2007-12-30, 21:23
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är markerat idag, men visas inte för användarna. Detta givetvis för att våra kommentarer skulle störa diskussionerna lika mycket som det som raderats gjort.
Då kanske du kan tala om för mig vilken moderator som raderade mitt inlägg i denna tråd?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=595764

Men det var alldeles givet att inlägget skulle raderas och jag får väl vara tacksam över att jag inte fick en tillsägelse också. Jag förstår inte riktigt kravet på från användare att man ska tala om för dem när man raderat deras inlägg. Har man som Räserfläns och många andra, varit medlemmar här under flera år och fortfarande inte förstått reglerna så är det hos dem själva som det brister. Ska verkligen forumets moderatorer sitta och förklara varför de raderat inlägg bara för att medlemmar inte förstår eller orkar läsa reglerna?
Citera
2007-12-30, 21:34
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Då kanske du kan tala om för mig vilken moderator som raderade mitt inlägg i denna tråd?

Citat:
Har man som Räserfläns och många andra, varit medlemmar här under flera år och fortfarande inte förstått reglerna så är det hos dem själva som det brister. Ska verkligen forumets moderatorer sitta och förklara varför de raderat inlägg bara för att medlemmar inte förstår eller orkar läsa reglerna?
Ibland är det skrämmande hur regler bryts och folk straffar ut sej själva :/

Att en moderator skall förklara varje enskild radering är i mitt tycke att ta i då inte allt resulterar i nån åtgärd, däremot tycker jag man kan skriva en kort motivering för raderingar som kan resultera i tillsägelse/varning/avstängning.
Citera
2007-12-30, 21:50
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo

Jaha! Det kunde man ju ge sig på! Nästa gång du raderar inlägg av mig får du skicka PM, e-post, SMS samt ringa upp mig och personligen ge en väl grundad motivering till ditt agerande

Citat:
Ibland är det skrämmande hur regler bryts och folk straffar ut sej själva :/

Att en moderator skall förklara varje enskild radering är i mitt tycke att ta i då inte allt resulterar i nån åtgärd, däremot tycker jag man kan skriva en kort motivering för raderingar som kan resultera i tillsägelse/varning/avstängning.
Ja, det här är ju inte ett forum primärt för utvecklingsstörda. Har man varit medlem ett tag, läst och förstått reglerna och får inlägg raderade så borde man i 95 procent av fallen förstå varför inläggen tagits bort. Råder osäkerhet så är det bara att skicka ett PM till valfri moderator i aktuellt delforum.

Det är min åsikt i alla fall
Citera
2007-12-30, 22:00
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jaha! Det kunde man ju ge sig på! Nästa gång du raderar inlägg av mig får du skicka PM, e-post, SMS samt ringa upp mig och personligen ge en väl grundad motivering till ditt agerande
Ok men de tar nog ett par månader innan jag hittat rätt telefonnummer

Citat:
läst och förstått reglerna
Frågan är, hur många är det som faktiskt läser reglerna ?
Inte bara tittar på dom utan verkligen läser.
Citera
2008-08-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Frågan är, hur många är det som faktiskt läser reglerna ?
Inte bara tittar på dom utan verkligen läser.

Jag brukar ärligt sagt inte läsa reglerna för alla forums jag registrerar mig på. Det räcker väl med lite vanligt vett för att förstå hur det fungerar. Är jag dock osäker om nåt specialfall så kollar jag givetvis reglerna.

Förstår inte varför det kan vara så svårt för vissa att använda sig av lite vett.
Citera
2008-08-29, 22:03
Bannlyst
Jag är insatt i alla regler benhårt, så jag kan aldrig klaga när jag får ett straff... Men självklart gör jag det ändå..
Citera
2008-08-29, 22:40
Medlem
Nakenchocks avatar
Jag kan väl inte reglerna benhårt, men använder sunt förnuft och kollar på reglerna då och då. I synnerhet när jag tittar på vilka som fått varningar eller blivit bannade.

