Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Om du läser inlägget och inte drar förhastade slutsatser ser du att det är Mikels filmning jag kritiserar, och därför för fram att Crouch faktiskt inte träffar benet som Mikel ser ut att ha brutit.
Själva tilltaget beskriver jag som idiotiskt, det kan du också läsa. Men att jämföra återfalls-tendenser med Roy Keane efter det här är väl verkligen att ropa på djävulen i onödan.
Menar du att det spelar nån roll att han spelar i England/är engelsk och tillhör en storklubb skulle vara tillräckligt för att inte bli avstängd? Eller är det Liverpool i synnerhet du syftar på? Antar att du grundar det på historiska händelser?
Skrev väl svaret lite väl snabbt ,) Men faktum kvarstår det är en väldigt väldigt dum sak Crouch gör, och blir det något annat än tre matchers avstängning så vet jag inte vad jag gör.
Att dra den jämförelsen var väl kanske att ta i, men den som påstår att det inte var "en så farlig tackling" måste nog fundera på hur fotbollen ska se ut. Nog för att man kan vara fan till klubbar, men någon måtta måste det väl finnas. Ska inte folk börja försvara Keanes brutala misshandel av Håland också.
Menar att FA ofta brukar vara snällare med engelska spelare än utlänningar, samt att Liverpool brukar klara sig undan de mesta sakerna väldigt billigt. Se bara skillnaden i övergångar Tevez vs Mascherano. Eller en CL-plats efter att kommit femma i ligan. Eller att Gerrard klarade sig helt utan avstängning efter ett slagsmål i träningsmatch, medan andra lag fått spelare avstängda en längre tid för samma förseelse.