2007-05-17, 15:47
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
För att systemet är byggt för svenskar!
Svenskar kan inte "exploatera" ett system som är byggt för dom. (såvida det inte handlar om rena fusk givetvis) Men främlingar som kommer hit exploaterar systemet eftersom det inte är byggt för dom. Systemet är uppbyggt och beräknat efter en viss folkmängd, vissa inkomster/utgifter, förhållanden osv. systemet byggdes och infördes för att det skulle vara en samhällsekonomisk vinst, för att det skulle vara en investering. Hade man kommit fram till att det skulle kosta halva statsbudgeten som det gör idag så hade man givetvis aldrig infört systemet. Med massinvällning slås nämligen alla dessa beräkningsgrunder åt helvete och därmed också systemet. Som sagt, Volvo betalar inte lönerna åt SAAB och skulle aldrig få för sig att göra det.

Dessutom så är jag helt motståndare mot agtt ens tänka tanken att etnicitet, historia osv. inte spelar någon roll. Så resonerar mina värsta fiender.

JAg skulle vilja påstå att systemet är byggt för de människor som vistas i Sverige. Försök hitta hos någon av de som initierade systemet att det endast skulle vara för svenskar, och att människor som flyr eller utlänningar som flyttar hit och bosätter sig här inte skulle få nyttja systemet.

Du får gärna visa mig var någonstans du hittad att systemet endast är predestinerat för en viss typ av folkmängd.

Så då kan du skriva upp mig på din lista över din värsta fienden, ibland är det att föredra framför kompis-listan.
Citera
2007-05-17, 15:48
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraviolence
Patetiskt försök av aftonhoran att smutskasta SD.

PKiterna verkar vara jäkligt desperata nu som tar till vilka medel som helst... det vore ju oerhört positivt.

EDIT: När kommer liknande lusläsning av VPK's folkvalda?

Förklara för mig hur i helvete en normal svensk kan leva på
socialbidrag i 14! år. Om han nu vill minska utgifterna får han
väl diska/jobba i sjukhustvätten/köket eller vad fan som helst?

Jag tycker det är märkligt......

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Den här snubben har levt på soc i 14 år, då undrar ju vän av
ordning, varför? Kan han inte jobba? Vill han inte jobba?

Något fel på honom måste det vara.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...071709,00.html
Citera
2007-05-17, 15:54
Medlem
Jrgens avatar
Visst sänker detta SD:s legitimitet, på samma sätt som Monas fifflande sänker sossarnas legitimitet. Sen är ju frågan om man ska rösta på politikerna som personer eller på partiets politik.
Citera
2007-05-17, 15:54
Medlem
Skriv opp mig också, jag är så himla PK att du inte kan tro det!

Fördelen för oss som ärligen i de flesta frågor hyser ungefär samma uppfattning som majoriteten är att vi utan problem kan ta samma diskussition öga mot öga, medans många andra enligt min erfarenhet aldrig vågar använda sina starka ord eller oneliners när de inte gömmer sig bakom sitt tangenbord. Inte för att de är rädda för repressalier, utan för att de egentligen inte vill sticka ut och stå upp för sina starka och bestämda åsikter.

Och nej, jag kommer inte "vakna upp" och inse att samhället lurat oss. För jag har också tagit min egen fria ställning, precis som du. Därmed kan vi väl droppa begreppet PK så länge.
Citera
2007-05-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stephen Hendry
Min erfarenhet av användadet här på FB är att PK är ett skällsord som meningsmotståndare tar till mot någon som tycker som majoriteten i samhället när de inte har några argrument kvar.

Jag är PK i denna fråga, och jag anser mig vara i min fulla rätt till det utan att bli hånad.
Hur vet du att du representerar majoriteten i samhället?

SOM-institutet på Göteborgs universitet brukar med jämna mellanrum fråga 6000 svenskar vad de tycker om invandringspolitiken. I flera av undersökningarna har en majoritet tyckt att Sveriges invandringspolitik borde bli mer restriktiv. I senaste undersökningen var det en liten övervikt för den sida som tycker att invandringen är OK som den är nu, 52%, men icke desto mindre tyckte 48% att nå'nting borde göras åt saken. Nästa gång kan det vara 48/52 åt andra hållet. I vissa delar av Sverige (Skåne och Blekinge) ville 63% ha en mer restriktiv invandringspolitik.

Därefter kan man fråga sig följande:
1) Törs alla som vill att invandringspolitiken är OK stå för det? Ja, det tror jag.
2) Törs alla som vill bromsa invandringen stå för det? Nej, det tror jag inte.
3) Hur många av de uppringda är invandrare själva? Runt 18% med tanke på det stora urvalet (6000 personer).

