Citat:
Ursprungligen postat av guywithtnt
Men ditt klagomål är felaktigt, då vi diskuterar subgenrer av dubstep. Just nu är det electro med inslag av dubstep - electrostep kan det även kallas.
Vi kan inte starta enskilda trådar för varje subgenre, det hoppas jag att du förstår? Rådfråga gärna en mod, om du nu så vill. Jag och många andra anser att denne tråd räcker till, till både dubstep och alla dess subgenrer.
Om du nu vill fortsätta diskutera låtarna är du välkommen att PMa mig, eftersom denna diskussionen inte tillför någonting till ämnet.
Vi kan inte starta enskilda trådar för varje subgenre, det hoppas jag att du förstår? Rådfråga gärna en mod, om du nu så vill. Jag och många andra anser att denne tråd räcker till, till både dubstep och alla dess subgenrer.
Om du nu vill fortsätta diskutera låtarna är du välkommen att PMa mig, eftersom denna diskussionen inte tillför någonting till ämnet.
Det ni verkar ha missat är att Dubstep är elektronisk musik, precis som electro. Det är det som är den gemensamma nämnaren och inte stilarna i sig. Jag håller med om att vi kan diskutera undergenrer och utvecklingar men electro är inte en av dem bara för att båda stilarna är elektroniska.
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
1. Termen dubstep är otroligt bred, i denna tråden diskuteras allt som har något med dubstep att göra överhuvudtaget, det må vara en electro låt med små influenser av dubstep eller nyaste skiten från Tempa, skitsamma. Ingen har klagat hittills, snarare har vi som besöker tråden frekvent uppmuntrat att folk kan posta lite vad som helst i denna tråden, bara det har viss koppling till dubstep eller tung bas-musik.
2. Folk i denna tråden postar låtar som de gillar, de postar inte låtar för att tillfredsställa personer som dig som bara sitter och klagar utan att posta någonting själv.
2. Folk i denna tråden postar låtar som de gillar, de postar inte låtar för att tillfredsställa personer som dig som bara sitter och klagar utan att posta någonting själv.
Men vad är då dubstep? Vad är influenser av dubstep? Det enda originella med dubstepen är trumtempot, inte wobblet. Så fort en låt har en sekunderlång basgång med LFO så betyder det inte att det har med dubstep att göra. Har ni koll på andra musikgenrer också så kan ni se att "dubstepinfluenserna" förekommer överallt idag och desto viktigare är det att vi begränsar tråden till vad ämnet faktiskt är, annars får vi inom en snar framtid döpa om tråden till "Sammanfogade tråden om musik med 2000-tals ljud".