Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Vad jag förstod från Skrillex facebook så var denna låten bara bullshit, alltså troll. Reservation för fel

Jag förstår att den är en parodi på honom. Men det säger väl en hel del? Finns säkert någon 16-åring som är lite dickrider och säger att låten är supercool. Låten är typ en mall från något producentsoftware och sedan har de samplat/sjungigt kräkljuden för att simulera den feta(?) basen som dessa låtar har!
Anledningen till att folk är så negativa kring denna typen av dubstep är att den strider så mycket från vad dubstep startade som och vad den var en revolt från. Istället för good vybez med red stripe i handen och bara var där för att man verkligen uppskattade musiken till att 16-åringar blir helt aggro och börjar slamdansa och verkar som om de ska bryta ut i en moshpit. Det är exakt det samma som hände både DnB och UK Garage och nu är de döda genrer. Jag vet att musik alltid går framåt och förnyar sig men måste man förstöra något som är så speciellt och underbart som dubstep är? Tycker ju också synd att DnB och Garage gick och dog för att de var också helt underbara genrer med helt underbar musik.
Tycker om liknelsen med McD som ufomammut gjorde, att denna skräniga typen av electro/dubstep är verkligen gjort för galna 16-åringar och är lättsmält. Det är som cheeseburgare på macedonken, man går dit för att bli mätt men efter att man blåst 50 spänn på burgare så går man fortfarande ut hungrig. Dåligt och överpriserat.
Jag tycker dock inte att vi ska angripa varandra bara för att vi tycker olika, det gör bara att folk drar sig samman och blir mer trångsynta. För att vinna över någon måste man verkligen knäcka deras argument, antar att det är lite svårt när det gäller musik då det är ganska subjektivt.
Vad jag önskar är att bara någon nykomling kommer in i tråden och säger att de har hittat Shallow Grave på spotify/youtube och tycker det låter helt undetbart och vill ha mer!