2009-04-13, 18:48
Medlem
bbiittcchhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Nu vet jag ju inte exakt hur det fungerar med ritalin men värmen på vattnet spelar roll. Olika ämnen löser sig olika bra beroende på temperaturen på vattnet. Testa med lite varmare vatten.

okej
Citera
2009-05-23, 21:38
Bannlyst
Kan någon länka till vilken artikel man ska köpa på apoteket.se?
Vad heter produkten? Gissar att det inte heter "rövpump".

Det är alltså en 5ml rektalpump jag är ute efter.
Citera
2009-05-25, 19:25
Medlem
Evolution!s avatar
Du kan gå in & säga att du ska ha "en spruta för flytande alvedon till barn".
Citera
2009-06-02, 16:25
Medlem
Cautions avatar
Kan ingen skriva upp alla droger som ger mest om man tar dem rektalt? Mer än om man tar dem oralt eller nasalt då, för oss som inte kör IV av princip.
Citera
2010-01-21, 22:30
Medlem
Sleazers avatar
tjänar man något på att ta zopiklon rektalt?
Citera
2010-01-22, 00:21
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Precis. Det är inte det minsta tillstymmelse till att det skulle vara homosexuellt att göra detta, även om jag första gången tvekade lite även själv. Nu kommer det naturligt- det är ju bara som att ta temperaturer vid feber bakvägen som säkert många av er här också gjort.
Ja visst. Nu för tiden så har man fått rutin på detta.
Vart är bilderna då, förresten?
Citera
2010-01-22, 00:23
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
tjänar man något på att ta zopiklon rektalt?
kanske några minuters snabbare påslag, inte mycket mer.
Citera
2010-01-22, 03:32
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalizer
Säg att du vill ha en dosspruta helt enkelt

Wooooho första inlägget!
Jag fick min gratis. Tanten i kassan sade att jag borde fått med en sådan när jag "fick ut" "medicin till mina djur". Någon medicin till djuren har jag aldrig tagit ut. De är frågvisa de där apotekstanterna.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2010-01-22 kl. 03:35.
Citera
2010-01-22, 09:21
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Kan ingen skriva upp alla droger som ger mest om man tar dem rektalt? Mer än om man tar dem oralt eller nasalt då, för oss som inte kör IV av princip.

Det finns väldigt många som funkar. Sök här på flashback så hittar du garanterat en tidigare fråga om det för varje drog med tillhörande svar

Benso och många andra piller ger mest bara snabbare påslag. Beta Ketoner slår mycket hårdare/snabbare vid rektalt intag.
Citera
2010-01-23, 13:15
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja visst. Nu för tiden så har man fått rutin på detta.
Vart är bilderna då, förresten?

De rök i samband med att jag inte är moderator längre då de var uppladdade via bifogade filer. Kunde själv se dem i en lista iaf innan denna nya design (även om det plev permission denied när man klickade på dem), men nu hittar jag dem inte längre. Antar att folk lärt sig den ädla konsten nu, dock.

Annars får jag väl ta nya bilder med både större röv och grövre kolvstorlekar på pumparna.

Skämt osido, jag har dem - fast de är för det första på en kryptad disk och för det andra fem mil härifrån. Så behöver någon hjälp är det bara att pma eller skriva i tråden då denna nya funktion med att visa quotes finns.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Må väl
GaiN
Citera
2010-01-23, 14:06
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
kanske några minuters snabbare påslag, inte mycket mer.
jaha... inte större biotilgänlighet eller nåt sånt då?
Citera
2010-01-23, 14:20
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
hehe nej jag visste faktiskt inte att du har varit moderator

Okej. Nå, så är fallet men det är ingen diskussion för denna tråd.

Som sagt, om någon har frågor i tillvägagångssätt rent praktiskt eller något annat är det ju bara att skriva ut det, eller droppa ett pm om det skulle kännas pinsamt publikt.

Osäker just nu, men tror att ovanstående fråga ang. biotillgänglighet kan vara något högre på att ta det rektalt. Påslaget kommer snabbare iaf enligt personliga erfarenheter. Har dock inte några exakta siffror på detta, men det finns nog om du söker. Alternativt många andra svar i ämnet, inte direkt första gången det varit på tal.

För mig själv är det ganska givet. Tar tre minuter att göra iordning en lösning tills att du har den i rumpen, och slår oftast både bättre och snabbare. Så vad väljer man? Better safe than sorry för mig.

Dock, har du diarré eller någon annan otrevlig åkomma i stunden bör du undvika tillvägagångssättet då det kan irritera slemhinnorna där nere och i värsta fall kan du bli tvungen att skita ur "vattengeggan" innan den ens hunnit göra sitt. Tramadolpulvret är ju en klassisk rysare av detta.

Någon gång har man känt att det var på väg, och det kommer oftast inte mycket då, utan bara lite vätska, förmodligen pga att man också blandat i för snålt med vatten. Så sätt en kopp under isåfall om du hinner så kan du återanvända dropparna sedan! Menar, det är ju inte in i armen de ska.

Må väl
GaiN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in