2007-10-20, 17:21
Medlem
pastoratets avatar
Två röda kort, ett självmål, en tveksam straff och Gary Neville som leker målvakt, merseyside-derbyt håller stilen måste jag säga.

Kom inte med The Sun sedan, den tidningen har fan nästan negativ kredibilitet, det var inte tal om "haul" utan snarare lite fysisk duell och kanske en straff.
Citera
2007-10-20, 17:30
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Usch. Jag hatar verkligen Liverpool. Klagade sååå jävla mycket på domaren efter Chelsea-matchen. Kolla nu hur det blir, det är nästan så jag vill gråta. Dom är så jävla äckliga. Och Gerrard, försöker inte ens, utan bara lägger sig.

Liverpool then escaped unpunished when Jamie Carragher appeared to haul Joleon Lescott down on the edge of the six-yard box.

But Kop chief Rafa Benitez slammed Lescott, saying: "In England you don't like to see players diving so it was a surprise to me."

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article368699.ece

Det allra mest hysteriska var väl 2 veckor sedan när Torres berättade att Gerrard sagt till honom att han definitivt inte gillar filmare och kommer inte tolerera att Torres gör det. Dom är sådana hycklare så det finns inte. I alla fall så är det roligt och se dom misslyckas år efter år...
Citera
2007-10-20, 17:39
Bannlyst
Anyway. Dagens uppställning för United:

GK: VDS

RB: Pique
CB: Ferdinand
CB: Brown
LB: Evra

RM: Nani
CM: Anderson
CM: Scholes
LM: Giggs

CF: Tevez
CF: Rooney

Subs: PIG, Simpson, Ronaldo, O'Shea, Fletcher
Citera
2007-10-20, 17:44
Medlem
Rizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Det allra mest hysteriska var väl 2 veckor sedan när Torres berättade att Gerrard sagt till honom att han definitivt inte gillar filmare och kommer inte tolerera att Torres gör det. Dom är sådana hycklare så det finns inte. I alla fall så är det roligt och se dom misslyckas år efter år...
Ingen kan väl komma och påstå att Gerrard filmade till sig straffen? han sökte den och backen fällde han, lite klantigt för jag tror Gerrard hade missat.

Svårt för domaren att veta om det skulle vara straff i slutet efter att Evertonspelarna ägnade större delen av andra halvlek åt att slänga sig i straffområdet sökandes en kompensationsstraff.
Citera
2007-10-20, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rize
Svårt för domaren att veta om det skulle vara straff i slutet efter att Evertonspelarna ägnade större delen av andra halvlek åt att slänga sig i straffområdet sökandes en kompensationsstraff.

Ungefär lika svårt som när han dömde straff och rött kort, för han kan omöjligt ha sett det. Dessutom rev han lite i tröjan utanför straffområdet, och gjorde inte speciellt mycket sen. Straff, mja. Utvisning, nej. Dessutom var det ju en straffsituation tidigare när Finnan höll om Lescott, ungefär liknande situation som när Carra gjorde det.
Citera
2007-10-20, 17:57
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Hahaha, ja! Han är sanslös den där Gerrard.

Annars stabil insats av the Gunners mot Boltons 5-5-0 uppställning.
Citera
2007-10-20, 18:05
Medlem
Jaha där fick vi tillbaka för alla felaktiga straffar vi fått emot oss i år. Tycker bägge straffarna är solklara men Everton borde defenitivt ha haft en på slutet.

Sen är Rafa en riktig dåre. Byter ut Gerrard mot Leiva när Sissoko är värdelös och Leiva går och avgör matchen.
Citera
2007-10-20, 18:09
Medlem
Trumpeters avatar
Missade matchen så jag inte uttala mig om straffarna. Hursomhelst känns det bra med 3 poäng till LFC.
Citera
2007-10-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rize
Ingen kan väl komma och påstå att Gerrard filmade till sig straffen? han sökte den och backen fällde han, lite klantigt för jag tror Gerrard hade missat.

Visst, det var kontakt, men utanför vilket ska bli frispark, inte straff. Sen helt okej med rött kort, det var målchans. Sen den andra straffen pool får, inte mycket att säga om.

Vem som helst hade blåst straff utom just dagens domare när *Lescott blir neddragen, sen skulle everton haft en till straff när han blir neddragen i mitten av halvleken. Men att kalla andra filmare går bra men egna laget filmar så är det katastrofer.

Funderar på vad Kuyt gjorde på planen slutet av halvleken, med den tacklingen så borde väl inget annat än rött kort vara okej. Sånt blir man galen av att se på planen...
Citera
2007-10-20, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Jaha där fick vi tillbaka för alla felaktiga straffar vi fått emot oss i år. Tycker bägge straffarna är solklara men Everton borde defenitivt ha haft en på slutet.

Sen är Rafa en riktig dåre. Byter ut Gerrard mot Leiva när Sissoko är värdelös och Leiva går och avgör matchen.

Alla? En straff.
Citera
2007-10-20, 18:17
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Alla? En straff.

Han glömde alla straffar Gerrard filmat till sig. Det är en räkning som är öppen mot Pool men jag räknar inte med att Fa:s gullegris kommer få många straffar mot sig. Får dom ngn mot sig så startar dom dom väl en mediakampanj som slutar med att Fa:s styrelse avgår...
Citera
2007-10-20, 19:16
Medlem
Always look on the bright side of life....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in