2007-11-16, 08:09
Medlem
Skulle väl vara på sin plats att kolla varför man inte får fram talanger istället för att införa krav på max antal utlänningar?

Men som vanligt så verkar man prata utan att tänka.
Citera
2007-11-16, 13:53
Medlem
Über_menschs avatar
Tycker Gerrard skiter i eget glashus tyvärr. Känns som en lam ursäkt för att England inte lyckas något vidare i mästerskap, och rent katastrofalt dåligt det här kvalet. Även om England skulle gå vidare från kvalet, så är det trots och inte tack vare Mclarens insats.
England har haft en (1!) lyckträff genom åren i ett hemmamästerskap*. Även på femtiotalet när England egentligen tyckte att de var för bra för att delta, fick de stryk av blåbärsnationer.
Tror de får söka svaret till deras misslyckande någon annanstans.
Gerrard spelar dessutom i ett av de mest utländskt influerade lagen, bara Arsenal som utan tvekan är värre. Om England inte tillåtit lika många spelarimporter hade han själv spelat i ett sämre lag i en sämre liga och haft lägre lön. Känns inte som en uppoffring många spelare är beredda att göra, särskilt inte Gerrard efter sin flört med Chelsea 2005.
Hans utspel om att det filmas för mkt i ligan är också uppenbart pinsamt, skärpning för helvete!

*Vill inte förringa denna prestation, utan bara påpeka att Englands landslag inte har någon kontinuerlig framgång
Citera
2007-11-16, 14:22
Medlem
Shuyins avatar
Liverpool värvar väl unga spanjorer varje vecka...., det är i alla fall känslan som jag får. Jag ser inget fel i det, men som sagt han känns som en hycklare.
Citera
2007-11-16, 15:38
Medlem
dajves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Liverpool värvar väl unga spanjorer varje vecka...., det är i alla fall känslan som jag får. Jag ser inget fel i det, men som sagt han känns som en hycklare.

Man kan ju alltid hoppas att han menar uttalandet som en liten pik då till sin egen ledning.
Citera
2007-11-16, 17:26
Medlem
Quorthons avatar
Jag uppfattar det också som kritik till klubbarna i ligan och inte som att han menar att Liverpool skulle vara ett föredöme i frågan. Jag tror också han menar att klubbarna borde investera mer i ungdomsverksamheten för de yngsta lokala förmågorna istället för att kompensera detta med att locka över juniorer från världens alla hörn med sina feta plånböcker.
Citera
2007-11-17, 04:19
Medlem
Elevator Nobodys avatar
Rykten ifrån London och Liverpool säger mig att Mourinho är ett mycket tänkbart alternativ till Benitez.Benitez som förfogar över en trupp med mängder av bra namn vinner aldrig någonting.Undantaget Champions League för några år sedan.Benitez är en försiktig manager.Kanske lite för mycket försiktig.Mourinho hade kunnat med mod,vilja och jävlaranamma bygga ett Liverpool som skulle kunna vinna allt.
Tror att de fyra stora (Manchester United,Arsenal,Chelsea och Liverpool) kommer att få sig utmanare ända fram till sista omgången.
Portsmouth är bra i år.Riktigt bra.Så länge oligarken Sacha Gaydamak pumpar in sina rubelpund så kommer Pompey endast bli bättre och bättre.
Minns tidigt ´90-tal då det sydengelska laget hravade i botten av det som idag är The Championship.Någon medalj kan det bli.Om inte i år så mycket möjligt kommande säsonger.
En stor besvikelse är Newcastle.
Med Geordie-publiken på sin sida har Newcastle inte bara en tolfte spelare utan också en trettonde och fjortonde.Personligen så anser jag att Newcastle har den bästa publiken i England.Boende i göteborgsområdet så har ett antal resor med Scandinavian Seaways gjorts till den nordöst engelska staden.Det är inte för inte man känner en uns sympati för laget trots att det inte är mitt engelska favoritlag.
Då Glenn Roeder vinkades adjö och Sam Allardyce äntrade St James så trodde åtminstone jag på snabba förändringar.
I mina ögon så förstörde Roeder ett talangfullt och även rutinerat lag.
Med en spelartrupp likt Newcastles så borde klubben kriga i toppen.
Men saker och ting sköts fel.Att endast tänka tanken att placera Alan Smith på mittfältet borde vara på gränsen till straffbart.Smith är,i sina bästa stunder,en högklassig anfallare.Tänk er ett tremannaanfall med Smith,Owen och Obafemi Martins.Med spelare som Carr,Duff,Milner och Ameobi så skall man kunna prestera högklassig fotboll.Med rutinerade namn som Ameobi,Babayaro,Geremi,Emre och Butt så borde en topplacering vara given.
Men inte.
Den svartvita influensan fortsätter.Det som först troddes vara Roeders fel har nu blivit en börda på Allardyces axlar.
Citera
2007-11-17, 13:16
Medlem
Ett par kommentarer bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Elevator Nobody
Benitez som förfogar över en trupp med mängder av bra namn vinner aldrig någonting.

