Jag känner Mirre som var hjärnan bakom kuppen och Temu som flyttade till Helsingborg..
Mirre öppnade källarkrogen i Helsingborg efter kuppen, då på 90-talet var det den bästa krogen i Helsingborg i mitt tycke..
Intressant program, måste verkligen ha varit rena julafton för de inblandade. Polisen i programmet säger att han inte är imponerad men väl fascinerad...ha-ha, han var ju sjukt imponerad. Undrar hur mycket pengar det var egentligen, 30 miljoner är väl vad som framkommit men det borde väl ha funnits en hel dela svarta pengar som aldrig togs upp av de drabbade.
Senaste avsnittet av P3 dokumentär handlar om detta. Tyckte det var ett bra avsnitt där tre av gärningsmännen öppet berättar om kuppen.
Ja, det var en intressant dokumentär. Men i vart fall två av de tre GM verkade ha knarkat hårt i sina liv, av deras hesa och raspiga röster att döma. En röst, Mirres, var kanske t.o.m. förvrängd. Viss sympati kunde jag känna för Roberto, som enligt uppgift förlorat såväl bytet som friheten och familjen. Temo festade och knarkade upp sin andel på en fem år. De motsvarade m.a.o. kanske inte föreställningen man har om "proffstjuvar".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!