Citat:
Ursprungligen postat av clude
Det är för att det är häftigt att vara pretto. Och ja, i många fall är kommersiell musik skit. Men notera det viktiga: det är skit för dig, eller mig. Men inte alla andra. Anledningen till att kommersiell musik är kommersiell är därför att den fungerar på en bred publik.
Diggar man det inte så är det bara att sjunka in i något annat skönt. Fördelen med musik är att den alltid utvecklas, ibland i båda riktningar (enligt subjektivt tycke).
Jag menar, hur ska man egentligen svara på en fråga som: "hur fan kan du gilla den låten?"
Jo, i sådana tankebanor har jag gått. Det jag undrar över är i vilka tankebanor musik kunniga går i?
Är det:
*Lyssnar på radio*
"Fan de här var ganska skön låt, nej! Så kan jag ju inte tänka, alla jävla FB:are på musik-forumet kommer att stampa ner mig i avgrunden. Okej, kom ihåg, det ska vara tekniskt, originellt och avancerat, jag ska endast uppskatta musiker med musikalisk talang, så var det! Men fan inte det som spelas på radion.
Kommersiell musik är endast o originell och kräver ingen som helst talang. Det är bara nån catchy-skit som ska fastna på den efterblivna massans hjärnor med nån refräng som har ett ord som går på replay fyrtioelva gånger!
Men samtidigt tycker jag ju detta låter bra, vad fan tycker jag egentligen? Ah, helvete!"
Skulle ju fan inte bli förvånad alltså.