2007-12-08, 23:18
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wait and Bleed
Var försiktigt optimistisk tilll Sissoko när han köptes, sedan såg jag honom försöka spela fotboll...

Gerrard tillhör världens bästa innermittfältare, tveklöst.
Har Gerrard en bra dag, finns det nog ingen som tar honom!
Citera
2007-12-08, 23:22
Medlem
pastoratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Vad har hänt med Sissoko? Jag minns lite vagt en tid då Poolarna tyckte att han var lovande.

Skador och en absurd ojämnhet, han kan göra en vass brytning för att sedan snubbla på bollen ju. Hoppas att någon klubb nere mot mitten av tabellen, eller kanske en fransk klubb eller något, förbarmar sig över honom. Tids nog skall det bli en lirare av honom men han kommer nog aldrig göra sig ett namn i Liverpool.
Citera
2007-12-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Skador och en absurd ojämnhet, han kan göra en vass brytning för att sedan snubbla på bollen ju.

Vad har detta med ojämnhet att göra? Han är så hela tiden, bra på att bryta, men patetisk med bollen d.v.s. inget annat än en medelmåtta. Det har inget med ojämnhet att göra eftersom det är två helt olika saker du syftar på. Att han sen är första reserv på Liverpools mittfält är en av anledningarna till att Pool inte kommer vinna ligan iår heller, men det är en annan sak.

Easton
Det finns många spelare som tar Gerrard på en bra dag. Förblindas inte av att han emellanåt bryter bollen eller stänker en boll i krysset. En världsstjärna ska kunna vara mycket bättre i 95% av den övriga tiden som bollen är i spel. Spelet utan boll är riktigt dåligt. Den aspekten är alldeles för dålig för att Gerrard ska klassas som en toppspelare av mig, dessutom är hans passningsspel inte bra nog. Han är inget annat än en överskattad koloss på fotbollsplan.
Citera
2007-12-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Skitmål skulle jag inte kalla det, tyckte det var ett relativt fint mål, sen hoppas jag verkligen att det går bra för han nu när han äntligen får spela!

Skitmål var det inte men han var ju helt omarkerad, vem som helst skulle göra mål därifrån från den passningen. Under resten av matchen var han knappast bra.
Jag har inget emot Sheva han var en av mina fav spelare när han var i Milan.
Problemet är att han får inte de bollar som han fick i Milan av Pirlo o Kaka, alltså djupledsbollar bakom backlinjen där han är bäst på göra mål.
I Chelsea finns tyvär inga såna kreativa spelare idag som ska leverera den passningen till honom.
Han får oftast bollen felvänd utanför straffområdet och blir därmed driven bakåt istället för o gå framått.
Det är klart att med Drogba funkar det så eftersom han har styrkan att hålla ifrån sig spelare och komma till skott även från dåliga positioner till skillnad från Sheva som är beroende av den där perfekta passningen.
Exakt samma orsak varför Kezman o Crespo inte funkade här, samma typ av spelare.
Det här med att du hoppas det kommer gå bra för honom, det hoppet har försvunnit för länge sen både för mig och för många andra Chelsea supportrar men det finns fortfarande de som hoppas förgäves.
Han har haft för många chanser att bevisa nånting och inte gjort det, skönt o se iallafall att kompisen Grant inte har föredragit honom som många trodde.
Det bästa skulle vara att han går tillbacks till Milan både för hans karriär och Chelseas framtid.
Men vi får se om han inte blir såld nu i januari så kommer han förmodligen spela mycket under ANC, det borde va hans sista chans o bevisa sig även om jag inte tycker han förtjänar den chansen med tanke på hur många han har fått.
Citera
2007-12-09, 00:38
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Skitmål var det inte men han var ju helt omarkerad, vem som helst skulle göra mål därifrån från den passningen. Under resten av matchen var han knappast bra.
Jag har inget emot Sheva han var en av mina fav spelare när han var i Milan.
Problemet är att han får inte de bollar som han fick i Milan av Pirlo o Kaka, alltså djupledsbollar bakom backlinjen där han är bäst på göra mål.
I Chelsea finns tyvär inga såna kreativa spelare idag som ska leverera den passningen till honom.
Han får oftast bollen felvänd utanför straffområdet och blir därmed driven bakåt istället för o gå framått.
Det är klart att med Drogba funkar det så eftersom han har styrkan att hålla ifrån sig spelare och komma till skott även från dåliga positioner till skillnad från Sheva som är beroende av den där perfekta passningen.
Exakt samma orsak varför Kezman o Crespo inte funkade här, samma typ av spelare.
Kan det inte vara att det är svårare backar att möta i England? sen snacket om att ingen i chelsea kan slå en boll bakom backlinjen är ju skitsnack!
Citera
2007-12-09, 00:43
Medlem
Ok visa mig ett klipp där Sheva får en friställande passning bakom backlinjen då?
Bättre backar i PL kanske men de är knappast så fula som i Serie A.
Citera
2007-12-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Har Gerrard en bra dag, finns det nog ingen som tar honom!

