2010-01-24, 02:30
Medlem
mrsQs avatar
Hur kommer det sig att folk tycker det är så jobbigt och omständigt att ta en buttshot?
Förberedelserna tar ju en minut i princip, och själva "uppskjutandet" tar några sekunder bara.

Har läst lite i olika buttshot-trådar här på FB, och det som flera stycken skriver om och oroar sig över är att de helt plötsligt ska skita på sig!? Varför oroar man sig för det? Det man trycker upp där bak är ju för det första inte ett klyxlavemang(dvs MASSA lösning) utan några droppar som knappt tar sig ut ur stjärten. För det andra så hoppas jag verkligen att man är så pass funtad att man går på toa INNAN man sätter den.

Sen behöver man ju inte välja pump i monstersize heller, menar att folk skriver mycket om att man ska "töjja" stjärthålet ju. Den lilla lilla pump som man stoppar in där bak är ju som en febertemp och me tanke på hur stor en bajs är så är det ju löjligt att bli rädd för en sån liten pryl.

Det är BARA killar som jag har sett skriva att det känns och jättefel att ta där bak. Är det för att dom helt enkelt anser att så fort man pillar upp nånting i stjärten så är det bögvarning?

Tycker det låter så knäppt bara

...och så funderar jag över Apoteksproblemet vissa av er verkar ha.
Ponera att ni är och köper Nezeril på apoteket, måste ni då förklara för kassörskan vad ni ska ha Nezerilen till? "typ - jaa det är så att jag är lite förkyld, och ska ha den här för att spraya i näsborrarna när jag inte kan andas" ..
Det räcker väl för tusan med att gå fram till valfri kassörska, berätta vad ni är ute efter och betala!
Måste man göra en så stor grej av det?
Och bara för att man köper en pump så betyder det inte att personalen stämplar KNARKIS i pannan på en. Pumparna finns ju där för att folk köper dem och använder till olika ändamål, alltså inte bara till knarkande.
Senast redigerad av mrsQ 2010-01-24 kl. 02:38.
Citera
2010-01-24, 02:59
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
jaha... inte större biotilgänlighet eller nåt sånt då?
Nej. Inte för zolpidem.
Citera
2010-01-24, 16:26
Medlem
AntiAliass avatar
Zolpidem och Zopiklon slår som allra starkast i röven av alla intagssätt. Börjar verka redan efter en minut oftast bara några sekunder efter att man styckt in den känner jag den välbekanta känslan av välbehag och man behöver mycket mindre..jag kan få dubbelseende fortfarande på 20mg zolp i röven medans det inte händer ett skit om jag käkar 100mg. händer inte ett skit när man skjuter dom i venen heller.

Zolpidem rektalt har blivit en mycket stark favorit hos mig efter Heroin IV..får eufori av zolpidem jämfört med t ex benzo.
Citera
2010-01-24, 21:54
Medlem
erections avatar
Har en 20 mg oxycontin. Ska jag ta bort skalet noga och hur långt in måste man föra in den? Har även en 5ml pump som man trycker fast nålen på, ingen skruvpump. Är det en sådan pump man ska använda och måste man modifiera den på något sätt förutom glidmedel? Min polare tog tre st 20 mg med 5ml vatten. Var svårt att lösa och i slutet av pumpen vart det en samling som blockade att resten åkte in där bak och i shotglaset var det en klump med samma skit.
Citera
2010-01-24, 22:18
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Zolpidem och Zopiklon slår som allra starkast i röven av alla intagssätt. Börjar verka redan efter en minut oftast bara några sekunder efter att man styckt in den känner jag den välbekanta känslan av välbehag och man behöver mycket mindre..jag kan få dubbelseende fortfarande på 20mg zolp i röven medans det inte händer ett skit om jag käkar 100mg. händer inte ett skit när man skjuter dom i venen heller.

Zolpidem rektalt har blivit en mycket stark favorit hos mig efter Heroin IV..får eufori av zolpidem jämfört med t ex benzo.
Jag tror att det är en blandning mellan snabbare påslag och placebo du uppleva, då båda stärker varandras effekt. Zolpidem har en biotillgänglighet på ca 70% vid oralt intag.
Citera
2010-01-24, 22:54
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag tror att det är en blandning mellan snabbare påslag och placebo du uppleva, då båda stärker varandras effekt. Zolpidem har en biotillgänglighet på ca 70% vid oralt intag.

Märkligt då att jag inte kan få effekt alls av zolpidem oralt längre. Och jag har aldrig fått ett så starkt påslag av zolp som jag får av det rektalt när jag väl kunde få effekt av det oralt. Hursomhelt, eftersom det hastiga påslaget rektalt är jämförbart med att injicera andra droger IV blir rektalt givetvis det överlägsnaste intagssättet i vilket fall.
Citera
2010-04-08, 11:58
Medlem
mqas avatar
Jag har under flera år ägnat mig åt rektal administration av droger (främst sub och zopiklon), och har stor kunskap inom detta. Rektal administration har varit min främsta administrationsmetod för droger.

