2007-12-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makkii
Rött kort är automatiskt tre matchers avstängning. Utöver detta görs det en utredning där fotbollsförbundet kan förlänga avstängningen till 4, 5, 6, eller fler matcher (månader?).

Det absurda är ju att man kan inte ändra ett rött kort till gult, vilket skulle vara fallet med Robbie Keane. Men återigen så visar en Liverpoolspelare frustration mot motståndarna. Är inte så harmoniskt när man är avsågade och tog sig vidare i CL med minsta möjliga marginal?
Citera
2007-12-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Man City som skulle ha så mycket pengar. Man undrar ju när spelaren själv måste hjälpa till och finansiera sin utlåning:
http://www.skysports.com/story/0,19528,11679_2991289,00.html
Det handlar inte om pengar utan om en spelare som har haft disiciplinproblem i stort sett varje klubb han spelat i.
Han vill med denna gesten visa att han verkligen ar dedikerad till Man City.

Shakhtar ar smarta som lanar ut han till City aven om han kan floppa och tappa i marknadsvarde sa kan hans varde oka enormt om han spelar bra i City(vilket jag faktiskt tror att han kommer klara)
Citera
2007-12-20, 15:41
Medlem
Citat:
Rött kort är automatiskt tre matchers avstängning. Utöver detta görs det en utredning där fotbollsförbundet kan förlänga avstängningen till 4, 5, 6, eller fler matcher (månader?).

Ska tilläggas att rött kort vid klar målchans ("frilägesutvisning") ger en match avstängning, liksom rött till följd av ett andra gult i en match, rätta mig om jag har fel, men är ganska säker på att det är så det ligger till.
Citera
2007-12-20, 15:46
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Först, Robbie Keane fick tre matcher för en korrekt tackling som tar boll.

Spelar väl inte någon roll om han inte gjort sig känd som en gräsklippare eller ej. Lika jävla idiotiskt tilltag ändå. Och att komma med ursäkten "han träffade inte" är lika dåligt. Man kan ju bara hoppas att det bedöms som grovt och ger tre matcher, men det lär ju inte hända iom att spelaren är från England samt tillhör Liverpool.

Om du läser inlägget och inte drar förhastade slutsatser ser du att det är Mikels filmning jag kritiserar, och därför för fram att Crouch faktiskt inte träffar benet som Mikel ser ut att ha brutit.

Själva tilltaget beskriver jag som idiotiskt, det kan du också läsa. Men att jämföra återfalls-tendenser med Roy Keane efter det här är väl verkligen att ropa på djävulen i onödan.

Menar du att det spelar nån roll att han spelar i England/är engelsk och tillhör en storklubb skulle vara tillräckligt för att inte bli avstängd? Eller är det Liverpool i synnerhet du syftar på? Antar att du grundar det på historiska händelser?
Citera
2007-12-20, 16:19
Medlem
Quorthons avatar
Tre matchers avstängning skall det vara, varken mer eller mindre. Har sett värre tacklingar i år utan att det blivit några extra påföljder. Har faktiskt sett värre tacklingar som enbart resulterat i ett gult kort.
Citera
2007-12-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Om du läser inlägget och inte drar förhastade slutsatser ser du att det är Mikels filmning jag kritiserar, och därför för fram att Crouch faktiskt inte träffar benet som Mikel ser ut att ha brutit.

Själva tilltaget beskriver jag som idiotiskt, det kan du också läsa. Men att jämföra återfalls-tendenser med Roy Keane efter det här är väl verkligen att ropa på djävulen i onödan.

Menar du att det spelar nån roll att han spelar i England/är engelsk och tillhör en storklubb skulle vara tillräckligt för att inte bli avstängd? Eller är det Liverpool i synnerhet du syftar på? Antar att du grundar det på historiska händelser?

Skrev väl svaret lite väl snabbt ,) Men faktum kvarstår det är en väldigt väldigt dum sak Crouch gör, och blir det något annat än tre matchers avstängning så vet jag inte vad jag gör.