Det finns hur många som helst spelare i världen som det sägs om, men såna spelare räcker inte till tyvär.
Citera
2007-12-09, 01:05
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y_geezy
Ok visa mig ett klipp där Sheva får en friställande passning bakom backlinjen då?
Bättre backar i PL kanske men de är knappast så fula som i Serie A.
Visa du mig ett klipp där Sheva får spela?!?!??!
Citera
2007-12-09, 01:14
Medlem
Skämtar du eller? Hur många gånger har han inte startat tillsammans med Drogba på topp förra sässongen i diamant formationen, och vad har han gjort? Inget som vanligt medans Drogba gjorde mål hela tiden.
Och varför tror du Pizzaro köptes in inför säsongen?
Jag tror inte JM hade så stora planer för honom, och varför?
Ja det är klart om man inte levererar så får man inte spela helt enkelt.
Citera
2007-12-09, 01:29
Medlem
Trevligt att se Pool förlora idag. Förvisso en inte alltför klockren domarinsats, men man spelade för kasst för att göra sig förtjänta av mer än en poäng. Och vad tänker Benitez på?
Jag trodde Reading skulle fixa oavgjort med att svina och spela fult, men här går man in på Madejski och fixar tre pinnar utan att svina nämnvärt. Visst hjälper domarn till, och inte har man mycket till spel, men man visar att slit betalar av sig och att ingen match är lätt i PL. Och Liverpool känns inte som en ligavinnare i år (heller), trots fotbollsuppvisningen mot Bolton förra helgen.
Ska bli intressant att se laget mot OM i veckan, åker Benitez om man inte tar sig vidare? Vad tror ni?

Och till sist: Visst är han i extremaste laget, men vad fan håller C. Ronaldo på med? Med 3-1-ledning i 91:a är det verkligen mer fel än vanligt att försämra sitt redan usla rykte som fuskare, trodde (liksom många andra) att han var på väg åt rätt håll. Hur tänker han i det läget?
Citera
2007-12-09, 02:49
Medlem
Rafa är en geni men hans prioriteringar är helt fel när det gäller vad han ska satsa på. Han tycker inte att ligan är så viktigt annars skulle han inte ge upp efter 70 minuter mot ett soplag. CL kommer alltid först för honom och därför slängde han bort chansen på EPL bucklan i år. Fuckar omkring med formationen och roterar spelare när det äntligen har börjat gått bra.

Momo bör säljas illa kvickt. Gillar hans inställning men när man inte kan passa bättre än en fem åring så bör man syssla med något annat. Sen spelar man inte en sådan spelare mot ett lag som Reading... Barca visst.
Citera
2007-12-09, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Rafa är en geni men hans prioriteringar är helt fel när det gäller vad han ska satsa på. Han tycker inte att ligan är så viktigt annars skulle han inte ge upp efter 70 minuter mot ett soplag. CL kommer alltid först för honom och därför slängde han bort chansen på EPL bucklan i år. Fuckar omkring med formationen och roterar spelare när det äntligen har börjat gått bra.

Momo bör säljas illa kvickt. Gillar hans inställning men när man inte kan passa bättre än en fem åring så bör man syssla med något annat. Sen spelar man inte en sådan spelare mot ett lag som Reading... Barca visst.

Ligan har aldrig avgjorts före jul, så var inte så negativ för att ni förlora mot Reading. Sånt händer ju alla lag varje säsong. Visserligen så är det Liverpool vi talar om, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in