2008-02-11, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det har uppenbarligen slagit United två gånger i år, så för tillfället ja. Sedan över en längre serie så tror jag inte att City kommer före United även om det vore kul. Om man fortsätter på den inslagna vägen i City så tror jag att man klart kan ta upp kampen om de åtråvärda platserna.

In med en rutinerad bra keeper, och två mittfältare och en forward kanske. Det finns potential i Caciedo, Richards, Elano, Ireland. Men men, omöjligt att spekulera om.

Okej City kanske vann rättvist igår, eller om man ser till målchanser så absolut inte. Men de spelade bättre än vad United gjorde, faktiskt. Dock kan man inte säga det om första matchen, okej de vann hemma mot 1-0 med ett skott på mål genom hela matchen. Wow, vad bra dom är.

Jag tycker inte att man ska haka upp sig på inbördesmöten, det är bara löljligt. Uppenbarligen är ju West Ham 18 gånger bättre än Man United med tanke på att United inte har tagit poäng mot West Ham sedan säsongen 05/06. Jag skulle då ändå inte påstå att West Ham är bättre, det är ju bara att kolla på tabellen. Detsamma gäller ju City, löjligt att säga att de är bättre.

En match kan ljuga men tabellen ljuger aldrig.
Citera
2008-02-11, 17:02
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
In med en rutinerad bra keeper, och två mittfältare och en forward kanske. Det finns potential i Caciedo, Richards, Elano, Ireland. Men men, omöjligt att spekulera om.
Själv skulle jag nog satsa på en vänsterback först och främst. Även om Ball inte varit lika hemsk som jag hade för mig att han var. Men Hart i mål. Corluka, Richards och Dunne som en bra början på en backlinje. Att variera en ensam forward mellan Benjani och Bojinov borde funka, bara båda håller sig friska. Hur bra Sturridge kan bli har jag dålig koll på. Är ju inte så att FM är en tillförlitlig källa...

Kvar är då mittfältet, och där är ju Elano given som offensiv och Petrov till vänster. Men vad händer om de blir långtidsskadade? Johnson, Ireland och Fernandes duger defintivt som truppspelare, som spelar X antal matcher/säsong. Håller Hamann ännu en säsong? Tveksamt, men om ingen ersättare värvas är det ju möjligt att Corluka tar den platsen och att Onuoha tar högerbacksplatsen.

Fortsätter det att pumpas in pengar så har City en stor chans att bli ett stabilt "Europalag". Grunden med unga bra spelare finns ju redan på plats. Det som saknas är lite spetskompetens och lite bredare trupp.
Citera
2008-02-11, 18:39
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Själv skulle jag nog satsa på en vänsterback först och främst. Även om Ball inte varit lika hemsk som jag hade för mig att han var. Men Hart i mål. Corluka, Richards och Dunne som en bra början på en backlinje. Att variera en ensam forward mellan Benjani och Bojinov borde funka, bara båda håller sig friska. Hur bra Sturridge kan bli har jag dålig koll på. Är ju inte så att FM är en tillförlitlig källa...

Kvar är då mittfältet, och där är ju Elano given som offensiv och Petrov till vänster. Men vad händer om de blir långtidsskadade? Johnson, Ireland och Fernandes duger defintivt som truppspelare, som spelar X antal matcher/säsong. Håller Hamann ännu en säsong? Tveksamt, men om ingen ersättare värvas är det ju möjligt att Corluka tar den platsen och att Onuoha tar högerbacksplatsen.

Fortsätter det att pumpas in pengar så har City en stor chans att bli ett stabilt "Europalag". Grunden med unga bra spelare finns ju redan på plats. Det som saknas är lite spetskompetens och lite bredare trupp.

Bra sammanfattat.

Michael Johnson är dock betydligt mycket mer än bara en truppspelare och har varit den som gett City djup från det centrala mittfältet. Han har också orkestrerat många av Citys mål med klackar och instick och är långt ifrån en ordinär engelsk dussinspelare.

Kolla bara highlightsen från halva säsongen:

http://video.libero.it/app/play/?id=6b92e9d5cc83445198bbb68d5f46b5c9

Förutom de direkta assisten som t.ex. klacken vid andra målet... samt hans egna mål... så står han dessutom för en stor mängd av krossbollarna till Petrov och insticken i uppbyggnaden av anfallen.

Han är helt enkelt väldigt, väldigt talangfull och kanske till och med viktigare än såväl Petrov som Elano.
Citera
2008-02-11, 19:02
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Det har uppenbarligen slagit United två gånger i år, så för tillfället ja. Sedan över en längre serie så tror jag inte att City kommer före United även om det vore kul. Om man fortsätter på den inslagna vägen i City så tror jag att man klart kan ta upp kampen om de åtråvärda platserna.

Jag tycker nog snarare att de främst borde satsa på en högerbreddare. Ireland är ingen naturlig kantspelare utan är mycket bättre i mitten.

Citat:

Utan Elano kan Ireland gå in som han gjorde nu senast på hans position.
Utan Hamman finns ju Gelson Fernandes och Corluka.

Problemet för City är att de bästa spelarna vill spela i Europa och så utan några topp 6-placeringar blir det ju svårt att locka de bästa spelarna.
Citera
2008-02-11, 19:06
Medlem
Gräsets avatar
Efter söndagens fantastiska resultat så är det dags för Gunners att ta tre poäng och rycka i toppen. Känner mig inte speciellt nervös faktiskt.
Tar vi inte den här chansen så får vi fan skylla oss själva.