Det flesta reglerna känns enkla och självklara för mig att följa. Jag har inget minne av att jag fått en tillsägelse, men det är möjligt. Försöker hålla mig någorlunda inom reglerna, men har problem med att gå OT utan att riktigt tänka efter. Men jobbar på det och kan tacka Ruskigbuss för att jag lärt mig att inte chatta så mycket i trådar.
Citera
2008-08-31, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Sen är det ju så att det finns moderatorer som gnäller när man kritiserar vad dom skriver, och börjar gorma om att klagomål på modereringen ska tas i PM och att man bryter mot reglerna, även fast man gnäller på moderatorn i egenskap av användare, och på inlägg som inte alls var skrivna i egenskap av moderator.

Så moderatorer har minst lika stora problem att skilja mellan "moderatorn" och "debattören" som användarna här.

Sen är det inte önskvärt att ha proffsmoderatorer som inte är aktiva i de forumdelar där dom modererar. Visst går det bra att moderera ett forum där man inte har någon direkt kompetens och intresse av ämnet, men det är inte önskvärt.

Sen vore det bra att ha en eller ett par som är nattaktiva och kan moderera samtliga forumdelar när det krisar och plocka bort inlägg när dom andra är borta och sover, eftersom spamtroll gillar att attackera forumet sent på natten när modereringen är långsam.

"Sen är det ju så att det finns moderatorer som gnäller när man kritiserar vad dom skriver, och börjar gorma om att klagomål på modereringen ska tas i PM och att man bryter mot reglerna, även fast man gnäller på moderatorn i egenskap av användare, och på inlägg som inte alls var skrivna i egenskap av moderator.

Så moderatorer har minst lika stora problem att skilja mellan "moderatorn" och "debattören" som användarna här."

Japp. Vissa moderatorer kan inte alls skilja på sin moderatorroll och sin användarroll. Fact.
Citera
2008-08-31, 04:25
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
"Sen är det ju så att det finns moderatorer som gnäller när man kritiserar vad dom skriver, och börjar gorma om att klagomål på modereringen ska tas i PM och att man bryter mot reglerna, även fast man gnäller på moderatorn i egenskap av användare, och på inlägg som inte alls var skrivna i egenskap av moderator.

Så moderatorer har minst lika stora problem att skilja mellan "moderatorn" och "debattören" som användarna här."

Japp. Vissa moderatorer kan inte alls skilja på sin moderatorroll och sin användarroll. Fact.

Visa några exempel på när det här har skett, istället för att bara sitta och säga att "så här är det".
Citera
2008-08-31, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Visa några exempel på när det här har skett, istället för att bara sitta och säga att "så här är det".
Snäll som jag är vill jag inte peka ut en moderator. Men visst om du är intresserad så kolla mina inlägg bakåt, i flashbackdelen.

Dessutom är du löjlig om du tror att jag tänker sitta och scanna av hela forumet för att leta efter specifika inlägg. Jag har annat att göra än att plöja igenom hundra miljoner inlägg bara för att du föreslår det. Jeesus.

Jag pratar om vad jag har sett som ett allmänt förekommande problem, och tydligen är det fler än jag som har noterat samma sak.

Men du har aldrig sett detta?
Citera
2008-08-31, 09:19
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Snäll som jag är vill jag inte peka ut en moderator. Men visst om du är intresserad så kolla mina inlägg bakåt, i flashbackdelen.

Dessutom är du löjlig om du tror att jag tänker sitta och scanna av hela forumet för att leta efter specifika inlägg. Jag har annat att göra än att plöja igenom hundra miljoner inlägg bara för att du föreslår det. Jeesus.

Jag pratar om vad jag har sett som ett allmänt förekommande problem, och tydligen är det fler än jag som har noterat samma sak.

Om det är så jävla vanligt kan det inte vara svårt för dig att hitta ett exempel och om du har stört dig så otroligt mycket på detta bör du rimligtvis minnas minst en tråd där detta har skett. Du borde alltså inte behöva leta igenom hela forumet för att hitta tillbaka dit.

Idiot.
Citera
2008-08-31, 13:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Jag gissar på att detta kan handla om mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in