Nu har det hänt igen. En ny, briljant tråd från min sida har blivit låst. Jag talar naturligtvis om
https://www.flashback.org/t1285835 . I sin ordning kontaktade jag MondoBizarro för att argumentera för min sak, här följer vår diskussion:
Apfisk:
varför låste du min tråd?
MondoBizarro:
För att det finns en ypperlig Fifa 10-tråd?
För att det är så vi alltid gör och att det inte är något personligt mot dig?
Apfisk:
Kan du hänvisa mig till någonstans i den tråden där det står om just det jag tog upp i min nya tråd i så fall? För jag hittade ingen vettig diskussion om det.
MondoBizarro:
Men...varför inte ställa frågan i den tråden? Tror du verkligen inte att de som sitter i den är bäst lämpade/är de som har råkat ut för/undrat samma sak?
Det tror jag.
Apfisk:
Kan hända, men jag tror inte jag får några svar i den tråden då mitt inlägg bara skulle vara ett av väldigt många. Fifa är ett stort spel som många spelar och den här frågan är en av de få man verkligen kan diskutera, bortsett från "vad tycker du om spelet" etc. Är det någon slags regel att det endast får finnas en tråd om varje spel?
MondoBizarro:
Nej, det finns ingen uttalad regel på det viset, men admin har gett oss mods uppdraget att hålla hans forum rent och av hävd och av erfarenheten att det inte funkar om varenda jävel ska ha en egen tråd så kommer likadana trådstarter att slängas med länkning till rätt tråd.
Har du mer problem med detta är du välkommen att kontakta en admin.
Apfisk:
Det är inte frågan om huruvida "varenda jävel ska ha en egen tråd". Läste du inte just vad jag just skrev? Jag antar att du inte spelar fifa och därför inte förstår signifikansen i att det finns ett speciellt avsnitt för just denna fråga, då den, som sagt, är en av de få disskusionsvärda frågor angående det här spelet. Just denna inställning jag vill diskutera är det enda val man själv kan göra i fifa som påverkar spelet i större grad.
Apfisk:
Tacksam för svar...
Det har nu gått ca ett dygn och jag har fortfarande inte fått något svar. Hade han något motargument som berättigade denna låsning? Tveksamt, han har i alla fall inte delat med sig av den. Är det så illa att
ALLA fifatrådar måste hänvisas till den stor fifatråden? Vart är flashback på väg? Jag argumenterade för att blockeringen av min tråd skulle hävas och fick inget slutgiltigt svar. Antingen menar MondoBizarro att
ALLA fifa relaterade diskussioner ska vara i den stora fifatråden. Eller så har han inga fler argument och har, som många andra moderatorer, blivit maktgalen och är för stolt för att häva blockeringen. Vad som är värst av dessa två alternativ kan jag inte riktigt svara på men faktumet kvarstår att flashbacks framtid ser onekligen mörk ut.