Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
¨
Biggup dude! Alla måste få sin åsikt och det hjälper verkligen inte att bli aggressiva mot varandra för då sluter man sig bara runt det man kan/tycker om ännu mer. Trust me, Ive tried this method så att säga. istället ska man lyssna på varandra med öppet sinne och försöka visa bra låtar så kommer musiken att tala för sig själv.
Kan säga att folk med genuint intresse i basmusik/dubstep kommer att gå mot det mer komplexa och atmosfäriska medan folk som är NRJ lyssnare och bara hoppar på det som är populärt just nu kommer att byta genre till nästa underground scen som får lite av rampljuset i mainstreamen. Kommer själv från att ha lyssnat på fidget/wobble house till att börja lyssna på Skreams Oskilatha. På den tiden så var det enda brostepsoundet som fanns Cockney Thug så det fanns inte så mycket att välja på
Jag upptäckte dubstep för cirka 1½ år sen efter att jag hade setat och pumpat DnB i cirka 2 år. Och innan det har jag lyssnat på allt ifrån hardstyle till trance. När jag hörde min första dubstep låt så tyckte jag att det var för tråkigt tempo, lite lugnt etc. Men sen efter ett par gånger när jag har lirat låten så började jag älska soundet. Det är lite pinsamt att säga att jag började lyssna på dubstep efter att jag hörde
CrushCrushCrush (Slof Man Dubstep Remix. Sen efter det så spårade det ur, det var bara dubstep och dubstep hela tiden. Och sedan började jag researcha lite mer om bakgrunden om det och lyssnade lite på vissa gamla låtar men tyckte att det var för lite som hände i låten. Men nu, nu låter jag som värsta gubben, på senare dagar (haha) så har jag börjat uppskatta den lugna delen av dubstep så PM gärna mig med dina favorit dubstep tracks och artister för jag antar att du redan har postet dem här ett par gånger innan hehe.