Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Svarar ni mods om man kör ett rp på felaktiga grunder. Ibland är det svårt att välja då det är ganska mycket tolking som krävs. Uppmanas det till rp även om man är tveksam eller hur hård belastning har ni pga. funktionen redan?
Jag brukar oftare svara på just sådana RP, för att förklara för rapportören varför inlägget är okej. Om det är en korrekt RP märkt ju åtgärden ändå, varpå jag ibland väljer att inte svara, då RP-funktionen just nu är lite seg. En RP mer eller mindre gör ingen direkt skillnad belastningsmässigt, åtminstone inte på servrarna. Och hellre en RP för mycket än en för lite, även om den råkar vara felaktiv i moderatorns ögon.
Citat:
Går ständiga oneliners under OT?
Det beror naturligtvis på onelinern. Det finns oneliners som faktiskt kan bidra till en tråd, men jag tycker oftast man kan skriva lite mer än bara några få ord.
Citat:
Och det har inte funnits funderingar på att stryka 'Läs, och visa respekt för andra människors uppfattning.' ur regelverket? Om inte, vad ska detta raporteras under? Tycker själv det är skitdrygt att man inte kan genomföra en diskussion utan att samma 5 personer ordbajsar ut sitt eget tycke utan just respekt för andra.
Detta handlar nog mest om att man ska hålla personangrepp borta från diskussionerna. Oavsett åsikt i ett ämne ska alla kunna komma till tals på lika villkor, utan att det kommer idioter som förstör för dem. Rapportera dem som OT, om de inte är så pass grova att de passar in under 1.08.