2007-10-20, 19:45
Medlem
De Larges avatar
Kuyt's hoppspark på Neville, hur kan man komma undan med en sån grej? Han hade ju kunnat bli rejält skadad.
Citera
2007-10-20, 19:54
Bannlyst
1-4 till United just nu, och då har de haft Ronaldo på bänken hela matchen. Rooney har dessutom missat en straff. Haha, Villa har två utvisningar. Giggs i princip gick in i straffområdet och sköt in den.
Citera
2007-10-20, 20:18
Medlem
Quorthons avatar
Villa stod upp bra i ungefär 20 minuter men sedan blev det en promenad i parken. Lite synd att Tevez inte fick sätta dit en boll
Citera
2007-10-20, 20:22
Medlem
norados avatar
Nån som såg Arsenal-matchen?
Vad i helvete gjorde Adebayor när han rundade målisen i andra halvlek? Han hade öppet mål men valde att vända sig om för att passa bakåt. Till råga på allt så ramlar han precis innan han skulle passa och tappar bollen.

Men jag är ändå jättenöjd med laget idag, ännu en gång. 2-0! GUNNERS!
Citera
2007-10-20, 23:56
Medlem
Two centss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norado
Nån som såg Arsenal-matchen?
Vad i helvete gjorde Adebayor när han rundade målisen i andra halvlek? Han hade öppet mål men valde att vända sig om för att passa bakåt. Till råga på allt så ramlar han precis innan han skulle passa och tappar bollen.

Men jag är ändå jättenöjd med laget idag, ännu en gång. 2-0! GUNNERS!
Hans sista touch när han rundade målvakten blev för hård när han rundade målvakten så han kom ner till kortlinjen, när han skulle vända om så halkade han och försökte då att passa men benet räckte inte fram.
Citera
2007-10-21, 03:08
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Han glömde alla straffar Gerrard filmat till sig. Det är en räkning som är öppen mot Pool men jag räknar inte med att Fa:s gullegris kommer få många straffar mot sig. Får dom ngn mot sig så startar dom dom väl en mediakampanj som slutar med att Fa:s styrelse avgår...
Haha mm. Är i alla fall lite småtrött på Gerrads dubbelmoral, snackar skit om filmare hela tiden men gör det typ lika ofta som självaste christina.

Aja, United börjar komma igång och Arsenal trummar på. Efter matcherna mot United och Liverpool som mitt kära Gunners har i kommande möten så får vi se vart vi har dem känns det som. Det här verkar verkligen som att det kommer bli en mycket intressant säsong det här.
Citera
2007-10-21, 18:39
Bannlyst
Sitter och halvkollar West Ham - Sunderland just nu. Blev riktigt imponerad av den långa forwarden, Jones, i Sunderland. Riktigt grym kille, sen gick jag och duscha, när jag kom tillbaka så hade Sunderland kvitterat. Jag sa åt kompisen som var här "100 spänn på att det var Jones som satte den" och mycket riktigt. Bra spelare.
Citera
2007-10-21, 19:05
Medlem
Mitt fina West Ham!
Citera
2007-10-21, 20:37
Medlem
Rizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Visst, det var kontakt, men utanför vilket ska bli frispark, inte straff. Sen helt okej med rött kort, det var målchans. Sen den andra straffen pool får, inte mycket att säga om.

Vem som helst hade blåst straff utom just dagens domare när *Lescott blir neddragen, sen skulle everton haft en till straff när han blir neddragen i mitten av halvleken. Men att kalla andra filmare går bra men egna laget filmar så är det katastrofer.

Funderar på vad Kuyt gjorde på planen slutet av halvleken, med den tacklingen så borde väl inget annat än rött kort vara okej. Sånt blir man galen av att se på planen...
Evertons "straffsituationer" var svårare att bedömma, Gerrard är helt fri när han blir neddragen. Du har rätt i att domaren inte kan se om det är innanför eller utanför straffområdet situationen sker men då borde linjedomaren gå in å hjälpa till (vet ej om han gjorde det i den här situationen). Jag trodde att de hade blåst frispark.

Ja, hade Kuyt träffade hade det varit ett givet rött kort, enda man kan säga till hans försvar var att han drog in benen innan.
Citera
2007-10-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rize
Evertons "straffsituationer" var svårare att bedömma, Gerrard är helt fri när han blir neddragen. Du har rätt i att domaren inte kan se om det är innanför eller utanför straffområdet situationen sker men då borde linjedomaren gå in å hjälpa till (vet ej om han gjorde det i den här situationen). Jag trodde att de hade blåst frispark.

Ja, hade Kuyt träffade hade det varit ett givet rött kort, enda man kan säga till hans försvar var att han drog in benen innan.

Evertons andra straffsituation svårbedömd? Ta en koll igen. Blir man nerdragen så finns inget annat än frispark/straff.

Spelar ingen roll om han drar in benen eller inte. Ta och läs på reglerna
Hade det varit Vieira eller Keane så hade kortet kommit fram direkt, men nu blev det ett väldigt snällt gult kort.
Citera
2007-10-22, 14:16
Medlem
Rocky69s avatar
Nu får det vara nog med klagandet på Gerrard. Han filmar inte. Jag har sagt förut att han tappar balansen ibland då hans spelstil är sådan. Oftast är straffarna dock solklara.
Liverpool får skärpa sig nu och komma ur sin fruktansvärda svacka.
Citera
2007-10-22, 14:52
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Nu får det vara nog med klagandet på Gerrard. Han filmar inte. Jag har sagt förut att han tappar balansen ibland då hans spelstil är sådan. Oftast är straffarna dock solklara.
Liverpool får skärpa sig nu och komma ur sin fruktansvärda svacka.

Det var fan en av dom dummaste bortförklaringarna jag läst. Finns dock en som slår denna. En inbiten scouser försökte förklara för mig att andra filmar men Gerrard är bara smart och utnyttjar situationen för lagets bästa. Vad ska jag säga? Svårt att slå Poolare i att vara totalt enögda....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in