Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Du verkar vara otroligt enkel spårig. Förstår inte du att folk (en supporter speciellt) uppskattar olika saker i fotbolls världen? Vissa uppskattar hur sitt lag spelar oavsett hur dem gör det.
Smaken är som baken. Vissa uppskattar fotboll i alla dess former en del av oss (som du) föredrar målorgier. Slå på handbollen istället. Där får du kanske se lite fler mål.
För övrigt så kan en 0 - 0 match vara väldigt laddad. Den är troligtvist mer laddad än en 3 - 0 match.
Jag sa aldrig att jag föredrog målorgier, jag sa att jag föredrog "vacker" fotboll i form av snabba kortpassningsspel och liknande. Sen vad resultatet blir är mindre relevant. Min jämförelse mellan 1-0 och 3-0 var snarare en jämförelse mellan ett taktiskt och defensivt lag och ett offensivt förande lag.
Klart jag förstår att folk uppskattar olika saker, när har jag inte gjort det? Jag håller ju hela tiden med om att det viktigaste är att vinna och att underhållande fotboll är två helt olika saker för vissa personer.
Det jag hela tiden diskuterat är att Jole25 inte alls bryr sig hur sitt lag spelar bara de vinner. Jag skulle snarare uttryckt mig att jag främst ser att mitt lag vinner, men även spelar en för mig underhållande fotboll.