2011-05-26, 18:50
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Vet inte vart jag skulle posta detta men några härifrån som ska på "AoD" ikväll? Eller ja typ, det är Doctor P och Flux Pavilion som spelar på Göta källare kl 21 ikväll, jag och två polare ska dit, blir min första dubstep "konsert" jag går på, fan vad röj det ska bli!

Såg dem i danmark förra året, fyfan vad bra det var! Synd att man bor i malmö och inte pallar betala 1 k för biljetter fram och tillbaka..
Citera
2011-05-26, 18:51
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Vet inte vart jag skulle posta detta men några härifrån som ska på "AoD" ikväll? Eller ja typ, det är Doctor P och Flux Pavilion som spelar på Göta källare kl 21 ikväll, jag och två polare ska dit, blir min första dubstep "konsert" jag går på, fan vad röj det ska bli!
Jag och ett gäng kompisar ska dit, trillar nog in lite senare än insläppet! Blir garanterat övefett

http://www.youtube.com/watch?v=JIHjcOBGB6Q

22.00-23.00 LINNY HEX
23.00-00.00 DJ ALX
00.00-01.00 DOCTOR-P
01.00-02.00 FLUX PAVILION
02.00-03.00 GENA
Citera
2011-05-26, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Såg dem i danmark förra året, fyfan vad bra det var! Synd att man bor i malmö och inte pallar betala 1 k för biljetter fram och tillbaka..

Bra att det var bra så jag inte blir besviken haha xD. Nej men fett värt och åka över och kolla läget om man ändå inte har något annat för sig, hade jag gjort!

Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Jag och ett gäng kompisar ska dit, trillar nog in lite senare än insläppet! Blir garanterat övefett

http://www.youtube.com/watch?v=JIHjcOBGB6Q

22.00-23.00 LINNY HEX
23.00-00.00 DJ ALX
00.00-01.00 DOCTOR-P
01.00-02.00 FLUX PAVILION
02.00-03.00 GENA

Ah nice, visste inte tiderna eller vilka som spela, trodde det bara var Doctor P och Flux av nån anledning ;o. Men hm, vi kommer nog också poppa in lite senare men vet inte, får se. Du får gå runt och leta efter mig fråga alla så hittar du mig sen, du har med dig det roliga va? Brabra, pusshej!
Citera
2011-05-26, 21:40
Medlem
HejAntons avatar
Vet att det snackats en del om Foreign Beggars men tänkte ta upp det igen. "Upptäckte" dem nyss och skulle vara kul med lite tips om vilka era favoriter är, gärna snabba svar då jag tänkte ladda in lite på iPoden direkt.

Någon som ska se dem imorgon förresten? Hade varit kul att gå men känner att jag hört för lite i dagsläget.
Citera
2011-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Vet att det snackats en del om Foreign Beggars men tänkte ta upp det igen. "Upptäckte" dem nyss och skulle vara kul med lite tips om vilka era favoriter är, gärna snabba svar då jag tänkte ladda in lite på iPoden direkt.

Någon som ska se dem imorgon förresten? Hade varit kul att gå men känner att jag hört för lite i dagsläget.

Se inte det som en konsert eller något sånt där man bara hör deras låtar. Förmodligen så kommer kanske hälften eller mindre vara deras egna låtar och sedan kommer det vara låtar som de tycker är bra som kommer från andra producenter. Om du gillar hur de mixar/väljer låtar/deras låtar så ska du definitivt kolla in dem.

Tips är att ladda ner några mixar som de har gjort och kolla på tracklisten och se om det är något för dig och dina kompisar. En dans är som sagt inte en konsert utan man är där för att dansa och kolla in mixningen. I varje fall det är vad jag gör på en nattklubb .

Som exempel var jag och kollade på Bok Bok b2b Girl Unit. De spelade en del Girl Unit låtar men de mixade inga Bok Bok . Jag hade väntat mig lite från Southside EP som släpps den 30 maj men ICKE!
Citera
2011-05-26, 23:55
Medlem
Antar att det redan frågats efter men jag har inte tid just nu att leta igenom tråden och vill gärna smaka på lite nytt !

Söker efter sköna låtar som innehåller några feta eller bara lugna sköna drops och dylikt

Evig tacksamhet till den som stillar min hunger
Citera
2011-05-27, 03:10
Medlem
Azchateros avatar
Kan väl ta och ge en review på hur det var ikväll på All Out Dubstep.

I början så var volymen väldigt låg, bara för att testa hur högt man kunde få upp volymen till, men lovar er (som missade denna otroligt jävla grymma kväll), att ni missade någon spektakulärt.

Först så började en tjej mixa, genom sin dator, började med lite 'avslappnad' Dubstep, det var inte det som vi var ute efter. Fick veta av Bratkilla att hon bara värmde upp. Lovar er att när hon väl kom igång så bröt helvetet loss. Hon var helt galen, hennes låtval var brutala, kunde aldrig stå still på grund av just hennes låtval. Helt sinnessjukt.

