Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
hehe nej jag visste faktiskt inte att du har varit moderator

Okej. Nå, så är fallet men det är ingen diskussion för denna tråd.
Som sagt, om någon har frågor i tillvägagångssätt rent praktiskt eller något annat är det ju bara att skriva ut det, eller droppa ett pm om det skulle kännas pinsamt publikt.
Osäker just nu, men tror att ovanstående fråga ang. biotillgänglighet kan vara något högre på att ta det rektalt. Påslaget kommer snabbare iaf enligt personliga erfarenheter. Har dock inte några exakta siffror på detta, men det finns nog om du söker. Alternativt många andra svar i ämnet, inte direkt första gången det varit på tal.
För mig själv är det ganska givet. Tar tre minuter att göra iordning en lösning tills att du har den i rumpen, och slår oftast både bättre och snabbare. Så vad väljer man? Better safe than sorry för mig.
Dock, har du diarré eller någon annan otrevlig åkomma i stunden bör du undvika tillvägagångssättet då det kan irritera slemhinnorna där nere och i värsta fall kan du bli tvungen att skita ur "vattengeggan" innan den ens hunnit göra sitt. Tramadolpulvret är ju en klassisk rysare av detta.
Någon gång har man känt att det var på väg, och det kommer oftast inte mycket då, utan bara lite vätska, förmodligen pga att man också blandat i för snålt med vatten. Så sätt en kopp under isåfall om du hinner så kan du återanvända dropparna sedan! Menar, det är ju inte in i armen de ska.
Må väl
GaiN