Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Skitmål skulle jag inte kalla det, tyckte det var ett relativt fint mål, sen hoppas jag verkligen att det går bra för han nu när han äntligen får spela!

Skitmål var det inte men han var ju helt omarkerad, vem som helst skulle göra mål därifrån från den passningen. Under resten av matchen var han knappast bra.
Jag har inget emot Sheva han var en av mina fav spelare när han var i Milan.
Problemet är att han får inte de bollar som han fick i Milan av Pirlo o Kaka, alltså djupledsbollar bakom backlinjen där han är bäst på göra mål.
I Chelsea finns tyvär inga såna kreativa spelare idag som ska leverera den passningen till honom.
Han får oftast bollen felvänd utanför straffområdet och blir därmed driven bakåt istället för o gå framått.
Det är klart att med Drogba funkar det så eftersom han har styrkan att hålla ifrån sig spelare och komma till skott även från dåliga positioner till skillnad från Sheva som är beroende av den där perfekta passningen.
Exakt samma orsak varför Kezman o Crespo inte funkade här, samma typ av spelare.
Det här med att du hoppas det kommer gå bra för honom, det hoppet har försvunnit för länge sen både för mig och för många andra Chelsea supportrar men det finns fortfarande de som hoppas förgäves.
Han har haft för många chanser att bevisa nånting och inte gjort det, skönt o se iallafall att kompisen Grant inte har föredragit honom som många trodde.
Det bästa skulle vara att han går tillbacks till Milan både för hans karriär och Chelseas framtid.
Men vi får se om han inte blir såld nu i januari så kommer han förmodligen spela mycket under ANC, det borde va hans sista chans o bevisa sig även om jag inte tycker han förtjänar den chansen med tanke på hur många han har fått.