Så, om någon har några frågor, kan ni ställa dem här, eller i PM, så är jag redo att besvara dem! (:
Citera
2010-04-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag har under flera år ägnat mig åt rektal administration av droger (främst sub och zopiklon), och har stor kunskap inom detta. Rektal administration har varit min främsta administrationsmetod för droger.

Så, om någon har några frågor, kan ni ställa dem här, eller i PM, så är jag redo att besvara dem! (:

Härligt med ett proffs inom ämnet.

Jag har jätteblandade erfarenheter av sub i baken. Ibland tycker jag det inte funkar alls och ibland funkar det bättre.

En sak jag undrar är om alla ni som tar medicinen i baken kniper hårt efteråt och om, isåfall hur länge?
Jag vet när jag provade 50mg dolcontin i rumpan så knep jag inte och jag kände knappt nåt medans jag dager efter med ca 20mg i magen kände mer.

Hur kunde detta komma sig?

Jag funderar lite om jag ska köra en rövpanna sub nu men jag vill verkligen inte bli besviken på effekten... Så tips på MAXIMAL upptag i rumpan uppskattas.

Ett par nyckelfrågor jag har angående rövpannor är:

1. Spelar det någon roll hur mycket vatten man har i lösningen? Mer vatten, sämre effekt?
2. Är det bättre att trycka upp lösningen sakta än snabbt? Fördelar?
3. Hur länge bör man knipa för att vara säker på bästa upptagning?

Sen undrar jag även hur länge det tar för er som tar ert godis i baken innan ni känner av effekten?
Berätta gärna med exempel på vilken medicin ni tagit, vilken dos, hur mycket vatten och när ni börjar känna av det.
Citera
2010-04-13, 14:08
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras

1. Spelar det någon roll hur mycket vatten man har i lösningen? Mer vatten, sämre effekt?

Sen undrar jag även hur länge det tar för er som tar ert godis i baken innan ni känner av effekten?
Berätta gärna med exempel på vilken medicin ni tagit, vilken dos, hur mycket vatten och när ni börjar känna av det.

1. Jag har aldrig märkt någon skillnad, men jag brukar köra på 0,7ml vatten till 1-2mg sub och samma för zopiklon. Till tex dolcontin blir de väl 2-3 ml vatten av nån anledning.
2. Jag har aldrig märkt nån skillnad.
3. Inte så länge, har testat att bara knipa i 10 sekunder efter att jag dragit ur pumpen och sen släppt, men inget läckute ut. Men nån minut kan man ju knipa för att vara på den säkra sidan.

Efter 5-10 min brukar jag känna av subben och imovane efter 5 min ungefär.
Citera
2010-04-14, 14:28
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Härligt med ett proffs inom ämnet.

Jag har jätteblandade erfarenheter av sub i baken. Ibland tycker jag det inte funkar alls och ibland funkar det bättre.

En sak jag undrar är om alla ni som tar medicinen i baken kniper hårt efteråt och om, isåfall hur länge?
Jag vet när jag provade 50mg dolcontin i rumpan så knep jag inte och jag kände knappt nåt medans jag dager efter med ca 20mg i magen kände mer.

Hur kunde detta komma sig?

Jag funderar lite om jag ska köra en rövpanna sub nu men jag vill verkligen inte bli besviken på effekten... Så tips på MAXIMAL upptag i rumpan uppskattas.

1. Jag brukade använda en 5 ml-pump, och till 2 mg sub hade jag ungefär 5 ml vatten. Jag har alltid tyckt att det är bättre med så mycket vatten som möjligt - annars förlorar man mer om en droppe spills, eller så.
2. Sakta. Då riskerar du inte att någonting går till spillo.
3. Jag brukade knipa i ungefär 15-20 minuter, eller tills det kändes bekvämt.

Det har alltid fungerat utan minsta problem för mig, med bättre biotillgänglighet, och snabbare påslag.
Citera
2010-11-04, 22:17
Medlem
CocaineCaines avatar
(Newb i sammanhanget)

Jag förstår att om man har pulver att man blandar med vatten, men om man har piller; (tex zolpidem i det här fallet) Varför kan man inte bara köra upp själva pillret i rektum egentligen? Blir det för lite spritt till blodkärlen eller vad? Jag menar det finns ju massor av mediciner som är i stolpillerform. Ja, kort sagt varför måste man blanda med vatten och pumpa in det?

EDIT:Hitta svar två sidor bakåt.
Senast redigerad av CocaineCaine 2010-11-04 kl. 22:25.
Citera
2011-05-20, 15:04
Medlem
En viktig fråga som jag inte hittade svaret på i tråden (jo jag läste hela och har även sökt på forumet) är hur lång tid det tar efter man tagit något rektalt innan det peakar?

Saker man äter brukar ju peaka efter 50-80 minuter, hur ligger det till med tex morfintabletter som man stoppar upp rektalt? (Deploan är det jag har hemma och undrar mest om)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in