesluter fotboll som en sport där det krävs ett ordentligt psyke,motivation och fysik är för mig lite underligt, eftersom att dessa tre faktorer har stor del om du ska uppnå något inom fotbollen. Härlig baseballdebatt vi borde be ron_b svara på frågan huruvida hårt baseball är, han är trots allt svensk mästare
Citera
2007-06-11, 18:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja

Öhh, vadå utbytesår? Jag har inte haft något jävla utbytesår, dock har jag bott i USA men jag började spela för 8 år sedan.

Var inte så korkad nu! Inse istället att du har översatt din signatur felaktigt.

"Hitting a baseball is considered the hardest in all of sports"
Hardest betyder i det här fallet inte hårt utan svårt...
Citera
2007-06-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Var inte så korkad nu! Inse istället att du har översatt din signatur felaktigt.

"Hitting a baseball is considered the hardest in all of sports"
Hardest betyder i det här fallet inte hårt utan svårt...

Min signatur har ingenting med den här diskussionen att göra.
Citera
2007-06-11, 19:40
Medlem
klassas avatar
Citat:
Grejen är ju den, jag vet hur man spelar baseboll, jag vet hur det går till. Ni har sett lite på tv eller något, och vet att man ska slå en boll sedan springa. Mer än så vet ni inte, alltså är det ni som har fel.
Grejen är ju det att även folk som spelar/spelat baseball inte tycker att det är hårt överhuvudtaget. Du är den enda som tycker det, den enda. Fattar du inte att folk garvar åt dig?
Citera
2007-06-11, 19:46
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ja

Intressant, vilket ishockeylag spelade du för?

Och ställde du upp i några tävlingar eftersom du verkar tro att baseball är hårdare än thaiboxning.
Citera
2007-06-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Intressant, vilket ishockeylag spelade du för?

Och ställde du upp i några tävlingar eftersom du verkar tro att baseball är hårdare än thaiboxning.

Jag spelade i Björklinge utanför Uppsala. Nej, jag ställde inte upp i några tävlingar när jag tränade kampsport. Jag har tränat ju jutsu, judo, karate, tae kwon do, boxning, thaiboxning (typ 5 träningar) och JKD. Jag kan för övrigt säga att JKD är utan tvekan den bästa när det gäller försvar/street osv.

Citat:
Ursprungligen postat av klassa
Grejen är ju det att även folk som spelar/spelat baseball inte tycker att det är hårt överhuvudtaget. Du är den enda som tycker det, den enda. Fattar du inte att folk garvar åt dig?

Folk? En person i den här tråden. Som troligtvis var så patetisk dålig att han slutade för att han inte kunde sporten.
Citera
2007-06-11, 22:22
Medlem
Morgonbanes avatar
haha... baseboll

Jag tror mer på Vale Tudo, kickboxing eller rugby (om det inte finns en hårdare variant av ung. samma sport).
Citera
2007-06-11, 22:53
Medlem
Mr Magoos avatar
Sporter hårdare än baseboll:
Vantboxning
Virkning på tid
Kattkamning
Kärringbära
Varpa
Rövkrok
Balett
Konstsim
Konståkning
Tumbrottning
Fingerkrok
Fia med knuff
Vattenkamning

Ge dig nu Shubbi. Finns inget som är hårt med baseboll. Ett gäng lönnfeta, ölpimplande knarkare som springer runt och tar lyror. Seriöst!!!
Citera
2007-06-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Sporter hårdare än baseboll:
Vantboxning
Virkning på tid
Kattkamning
Kärringbära
Varpa
Rövkrok
Balett
Konstsim
Konståkning
Tumbrottning
Fingerkrok
Fia med knuff
Vattenkamning

Ge dig nu Shubbi. Finns inget som är hårt med baseboll. Ett gäng lönnfeta, ölpimplande knarkare som springer runt och tar lyror. Seriöst!!!

Alltså det är ingen idé att ens argumentera med er. Ni vet ingenting om baseboll. Ni vet alltså inte vad ni argumenterar om. Ni baserar era kommentarer på okunskap och fördomar.
Citera
2007-06-11, 23:56
Medlem
Daniel1343s avatar
Citat:
Alltså det är ingen idé att ens argumentera med er. Ni vet ingenting om baseboll. Ni vet alltså inte vad ni argumenterar om. Ni baserar era kommentarer på okunskap och fördomar.
Presentera dina argument då om du har några!

För övrigt har jag varit på en basebollmatch i USA, hur jävla segt som helst enligt min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in