2008-04-08, 00:34
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Jag förstår vad du menar, men vill du inte hellre att ditt lag vinner med 3-0 efter t.ex. ett snabbt flytande kortpassningsspel än 1-0 och legat på defensiven hela matchen?

Chelsea ligger inte på defensiven... Dom dödar matcherna genom att döda matchen redan på mittfältet. Det är ju inte så att vi sätter 11 man i straffområdet...

Jag bryr mig inte. Jag har sett vad flytande kortpassningspel betyder i längden dvs inga titlar..
Citera
2008-04-08, 00:39
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Chelsea ligger inte på defensiven... Dom dödar matcherna genom att döda matchen redan på mittfältet. Det är ju inte så att vi sätter 11 man i straffområdet...

Jag bryr mig inte. Jag har sett vad flytande kortpassningspel betyder i längden dvs inga titlar..

Jag syftade inte på Chelsea utan jag drog bara ett exempel eftersom det inte verkar spela någon roll alls hur ett lag spelar för dig, bara att de vinner.

Så om du fick välja mellan två alternativ:

Chelsea spelar snabb kortpassningsfotboll och vinner ligan
Chelsea spelar taktisk och defensiv fotboll och vinner ligan

så spelar det inte alls någon roll för dig? Du bryr dig ju inte.
Citera
2008-04-08, 01:21
Medlem
Citat:
Jag syftade inte på Chelsea utan jag drog bara ett exempel eftersom det inte verkar spela någon roll alls hur ett lag spelar för dig, bara att de vinner.

Så om du fick välja mellan två alternativ:

Chelsea spelar snabb kortpassningsfotboll och vinner ligan
Chelsea spelar taktisk och defensiv fotboll och vinner ligan

så spelar det inte alls någon roll för dig? Du bryr dig ju inte.

Du verkar vara otroligt enkel spårig. Förstår inte du att folk (en supporter speciellt) uppskattar olika saker i fotbolls världen? Vissa uppskattar hur sitt lag spelar oavsett hur dem gör det.

Smaken är som baken. Vissa uppskattar fotboll i alla dess former en del av oss (som du) föredrar målorgier. Slå på handbollen istället. Där får du kanske se lite fler mål.

För övrigt så kan en 0 - 0 match vara väldigt laddad. Den är troligtvist mer laddad än en 3 - 0 match.
Citera
2008-04-08, 10:31
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Klart det handlar om att vinna, men för mig är fotboll underhållning och därför så blir jag glad om ett lag spelar rolig fotboll. Det blir mer underhållande för mig helt enkelt. Sen finns det de som tänder på 0-0 matcher i spöregn också.
Fotboll är ingen underhållning, det är blodigt allvar och det gäller att vinna, sen om man är en riktig supporter spelar det ingen roll på vilket sätt dom vinner!
Citera
2008-04-08, 10:56
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Du verkar vara otroligt enkel spårig. Förstår inte du att folk (en supporter speciellt) uppskattar olika saker i fotbolls världen? Vissa uppskattar hur sitt lag spelar oavsett hur dem gör det.

Smaken är som baken. Vissa uppskattar fotboll i alla dess former en del av oss (som du) föredrar målorgier. Slå på handbollen istället. Där får du kanske se lite fler mål.

För övrigt så kan en 0 - 0 match vara väldigt laddad. Den är troligtvist mer laddad än en 3 - 0 match.

Jag sa aldrig att jag föredrog målorgier, jag sa att jag föredrog "vacker" fotboll i form av snabba kortpassningsspel och liknande. Sen vad resultatet blir är mindre relevant. Min jämförelse mellan 1-0 och 3-0 var snarare en jämförelse mellan ett taktiskt och defensivt lag och ett offensivt förande lag.

Klart jag förstår att folk uppskattar olika saker, när har jag inte gjort det? Jag håller ju hela tiden med om att det viktigaste är att vinna och att underhållande fotboll är två helt olika saker för vissa personer.

Det jag hela tiden diskuterat är att Jole25 inte alls bryr sig hur sitt lag spelar bara de vinner. Jag skulle snarare uttryckt mig att jag främst ser att mitt lag vinner, men även spelar en för mig underhållande fotboll.
Citera
2008-04-08, 11:00
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Fotboll är ingen underhållning, det är blodigt allvar och det gäller att vinna, sen om man är en riktig supporter spelar det ingen roll på vilket sätt dom vinner!

Så bara för att det är blodigt allvar och gäller att vinna så kan det inte vara underhållning?

Och för 43278:e gången så håller jag ju med att det att det inte spelar någon roll om man vinner, det jag menar är att man borde vilja att sitt lag spelar en så underhållande fotboll för sig själv. Sen tycker vissa att ett taktiskt och defensivt lag är underhållande, vissa ett hyperoffensivt anfallsmonster.

