2010-08-26, 16:32
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Det kan vara trevligt att ha en susning om vad personerna står för som läser i just samma tråd, eftersom det finns en stor chans att vi kommer att ses igen med tanke på att vi med största sannolikhet kommer att träffas igen.

Vill du ha reda på ren fakta? Har du testat att använda det där man kallar google?
Om du vill veta vad en person står för (varför det nu skulle vara viktigt i en diskussion) så är det bara att läsa några av h*ns tidigare inlägg. Jag vet mycket väl att man bör anv. google när man vill ha reda på någonting och det är vad jag brukar tipsa andra om också, men det postas likväl en jävla massa inlägg om "hur gör jag ditten och datten..."
Citera
2010-08-26, 16:52
Medlem
honken80s avatar
Det finns helt klart tekniska förbättringar att göra när det kommer till sammanslagningar av trådar, något som skulle leda till bättre "mastodonttrådar".

Det finns fördelar och nackdelar med stora trådar, men som oftast väger fördelarna över. De nackdelar som tagit upp här i tråden väger tyvärr lätt mot fördelarna. Det krävs dock en viss fingertoppskänsla för att reda ut när ett ämne blir för stort och behöver växa åt olika håll. Ibland kan man vara tvungen att skapa ett helt forum för det, tex. FRA-debatten. Diskussionsformen och ämnets natur spelar en stor roll i detta.

TS exempel är dock inte i värde ett eget forum.
Senast redigerad av honken80 2010-08-26 kl. 16:54.
Citera
2010-08-29, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Om du vill veta vad en person står för (varför det nu skulle vara viktigt i en diskussion) så är det bara att läsa några av h*ns tidigare inlägg. Jag vet mycket väl att man bör anv. google när man vill ha reda på någonting och det är vad jag brukar tipsa andra om också, men det postas likväl en jävla massa inlägg om "hur gör jag ditten och datten..."
Då kan vi ju skapa en tråd "hur gör jag ditten och datten" tråden, så får vi se hur mycket vettigt man får ut av den. Det ni aldrig kan dölja kvarstår: många frågor, få svar.
Citera
2010-08-29, 00:49
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Då kan vi ju skapa en tråd "hur gör jag ditten och datten" tråden, så får vi se hur mycket vettigt man får ut av den. Det ni aldrig kan dölja kvarstår: många frågor, få svar.
Det du inte tycks inse är många användare många frågor! Fler trådar om ungefär samma sak gör det inte bättre...
Citera
2010-08-29, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det du inte tycks inse är många användare många frågor! Fler trådar om ungefär samma sak gör det inte bättre...
Om jag postar en fråga i en ny tråd har jag alltid fått svar. Många, bra svar för den delen.
Citera
2010-08-29, 02:16
Medlem
oneeyeblacks avatar
Citat:
Om jag postar en fråga i en ny tråd har jag alltid fått svar. Många, bra svar för den delen.

Fast det blir rätt rörigt, och irriterande för oss andra om det dyker upp massor med värdelösa frågetrådar hela tiden.
Citera
2010-08-29, 10:07
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Det kan kanske vara vettigt att komma ihåg att det här trots allt är ett diskussionsforum och inget annat. Många av stortrådarna som jag tror att du kritiserar är egentligen inte av diskuterande karaktär, men accepteras trots allt eftersom det sunda förnuftet säger att de ändå tillför något. När jag tittar snabbt runt om i forumet ser jag att de flesta stortrådarna sällan innehåller någon vidare diskussion. Jag blir allt mer tveksam till om du ö h t har några som helst argument, eller exempel på trådar som borde ses över.

PS. Det är roligt att i hela tråden gnäller över icke-existerande personangrepp när du själv lägger an tonen genom att säga att moderatorer bara förstör utan att presentera ens ett uns backup för det påståendet.
Citera
2010-09-03, 16:45
Bannlyst
Nu har det hänt igen. En ny, briljant tråd från min sida har blivit låst. Jag talar naturligtvis om https://www.flashback.org/t1285835 . I sin ordning kontaktade jag MondoBizarro för att argumentera för min sak, här följer vår diskussion:

Apfisk:
varför låste du min tråd?

MondoBizarro:
För att det finns en ypperlig Fifa 10-tråd?
För att det är så vi alltid gör och att det inte är något personligt mot dig?

Apfisk:
Kan du hänvisa mig till någonstans i den tråden där det står om just det jag tog upp i min nya tråd i så fall? För jag hittade ingen vettig diskussion om det.

MondoBizarro:
Men...varför inte ställa frågan i den tråden? Tror du verkligen inte att de som sitter i den är bäst lämpade/är de som har råkat ut för/undrat samma sak?
Det tror jag.

Apfisk:
Kan hända, men jag tror inte jag får några svar i den tråden då mitt inlägg bara skulle vara ett av väldigt många. Fifa är ett stort spel som många spelar och den här frågan är en av de få man verkligen kan diskutera, bortsett från "vad tycker du om spelet" etc. Är det någon slags regel att det endast får finnas en tråd om varje spel?

MondoBizarro:
Nej, det finns ingen uttalad regel på det viset, men admin har gett oss mods uppdraget att hålla hans forum rent och av hävd och av erfarenheten att det inte funkar om varenda jävel ska ha en egen tråd så kommer likadana trådstarter att slängas med länkning till rätt tråd.
Har du mer problem med detta är du välkommen att kontakta en admin.