Sen kom nästa DJ upp, en kille - minns inte vad han heter, men han droppade jävligt bra låtar, samma som innan, man kunde inte stå still för en sekund.

Sen, helt plötsligt, så hörde man en MC skrika ut att det var dags för Doctor P att komma upp på scenen. Trodde först att det var han som började, men det var två-tre låtar innan han dök upp. Första låten var (om jag minns rätt) Doctor P - Watch Out, kan inte garantera det, så om någon annan minns vilken det var, rätta mig gärna.
Han för för övrigt sinnessjuk, har aldrig dansat så mycket innan, även fast jag har varit på otroligt många ravefester i Stockholm (och även Holland). Galen kväll, ja!

Flux Pavilion var lite sisådär i början, andra låten var Bass Cannon, lät som en remix, kan dock inte styrka det, men lät inte exakt som originalet.

Summering: Hela kvällen var jävligt grym, kan inte säga någonting negativt om kvällen. Kan för övrigt säga att Hardbass och Decibel Outdoor Festival (Holland) inte kommer i närheten av detta.

/Azchatero.
Citera
2011-05-27, 10:56
Medlem
Blizztards avatar
Så Bor Man I Stockholm Och Missar Detta. Borde Vara Skottpengar På Sånna Som Mig.
Citera
2011-05-27, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero

I början så var volymen väldigt låg, bara för att testa hur högt man kunde få upp volymen till, men lovar er (som missade denna otroligt jävla grymma kväll), att ni missade någon spektakulärt.

Först så började en tjej mixa, genom sin dator, började med lite 'avslappnad' Dubstep, det var inte det som vi var ute efter. Fick veta av Bratkilla att hon bara värmde upp. Lovar er att när hon väl kom igång så bröt helvetet loss. Hon var helt galen, hennes låtval var brutala, kunde aldrig stå still på grund av just hennes låtval. Helt sinnessjukt.

Sen kom nästa DJ upp, en kille - minns inte vad han heter, men han droppade jävligt bra låtar, samma som innan, man kunde inte stå still för en sekund.

Sen, helt plötsligt, så hörde man en MC skrika ut att det var dags för Doctor P att komma upp på scenen. Trodde först att det var han som började, men det var två-tre låtar innan han dök upp. Första låten var (om jag minns rätt) Doctor P - Watch Out, kan inte garantera det, så om någon annan minns vilken det var, rätta mig gärna.
Han för för övrigt sinnessjuk, har aldrig dansat så mycket innan, även fast jag har varit på otroligt många ravefester i Stockholm (och även Holland). Galen kväll, ja!

Flux Pavilion var lite sisådär i början, andra låten var Bass Cannon, lät som en remix, kan dock inte styrka det, men lät inte exakt som originalet.

Summering: Hela kvällen var jävligt grym, kan inte säga någonting negativt om kvällen. Kan för övrigt säga att Hardbass och Decibel Outdoor Festival (Holland) inte kommer i närheten av detta.

/Azchatero.

Håller bara med dig på alla nivåer. Jag fuckade ur oavbrutet, stod inte still en enda sekund, jag var genomblöt med svett efter typ en timme.. Så vi tog vattenkannorna och hällde vatten över hela oss och alla andra haha, riktigt skönt blev det . Kan säga att det är det bästa jag gått på också någonsin och jag har gått på en hel del rave/konserter/whatever. Men detta tar fan allt .

Jag sket verkligen i allt, jag är lite tjock men jag drog av mig tröjan och körde med resten av grabbarna hahaha, jag orkade fan inte bry mig jag bara körde min grej från 10 till 3. Så jävla glad att en tjejpolare berättade typ 4 timmar innan att shit det är aod med flux och doctor p ikväll. Tveka inte en sekund !

Bland dem bästa och mest minnesvärda kvällarna någonsin . Synd för er som missa det men ändå bor i Stockholm .
Citera
2011-05-27, 13:49
Medlem
Cellulosas avatar
AOD var brutalt! Har aldrig dansat så mycket i hela mitt liv och då var det många spärrar att ta sig över innan jag verkligen kunde släppa loss. Doctor P var otroligt bra. Blev dock lite besviken på Flux Pavilion, men kan varit att jag och sällskapet var helt slut runt 1-2 snåret och att det måste vara jävligt svårt att gå upp efter Dr. P och överträffa honom.

Schysst med lite härligt efter-beeep i öronen också.
Citera
2011-05-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero

/Azchatero.

Det var verkligen den absolut bästa kvällen på jävligt länge. Musiken, ljushowen, människorna, det var fan svettigt. Jag kände mig konstant hög och i trans fastän jag inte ens fick i mig annat än två glas vin, de ni, det är grejer.
Citera
2011-05-27, 14:00
Medlem
Någon som ska på http://www.facebook.com/event.php?eid=149052355162794?
För er som inte har facebook så är det Foreign Beggars på Fabirken ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in