Jag skulle vilja påstå att pools trupp är överskattad. Orkar inte gå igenom dem namn för namn men ett par exempel

1. Carragher är - trots att han ger Glenn Hysen ett ständigt stånd - ingen världsback i klass med Vidic, Rio, Terry och inte heller i samma klass som Gallas eller Toure. Och vi ska inte ens tala om Hyppiä.

2. Pennant och Benayoun, är väl iofs dugliga spelare men inte i ett lag som vill vinna PL.

3. Anfallet är ett gäng mediokra spelare ledda av en av de mest överskattade anfallarna de senaste åren.

Citat:
Smith är,i sina bästa stunder,en högklassig anfallare.

Det är han verkligen inte (och jag gillar ändå smudge). han är en slitvarg som ibland glänser lite, men herregud, någon högklassig anfallare är han inte. Vad gäller att jobba, skrika, svära och tackla fult är han iofs världsklass.

Citat:
Med rutinerade namn som Ameobi,Babayaro,Geremi,Emre och Butt så borde en topplacering vara given.

Nu är jag övertygad om att du med mig skämtar aprilo.
Citera
2007-11-17, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Ett par kommentarer bara.

Jag skulle vilja påstå att pools trupp är överskattad. Orkar inte gå igenom dem namn för namn men ett par exempel

1. Carragher är - trots att han ger Glenn Hysen ett ständigt stånd - ingen världsback i klass med Vidic, Rio, Terry och inte heller i samma klass som Gallas eller Toure. Och vi ska inte ens tala om Hyppiä.

2. Pennant och Benayoun, är väl iofs dugliga spelare men inte i ett lag som vill vinna PL.

3. Anfallet är ett gäng mediokra spelare ledda av en av de mest överskattade anfallarna de senaste åren.

Det är han verkligen inte (och jag gillar ändå smudge). han är en slitvarg som ibland glänser lite, men herregud, någon högklassig anfallare är han inte. Vad gäller att jobba, skrika, svära och tackla fult är han iofs världsklass.

Nu är jag övertygad om att du med mig skämtar aprilo.

Benayon är iofs en bra spelare, och en riktigt smart värvning. Han är bra! Men jag kan hålla med dig om att Carragher, Pennant och framför allt Finnan är medelmåttiga spelare. Så även Riise, Kuyt mfl.
Citera
2007-11-17, 17:50
Medlem
Sen att påstå att Crouch är en av världens bästa anfallare är ju också bra. Han har gjort en del bra matcher, men inte mer än så. Finns klart bättre anfallare i PL. Men 'Poolfans ser inte saken på samma sätt. På Anfield är alla världsspelare
Citera
2007-11-17, 20:26
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Sen att påstå att Crouch är en av världens bästa anfallare är ju också bra. Han har gjort en del bra matcher, men inte mer än så. Finns klart bättre anfallare i PL. Men 'Poolfans ser inte saken på samma sätt. På Anfield är alla världsspelare

Crouch är överklassad så in i helvete.
Citera
2007-11-17, 23:34
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Crouch är överklassad så in i helvete.
Överskattad menar du?
Citera
2007-11-18, 01:17
Medlem
Detta klipp sammanfattar rätt bra vilken jävla cunt Steven Gerrard är.

http://www.youtube.com/watch?v=VR-hXYn2pA0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in