Om United hade vunnit ligan och alla vinster hade varit taktiska 1-0 matcher hade jag sagt att det inte gör något att de vinner på det sättet, men att jag gärna hade sett dem spela en annorlunda fotboll.
Citera
2008-04-08, 11:19
Medlem
sparvens avatar
Ferdinand missar söndagens möte på Old trafford enligt the Sun. Inte den mest trovärdiga tidningen men det låter inte bra.

Ferdinand missar Arsenal
Citera
2008-04-08, 12:25
Medlem
"Ska de vinna något i år så är det Champions League, säger han."

"Innan lördagens match visste de att de var tvungna att vinna för att hänga med, säger han enligt Sky Sports"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article2208407.ab

Kommentar 1: Har herr benitez glömt att CL även för Liverpool är den enda kvarvarande chansen att vinna något?

Kommentar 2: Fan vad han snackar. Att kunna ta in 6poäng (vilket det var innan matchen) på så kort tid är en omöjlig uppgift. Att han ska hålla på och snacka som om det vore världens undergång för Arsenal att de inte vann är helt felaktig. Man siktar in sig på att kanske ta 2:a platsen, allt annat är inte så troligt. Snacka om värdelöst sätt att sätta press på motståndaren.
Senast redigerad av misonbos 2008-04-08 kl. 12:32.
Citera
2008-04-08, 13:32
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
"Ska de vinna något i år så är det Champions League, säger han."

"Innan lördagens match visste de att de var tvungna att vinna för att hänga med, säger han enligt Sky Sports"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article2208407.ab

Kommentar 1: Har herr benitez glömt att CL även för Liverpool är den enda kvarvarande chansen att vinna något?

Kommentar 2: Fan vad han snackar. Att kunna ta in 6poäng (vilket det var innan matchen) på så kort tid är en omöjlig uppgift. Att han ska hålla på och snacka som om det vore världens undergång för Arsenal att de inte vann är helt felaktig. Man siktar in sig på att kanske ta 2:a platsen, allt annat är inte så troligt. Snacka om värdelöst sätt att sätta press på motståndaren.
Haha är ju precis samma för Liverpool. Var det inte deras år i år i ligan?
Citera
2008-04-08, 14:05
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Så bara för att det är blodigt allvar och gäller att vinna så kan det inte vara underhållning?

Och för 43278:e gången så håller jag ju med att det att det inte spelar någon roll om man vinner, det jag menar är att man borde vilja att sitt lag spelar en så underhållande fotboll för sig själv. Sen tycker vissa att ett taktiskt och defensivt lag är underhållande, vissa ett hyperoffensivt anfallsmonster.

Om United hade vunnit ligan och alla vinster hade varit taktiska 1-0 matcher hade jag sagt att det inte gör något att de vinner på det sättet, men att jag gärna hade sett dem spela en annorlunda fotboll.

Jag gillar all sorts av fotboll. Sålänge det görs framgångsrikt så är jag imponerad. Barcas år då dom vann ligan och cl tyckte jag var grymt att se. Jag tycker det är lika inspirerande att se CFC mala sönder Barca. Det jag vill säga är att fotboll är fotboll. Att jag ska döma ut en art för tråkig när den är framgångsrik finns bara inte. Tråkigt är det när man ser lag som Tottenham och Newcastle som investerar multipengar i sina lag och ändå ligger dom i nedre halvan av ligan..
Citera
2008-04-08, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Vad är detta med ingen själ i laget?

Terry & Fat Frank är ju så gott som egna produkter. Kan inte se hur Chelsea skulle vara värre än nåt annat lag. Själen försvann ur PL med pengarna.

Och jag föredrar också Chelsea föra united, just för att så gott som alla anhängare är så sjukt självgoda och det är en njutning att höra på alla bortförklaringar när de torskar...

Chelsea köpte in 15 nya spelare där ett tag. Där försvann själen.
Citera
2008-04-08, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Det är min åsikt men helt ärligt så skiter jag i vilket för fotboll handlar inte om att spela roligt utan om att vinna matcher. Fotboll är så mycket mer än om en spelare gör 78 snygga passningar eller dribblar sig igenom hela laget. Kanske inte i en tonårings värld....

Håller med dig. Men jag tycker även att Chelseas själ försvann lite när Roman kommer in och pumpar miljarder på 15 nya spelare. Folk kallar alltid att Chelsea ahr tur, men att fortsätta att vinna hela tiden på "tur" är jävligt imponerande. Folk borde kanske börja förstå att det inte är tur längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in