Apfisk:
Det är inte frågan om huruvida "varenda jävel ska ha en egen tråd". Läste du inte just vad jag just skrev? Jag antar att du inte spelar fifa och därför inte förstår signifikansen i att det finns ett speciellt avsnitt för just denna fråga, då den, som sagt, är en av de få disskusionsvärda frågor angående det här spelet. Just denna inställning jag vill diskutera är det enda val man själv kan göra i fifa som påverkar spelet i större grad.

Apfisk:
Tacksam för svar...

Det har nu gått ca ett dygn och jag har fortfarande inte fått något svar. Hade han något motargument som berättigade denna låsning? Tveksamt, han har i alla fall inte delat med sig av den. Är det så illa att ALLA fifatrådar måste hänvisas till den stor fifatråden? Vart är flashback på väg? Jag argumenterade för att blockeringen av min tråd skulle hävas och fick inget slutgiltigt svar. Antingen menar MondoBizarro att ALLA fifa relaterade diskussioner ska vara i den stora fifatråden. Eller så har han inga fler argument och har, som många andra moderatorer, blivit maktgalen och är för stolt för att häva blockeringen. Vad som är värst av dessa två alternativ kan jag inte riktigt svara på men faktumet kvarstår att flashbacks framtid ser onekligen mörk ut.
Citera
2010-09-03, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apfisk
Nu har det hänt igen. En ny, briljant tråd från min sida har blivit låst. Jag talar naturligtvis om https://www.flashback.org/t1285835 . I sin ordning kontaktade jag MondoBizarro för att argumentera för min sak, här följer vår diskussion:

Apfisk:
varför låste du min tråd?

MondoBizarro:
För att det finns en ypperlig Fifa 10-tråd?
För att det är så vi alltid gör och att det inte är något personligt mot dig?

Apfisk:
Kan du hänvisa mig till någonstans i den tråden där det står om just det jag tog upp i min nya tråd i så fall? För jag hittade ingen vettig diskussion om det.

MondoBizarro:
Men...varför inte ställa frågan i den tråden? Tror du verkligen inte att de som sitter i den är bäst lämpade/är de som har råkat ut för/undrat samma sak?
Det tror jag.

Apfisk:
Kan hända, men jag tror inte jag får några svar i den tråden då mitt inlägg bara skulle vara ett av väldigt många. Fifa är ett stort spel som många spelar och den här frågan är en av de få man verkligen kan diskutera, bortsett från "vad tycker du om spelet" etc. Är det någon slags regel att det endast får finnas en tråd om varje spel?

MondoBizarro:
Nej, det finns ingen uttalad regel på det viset, men admin har gett oss mods uppdraget att hålla hans forum rent och av hävd och av erfarenheten att det inte funkar om varenda jävel ska ha en egen tråd så kommer likadana trådstarter att slängas med länkning till rätt tråd.

Apfisk:
Det är inte frågan om huruvida "varenda jävel ska ha en egen tråd". Läste du inte just vad jag just skrev? Jag antar att du inte spelar fifa och därför inte förstår signifikansen i att det finns ett speciellt avsnitt för just denna fråga, då den, som sagt, är en av de få disskusionsvärda frågor angående det här spelet. Just denna inställning jag vill diskutera är det enda val man själv kan göra i fifa som påverkar spelet i större grad.

Apfisk:
Tacksam för svar...

Det har nu gått ca ett dygn och jag har fortfarande inte fått något svar. Hade han något motargument som berättigade denna låsning? Tveksamt, han har i alla fall inte delat med sig av den. Är det så illa att ALLA fifatrådar måste hänvisas till den stor fifatråden? Vart är flashback på väg? Jag argumenterade för att blockeringen av min tråd skulle hävas och fick inget slutgiltigt svar. Antingen menar MondoBizarro att ALLA fifa relaterade diskussioner ska vara i den stora fifatråden. Eller så har han inga fler argument och har, som många andra moderatorer, blivit maktgalen och är för stolt för att häva blockeringen. Vad som är värst av dessa två alternativ kan jag inte riktigt svara på men faktumet kvarstår att flashbacks framtid ser onekligen mörk ut.
Moderatorn såg rubriken och låste då tråden, därför han inte har några argument.
Citera
2010-09-03, 17:28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
MondoBizarro:
Vad sa admin då?

Citat:
Omgz.. Nästan ett HELT DYGN!! Skandal då alla moderatorer inte sover, jobbar eller har liv utanför flashback. Jag röstar på nackskott..
Citera
2010-09-03, 17:31
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Kan hända, men jag tror inte jag får några svar i den tråden då mitt inlägg bara skulle vara ett av väldigt många.
Ska alla som inte tror att de får några svar i de stora trådarna för att inlägget bara skulle vara ett av väldigt många starta en ny tråd eller är det bara vissa som ska få göra det?
Citera
2010-09-03, 17:35
Medlem
MrFingals avatar
Citat:

Var verkligen det där så svårt att förstå? Din tråd behandlades exakt likadant som alla andra trådar, varför är just din så speciell? Argumentera för det istället så tror jag säkert att någon lyssnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in