Come on Arsenal!
Citera
2008-02-11, 19:13
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Okej City kanske vann rättvist igår, eller om man ser till målchanser så absolut inte. Men de spelade bättre än vad United gjorde, faktiskt. Dock kan man inte säga det om första matchen, okej de vann hemma mot 1-0 med ett skott på mål genom hela matchen. Wow, vad bra dom är.

Jag tycker inte att man ska haka upp sig på inbördesmöten, det är bara löljligt. Uppenbarligen är ju West Ham 18 gånger bättre än Man United med tanke på att United inte har tagit poäng mot West Ham sedan säsongen 05/06. Jag skulle då ändå inte påstå att West Ham är bättre, det är ju bara att kolla på tabellen. Detsamma gäller ju City, löjligt att säga att de är bättre.

En match kan ljuga men tabellen ljuger aldrig.

För stunden, som var i helgen då, så är City bättre eftersom de vann matchen. Men ja, en tabell är oftast en bra måttstock på hur pass bra ett lag är.

Citat:

Haha, ja den jäkla Ball alltså. Visst, en vänsterback skulle vara bra men det finns ju bra lag som kan spela med en usel vänsterback som Real Madrid gör när de har virrpannan Torres på vänsterbacken. Så det är nog inte så högprioriterat även om man kanske vill få in en billig vänsterback som är bättre än Ball.

Jag har inte spelat med City på FM, men på PES så är Sturridge riktigt snabb . Jag förutsätter att City formar alla de talanger man har och satsar på att få in två tunga mittfältare, frågan är vilka. Patrick Vieira kanske? Skadedrabbad och lär få svårt att ta en tröja i Inter, om Hamman kan så kan Vieira...

På kanten så tippar jag på Milos Krasic serben i CSKA Moskva.
Citera
2008-02-11, 19:28
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Michael Johnson är dock betydligt mycket mer än bara en truppspelare och har varit den som gett City djup från det centrala mittfältet. Han är helt enkelt väldigt, väldigt talangfull och kanske till och med viktigare än såväl Petrov som Elano.

Sant. Men är inte helt säker på att han håller en hel säsong ännu. Men självklart kan han göra det. Men med det lilla jag sett laget spela så måste jag erkänna att jag inte ser (såg?) honom som en spelare som spelar minst 40 matcher/säsong förrän om ett eller två år till.

Citat:
Haha, ja den jäkla Ball alltså. Visst, en vänsterback skulle vara bra men det finns ju bra lag som kan spela med en usel vänsterback som Real Madrid gör när de har virrpannan Torres på vänsterbacken. Så det är nog inte så högprioriterat även om man kanske vill få in en billig vänsterback som är bättre än Ball.

Nja, det beror ju på hur bra resultat man vill ha. Tror de flesta Real-fans är rätt oroliga när de ser Torres i startuppställningen. Och han är ju trots allt bara tredje alternativ, inte förstavalet som Ball verkar vara. Sedan kan man ju knappast förneka att Torres har bättre medspelare omkring sig. Men sant är ju att om man måste förstärka en hel drös med postitioner så är väl vänsterbacken högst upp på listan. Sen vet jag inte vad som hållit Garrido utanför startelven. Han kanske kan samla ihop sig till ett hyfsat alternativ om han känner att han vill stanna.
Citera
2008-02-11, 19:30
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Problemet för City är att de bästa spelarna vill spela i Europa och så utan några topp 6-placeringar blir det ju svårt att locka de bästa spelarna.

Är förvånad att Svennis lyckades värva Elano, Corluka och Bojinov till denna säsong. Hans rykte måste hjälpt till en hel del med tanke på hur "bra" det gick för City förra året.
Citera
2008-02-11, 21:39
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Är förvånad att Svennis lyckades värva Elano, Corluka och Bojinov till denna säsong. Hans rykte måste hjälpt till en hel del med tanke på hur "bra" det gick för City förra året.

Elano och Bojinov var bägge i frysboxen i sina gamla lag, tror inte de var speciellt heta på marknaden.
Citera
2008-02-11, 22:06
Medlem
Jag har aldrig sett Chelsea slänga bort så mycket bollar som igår.
Sämsta matchen av Chelsea på länge.
Grant tycker jag gjorde ett stort misstag att spela Lampard/Ballack tillsammans.
Jag fattar inte varför han ska ändra en fullt fungerande elva bara för att Lampard ska få spela.
Tur att det var Liverpool annars hade det varit storförlust.
Citera
2008-02-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Försök inte dölja ditt eget lags alibidrömmande att man skulle räknas som ett storlag genom att lägga fokus på Chelsea. Säg mig hur mycket Liverpool betalat för Torres, Skrtel, Mascherano och Babel denna säsong?

Torres 18,2 pund
Skrtel 6,5 pund
Mascherano Noll
Babel 11,5 pund

Detta är LFC rekordår när det gäller transfers och allt kommer från pengarna som klubben fått in från CL samt spelarförsäljningar.
Citera
2008-02-11, 22:49
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Torres 18,2 pund
Skrtel 6,5 pund
Mascherano Noll
Babel 11,5 pund

Detta är LFC rekordår när det gäller transfers och allt kommer från pengarna som klubben fått in från CL samt spelarförsäljningar.

Ändå går det sämre än ngnsin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in