Att dra den jämförelsen var väl kanske att ta i, men den som påstår att det inte var "en så farlig tackling" måste nog fundera på hur fotbollen ska se ut. Nog för att man kan vara fan till klubbar, men någon måtta måste det väl finnas. Ska inte folk börja försvara Keanes brutala misshandel av Håland också.

Menar att FA ofta brukar vara snällare med engelska spelare än utlänningar, samt att Liverpool brukar klara sig undan de mesta sakerna väldigt billigt. Se bara skillnaden i övergångar Tevez vs Mascherano. Eller en CL-plats efter att kommit femma i ligan. Eller att Gerrard klarade sig helt utan avstängning efter ett slagsmål i träningsmatch, medan andra lag fått spelare avstängda en längre tid för samma förseelse.
Citera
2007-12-20, 17:43
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Skrev väl svaret lite väl snabbt ,) Men faktum kvarstår det är en väldigt väldigt dum sak Crouch gör, och blir det något annat än tre matchers avstängning så vet jag inte vad jag gör.

Att dra den jämförelsen var väl kanske att ta i, men den som påstår att det inte var "en så farlig tackling" måste nog fundera på hur fotbollen ska se ut. Nog för att man kan vara fan till klubbar, men någon måtta måste det väl finnas. Ska inte folk börja försvara Keanes brutala misshandel av Håland också.

Menar att FA ofta brukar vara snällare med engelska spelare än utlänningar, samt att Liverpool brukar klara sig undan de mesta sakerna väldigt billigt. Se bara skillnaden i övergångar Tevez vs Mascherano. Eller en CL-plats efter att kommit femma i ligan. Eller att Gerrard klarade sig helt utan avstängning efter ett slagsmål i träningsmatch, medan andra lag fått spelare avstängda en längre tid för samma förseelse.

Tycker inte FA gör skillnad på engelska och utländska spelare. Däremot spelare från Liverpool som du säger. Rooney och Scholes fick ju 3 matchers avstängning för röda kort under träningsmatcher på utländsk mark. Sedan minns man ju när Rooney knuffade till en Boltonspelare lite lätt under en match. Störtlöjlig förseelse där Diop(?) spelar över, men det blir likväl avstängning för Rooney.
Citera
2007-12-20, 18:47
Medlem
emiliyos avatar
Citat:
Rött kort är automatiskt tre matchers avstängning.

Va? Så är det väl inte? Aldrig hörtalas om det. Det jag har hört så är ett Rött en matchs avstängning.

Men det beror ju helt på förseelsen. Är det en grov tackling så är det rött kort direkt, samt några matchs avstängning.

Men i detta fall så kan jag inte säga att denna tackling var så grov. Så bara en matchs avstängning skulle jag sätta på Crouch.
Citera
2007-12-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emiliyo
Va? Så är det väl inte? Aldrig hörtalas om det. Det jag har hört så är ett Rött en matchs avstängning.

Men det beror ju helt på förseelsen. Är det en grov tackling så är det rött kort direkt, samt några matchs avstängning.

Men i detta fall så kan jag inte säga att denna tackling var så grov. Så bara en matchs avstängning skulle jag sätta på Crouch.

Tacklingen kanske inte blev så farlig som den kunde blivit. Men avsikten kan omöjligt vara att ta bollen.

Och med tanke på vad som renderade rött + 3 matchers avstängning för Rooney/Robbie Keane så är något annat än 3 matcher skandal.
Citera
2007-12-20, 19:44
Medlem
Fulham har tydligen borjat se sig om efter en ny manager, Sanchez far sparken snart.
Citera
2007-12-20, 19:48
Medlem
Quorthons avatar
2 gula korg + rött ger en matchs avstängning. En förseelse som ger rött kort direkt = 3 matchers avstängning.
Citera
2007-12-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anglofil
Sanchez far sparken snart.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/f/fulham/7155545.stm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto