2011-05-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paltmos
tycker brostep är en bra term för vad allt nytt kan kallas, skrillex kan vara sitt electro-dubstep samtidigt som vi andra lyssnar på dubstep.. aldrig sagt te nån av mina rls att jag lyssnar på dubstep & så hörde jag dom prata om de för nån dag sen, alla sa att de vara massa oljud som är soft på fester å sånt men inget som dom kommer lyssna på utanför fester.. det är exakt vad brostep är och kommer förbi samtidigt som dubstep är något du kan slå igång hemma och bara njuta av musiken

Ja precis, dock så uppskattar jag brostep och sitta och lyssna på hemma men man bör ju helst dansa (loel). "We dont Mosh We Swag" tycker jag är ett riktigt bra uttalande som jag hörde från en facebook sida och då, återigen , kommer vi tillbaka som många har sagt att det bara är massa 16 åringar som "fuckar ur" till musiken. Dock så kan jag säg att jag kommer nog inte swaga:a på lördag när jag lyssnar på skrillex och porter ;3
Citera
2011-05-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enbe92

Fy fan va bra skrivet. Varför kunde någon inte bara ha skrivit så här tidigare? Mycket trevligare och läsa när det är sånt här. Och jag förstår dig precis. Man kanske skulle ha kunnat ha döpt om det nya dubstep soundet till något annat. Och visst det är väldigt många som tycker skrillex är en all out dubstep artist, men det tycker jag faktiskt inte. Dock så gillar jag hans musik och hans stil men det är inte helt dubstep heller. Han kör ju mer ElectroStep-ish ,om man vill namnge det. Men tillbaka till din text. Det här inlägget kommer ungefär 1 dag försent, inget illa menat eller något alls, och vi skulle kunnat ha sluppit allt gnäll och bråk. Tack för en grym förklaring kring din åsikt.
All respect to you my friend!
¨
Biggup dude! Alla måste få sin åsikt och det hjälper verkligen inte att bli aggressiva mot varandra för då sluter man sig bara runt det man kan/tycker om ännu mer. Trust me, Ive tried this method så att säga. istället ska man lyssna på varandra med öppet sinne och försöka visa bra låtar så kommer musiken att tala för sig själv.
Kan säga att folk med genuint intresse i basmusik/dubstep kommer att gå mot det mer komplexa och atmosfäriska medan folk som är NRJ lyssnare och bara hoppar på det som är populärt just nu kommer att byta genre till nästa underground scen som får lite av rampljuset i mainstreamen. Kommer själv från att ha lyssnat på fidget/wobble house till att börja lyssna på Skreams Oskilatha. På den tiden så var det enda brostepsoundet som fanns Cockney Thug så det fanns inte så mycket att välja på
Citera
2011-05-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
¨
Biggup dude! Alla måste få sin åsikt och det hjälper verkligen inte att bli aggressiva mot varandra för då sluter man sig bara runt det man kan/tycker om ännu mer. Trust me, Ive tried this method så att säga. istället ska man lyssna på varandra med öppet sinne och försöka visa bra låtar så kommer musiken att tala för sig själv.
Kan säga att folk med genuint intresse i basmusik/dubstep kommer att gå mot det mer komplexa och atmosfäriska medan folk som är NRJ lyssnare och bara hoppar på det som är populärt just nu kommer att byta genre till nästa underground scen som får lite av rampljuset i mainstreamen. Kommer själv från att ha lyssnat på fidget/wobble house till att börja lyssna på Skreams Oskilatha. På den tiden så var det enda brostepsoundet som fanns Cockney Thug så det fanns inte så mycket att välja på

