Citat:
Ursprungligen postat av
pogba
Snarare tvrt om, att det var mindre n 30 miljoner d en hel del folk kryddade vad de hade i bankfacken... (Fr att f "tillbaka" av frskringsbolaget)
Mnga invandrare som hade med sig kontanter och guld frn sina hemlnder tydligen sgs det i p3 dokumentr, you do the math.

Haha det var min frsta tanke ocks. Det r ju jackpott fr att casha in p sin frskring. I bankfacket lg det ngon Kurre Kosing-bankbok med 500kr till ett krkort. Men nn, nr inbrottstjuvar TAGIT ALLT s var det ett arv p 800 000 i kontanter som legat dr. Och glm inte bort gammelfarmors gamla guldtackor, det kan nog ha varit en 7-8kg guld, minst. Fyfan vad folk adderade extra dr. Kul att ingen frgat om en grn jadesten eller en guldig buddha heller frrn polisen gick ut och annonserade om att de hittat det. Har man det i sitt bankfack r det vl fr fan det frsta man uppger fr polis och frskringsbolag.
Teemu allts. Bor i en husvagn nu och brnde upp allt p 3-5 r.. Jag vet inte vem som r vrst av honom eller Mousa (r det han som benmns som "Malik" i inlgg 7 tro?). De kunde vl skapat ngot typ av bestende vrde fr samhllet eller tminstone sig sjlva. Startat fretag, kpt ett hus. Men nejd.
Bull fr Roberto, men han mste ju verkligen ha valt ett uruselt stlle. Det r inte direkt att man bygger grejer mitt ute i skogen eller andra olmpade omrden. S han har ju grvt ner grejerna troligtvis i direkt anslutning till civilisationen s det inte ens hinner g 5 r innan det str byggnader dr. Kan ju ta lngre tid att ens f bygglov.
Intressant att de inte ens kan se ngot vrde i andra personers godelar. Det kan ju vara smycken frn sina frldrar eller ngot, men de verkar inte bry sig det minsta om det.