Så, vill en majoritet av alla infödda svenskar att invandringen ska fortsätta snurra på som den gör nu? I helvete heller.

Vissa verkar tro att de representerar majoriteten med hänvisning till att SD fick 3% i valet. Tja, 95% vill göra något åt klimathotet, röstade 95% på Miljöpartiet för det?
Citera
2007-05-17, 15:57
Medlem
Ultraviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Förklara för mig hur i helvete en normal svensk kan leva på
socialbidrag i 14! år. Om han nu vill minska utgifterna får han
väl diska/jobba i sjukhustvätten/köket eller vad fan som helst?

Jag tycker det är märkligt......

Ja nog är det märkvärdigt, lite pinsamt för SD. Att det finns några skojare i SD är knappast något nytt. Däremot inget som får mig att ändra uppfattning angående invandringspolitiken.
Citera
2007-05-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hur vet du att du representerar majoriteten i samhället?

SOM-institutet på Göteborgs universitet brukar med jämna mellanrum fråga 6000 svenskar vad de tycker om invandringspolitiken. I flera av undersökningarna har en majoritet tyckt att Sveriges invandringspolitik borde bli mer restriktiv. I senaste undersökningen var det en liten övervikt för den sida som tycker att invandringen är OK som den är nu, 52%, men icke desto mindre tyckte 48% att nå'nting borde göras åt saken. Nästa gång kan det vara 48/52 åt andra hållet. I vissa delar av Sverige (Skåne och Blekinge) ville 63% ha en mer restriktiv invandringspolitik.

Därefter kan man fråga sig följande:
1) Törs alla som vill att invandringspolitiken är OK stå för det? Ja, det tror jag.
2) Törs alla som vill bromsa invandringen stå för det? Nej, det tror jag inte.
3) Hur många av de uppringda är invandrare själva? Runt 18% med tanke på det stora urvalet (6000 personer).

Så, vill en majoritet av alla infödda svenskar att invandringen ska fortsätta snurra på som den gör nu? I helvete heller.

Vissa verkar tro att de representerar majoriteten med hänvisning till att SD fick 3% i valet. Tja, 95% vill göra något åt klimathotet, röstade 95% på Miljöpartiet för det?
Fast även de flesta etablerade partierna är överens om att invandringspolitiken som den är idag inte fungerar fullt ut. Så även jag.
Citera
2007-05-17, 16:07
Medlem
nymans avatar
Hääärligt vilket prat det blev om SD:s trovärdighet och vilka åsikter man har fått läsa, man har verkligen lärt sig att SD och deras anhängare inte har någon trovärdighet att tala om då dom kommer med den ena dumma bortförklaringen efter den andra.
Denna fråga måste ju vara väldigt känslig om man ser till vilken reaktion det blev månne det var många SD-bidragstagare som kände sig trampade på foten för inom SD och deras anhängare som verkar det krylla av bidragstagare
Citera
2007-05-17, 16:09
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Fast även de flesta etablerade partierna är överens om att invandringspolitiken som den är idag inte fungerar fullt ut.

Verkligen? Några exempel?
Citera
2007-05-17, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Verkligen? Några exempel?

Du kan helt enkelt inte ha missat det, annars föreslår jag att du börjar läsa tidningar, eller nåt.
Citera
2007-05-17, 16:12
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Du kan helt enkelt inte ha missat det, annars föreslår jag att du börjar läsa tidningar, eller nåt.

Gräv fram ett exempel, då.
Citera
2007-05-17, 16:15
Medlem
Citat:
Fast även de flesta etablerade partierna är överens om att invandringspolitiken som den är idag inte fungerar fullt ut.
Nej, de är överens om att invandringspolitiken fungerar finfint, däremot har de vissa betänkligheter när det gäller integrationspolitiken. Ungefär som Vänsterpartiet fortfarande är kvar i den gamla avsomnade Keynesianismen så tror samtliga etablerade partier att allt kan lösas genom att hitta rätt modell för integrationen. De har snöat in på utanförskap och segregation. Omodernt, mossigt och naivt. Ingen av dem har kommit till insikt om att det inte är socioekonomiska faktorer som är boven i dramat, utan att det är invandringens art, takt och volym som krossar alla möjligheter till att reda ut soppan. De försöker meka med en bil som kör i 180 på motorvägen. Stoppa, ta ur nyckeln och kör in på verkstaden, eller krascha, det är alternativen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in