Jag upptäckte dubstep för cirka 1½ år sen efter att jag hade setat och pumpat DnB i cirka 2 år. Och innan det har jag lyssnat på allt ifrån hardstyle till trance. När jag hörde min första dubstep låt så tyckte jag att det var för tråkigt tempo, lite lugnt etc. Men sen efter ett par gånger när jag har lirat låten så började jag älska soundet. Det är lite pinsamt att säga att jag började lyssna på dubstep efter att jag hörde CrushCrushCrush (Slof Man Dubstep Remix. Sen efter det så spårade det ur, det var bara dubstep och dubstep hela tiden. Och sedan började jag researcha lite mer om bakgrunden om det och lyssnade lite på vissa gamla låtar men tyckte att det var för lite som hände i låten. Men nu, nu låter jag som värsta gubben, på senare dagar (haha) så har jag börjat uppskatta den lugna delen av dubstep så PM gärna mig med dina favorit dubstep tracks och artister för jag antar att du redan har postet dem här ett par gånger innan hehe.
Citera
2011-05-05, 23:44
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ja precis, dock så uppskattar jag brostep och sitta och lyssna på hemma men man bör ju helst dansa (loel). "We dont Mosh We Swag" tycker jag är ett riktigt bra uttalande som jag hörde från en facebook sida och då, återigen , kommer vi tillbaka som många har sagt att det bara är massa 16 åringar som "fuckar ur" till musiken. Dock så kan jag säg att jag kommer nog inte swaga:a på lördag när jag lyssnar på skrillex och porter ;3

ses där buss kl 7 imorgon till huvudstaden för att vara där tills skrillex
Citera
2011-05-05, 23:46
Medlem
Citat:
ses där buss kl 7 imorgon till huvudstaden för att vara på plats imorgon

Ojdå ska du stå och köa hela dagen eller bor du bara ute i skogen?
Själv tar man 12 tåget från E-TOWN (Eskilstuna)! Och Yes I'll See you, in someway, there!
Citera
2011-05-06, 00:00
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
PM gärna mig med dina favorit dubstep tracks och artister för jag antar att du redan har postet dem här ett par gånger innan hehe.

Äh, fuck det, ingen blir sur om bra låtar postas i tråden (eller?).
Citera
2011-05-06, 00:03
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ojdå ska du stå och köa hela dagen eller bor du bara ute i skogen?
Själv tar man 12 tåget från E-TOWN (Eskilstuna)! Och Yes I'll See you, in someway, there!

bor uppe i norrland, hehe.. så blir lite av en weekend i sthlm såg att det var helt slutsålt på skrillex btw, kommer vara galet med folk där asså

http://www.youtube.com/watch?v=oiO9mZoeBjA
Kito - On The Floor

Lyssnat ganska mycket Kito & Reija Lee dom senaste dagarna då deras mix på Pacificia släpps samma dag som självaste releasen på låten.. MÅNDAG!! KOM SNABBARE!
Citera
2011-05-06, 00:07
Medlem
Citat:
bor uppe i norrland, hehe.. så blir lite av en weekend i sthlm såg att det var helt slutsålt på skrillex btw, kommer vara galet med folk där asså
¨
Oj ah men det lär ju vara värt åkturen! Ah det kommer vara maxat med folk! En polare har hållit på och velat fram och tillbaka i en vecka och beslöt sig för att köpa biljett igår FAST dem var slut haha.
"Major Buzzkill"
Citera
2011-05-06, 00:09
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
¨
Oj ah men det lär ju vara värt åkturen! Ah det kommer vara maxat med folk! En polare har hållit på och velat fram och tillbaka i en vecka och beslöt sig för att köpa biljett igår FAST dem var slut haha.
"Major Buzzkill"

Haha, en av mina vänner skrev på msn att han ångrade sig häromdan och så när han skulle kirra biljetter var dom slutsålda verkar vara ganska svårt å få tag på biljetter, finns inga på blocket lr så
Citera
2011-05-06, 00:34
Medlem
1Sics avatar
http://ukflive.com/

Livesändning just nu. Flux ska på om 45 min! Sjukt tungt.
Citera
2011-05-06, 00:36
Medlem
vet någon om/var man kan köpa denna låten?
http://www.youtube.com/watch?v=EwuugT-6wLs Haze - Feel Me

tack för hjälp!
Citera
2011-05-06, 00:49
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=oiO9mZoeBjA
Kito - On The Floor

Lyssnat ganska mycket Kito & Reija Lee dom senaste dagarna då deras mix på Pacificia släpps samma dag som självaste releasen på låten.. MÅNDAG!! KOM SNABBARE!

Speaking of Reija Lee, pumpat denna låten hårt i högtalarna dom senaste veckorna

Phetsta (ft. Reija Lee) - Run You Down
http://www.youtube.com/watch?v=nba8Ju4ZJIM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in