2011-04-25, 18:01
Medlem
alaskapollocs avatar
Vill inte vara en sur gammal gubbe, men kan vi inte hålla fanan lite högre här i tråden framöver, så att åtminstone hälften av länkarna är dubstep (som topicen faktiskt är). Och att de låtarna inte är någon myspace-remix på lady gaga och liknande. Vi har dessutom förstått att folk har snöat in på skrillex och mt eden så snälla avvara sådant också även om jag har förståelse för att det blir mycket first-hit-låtar på youtube eftersom det är relativt nytt och många har precis börjat nosa på genren.

Bara en tanke, för allas trevnad.
Citera
2011-04-25, 18:08
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guywithtnt
Britney Spears ft. Nicki Minaj & Ke$ha - Till The World Ends
http://www.youtube.com/watch?v=5RggOCcjTho

Vad tycker ni om detta? Synpunkter ? Refrängen är ganska catchig antar jag..

tycker den e rätt soft ;d tycker den låter lite skum bara.. ingen partylåt direkt
Citera
2011-04-25, 18:19
Medlem
Felikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
PrototypeRaptor - Call Me (Raptor Edit) <--- Galet tung låt!
En annan grym låt från honom: http://prototyperaptor.bandcamp.com/track/fenech-soler-demons-raptoredit Fenech Soler - Demons(RaptorEdit)
Citera
2011-04-25, 18:37
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Vill inte vara en sur gammal gubbe, men kan vi inte hålla fanan lite högre här i tråden framöver, så att åtminstone hälften av länkarna är dubstep (som topicen faktiskt är). Och att de låtarna inte är någon myspace-remix på lady gaga och liknande. Vi har dessutom förstått att folk har snöat in på skrillex och mt eden så snälla avvara sådant också även om jag har förståelse för att det blir mycket first-hit-låtar på youtube eftersom det är relativt nytt och många har precis börjat nosa på genren.

Om du hade följt ämnet så hade du sett att just nu så diskuterade vi artister som släppte electro med dubstepinfluenser.

Vad har det för skillnad om det är en kass myspaceremix på ladygaga eller om det benga, coki etc? Bara det går under genren dubstep och dess miljoner subgenrer så kan det väl diskuteras? Jag har följt denna tråden i ungefär ett år nu och jag gillar den starkt för jag hittar alltid ny musik här. Allt från oldschool dubstep till brostep. Men då och då kommer det en tråkig liten man som du och tror att du är bättre än alla andra med dina åsikter om att "det här är inte dubstep".

Så sluta dryga dig och förstå att musikstilar förändras och utvecklas.
Senast redigerad av ztlohnierb 2011-04-25 kl. 18:42.
Citera
2011-04-25, 18:39
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feliks
En annan grym låt från honom: http://prototyperaptor.bandcamp.com/track/fenech-soler-demons-raptoredit Fenech Soler - Demons(RaptorEdit)

Good shit!
Citera
2011-04-25, 18:50
Bannlyst
Citat:
Håller absolut med dig. Hade jag varit dig så hade jag kollat in artister som Skrillex(antar att du har hört honom), Feed me, Zedd, Rusko, Pendulum, Nero etc.

Robyn - Call your girlfriend (Feed me Remix)

Skrillex - Scary monsters (Zedd Remix)

PrototypeRaptor - Call Me (Raptor Edit) <--- Galet tung låt!

Tack så mycket för tipsen, onekligen feta låtar som spelas i min bas just nu.

Kan tipsa om Prototype remixen på SHMs låt "One".
http://www.youtube.com/watch?v=hz8GGKrUS3c
samt
http://www.youtube.com/watch?v=vOWHn4avnuI (Miami 2 ibiza dubstep remix).
Senast redigerad av adnanisH 2011-04-25 kl. 18:53.
Citera
2011-04-25, 19:05
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Om du hade följt ämnet så hade du sett att just nu så diskuterade vi artister som släppte electro med dubstepinfluenser.

Vad har det för skillnad om det är en kass myspaceremix på ladygaga eller om det benga, coki etc? Bara det går under genren dubstep och dess miljoner subgenrer så kan det väl diskuteras? Jag har följt denna tråden i ungefär ett år nu och jag gillar den starkt för jag hittar alltid ny musik här. Allt från oldschool dubstep till brostep. Men då och då kommer det en tråkig liten man som du och tror att du är bättre än alla andra med dina åsikter om att "det här är inte dubstep".

Vadå dubstepinfluenser? För att musiken innehåller en bas? Nej skärpning nu!

Jag läser den här tråden för att prata dubstep, inte någonting annat. Starta en elektrotråd om ni vill sitta och tjattra om det för ärligt talat så verkar inte någon här vara så intresserad av dubstep ändå.
Citera
2011-04-25, 19:34
Bannlyst
Citat:
Det har fortfarande influenser av dubstep, därav placeringen av diskussionen.
Endast för att du inte ens ger musiken som postas en chans eller har helt sonika bestämt dig för att du avskyr det så betyder det inte att vi inte får avnjuta musiken som postas. Om intresset är tillräckligt stort så föreslår jag att du skapar en tråd där endast låtar inom din musiksmak får postas.

Citat:

"+1"
Citera
2011-04-25, 19:43
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guywithtnt
Det har fortfarande influenser av dubstep, därav placeringen av diskussionen.
Endast för att du inte ens ger musiken som postas en chans eller har helt sonika bestämt dig för att du avskyr det så betyder det inte att vi inte får avnjuta musiken som postas. Om intresset är tillräckligt stort så föreslår jag att du skapar en tråd där endast låtar inom din musiksmak får postas.

Det handlar inte om att ge musiken en chans utan om att topicen faktiskt är Dubstep och varför ska jag starta en ny tråd om ämnet när vi har den här, tydligare än såhär kan det väl knappast bli?

Allt jag klagar på är att andra musikgenrer får mest uppmärksamhet i en tråd om dubstep, vilket klingar skevt i mina öron.
Citera
2011-04-25, 19:47
Bannlyst
Citat:
Allt jag klagar på är att andra musikgenrer får mest uppmärksamhet i en tråd om dubstep, vilket klingar skevt i mina öron.
Men ditt klagomål är felaktigt, då vi diskuterar subgenrer av dubstep. Just nu är det electro med inslag av dubstep - electrostep kan det även kallas.
Vi kan inte starta enskilda trådar för varje subgenre, det hoppas jag att du förstår? Rådfråga gärna en mod, om du nu så vill. Jag och många andra anser att denne tråd räcker till, till både dubstep och alla dess subgenrer.
Om du nu vill fortsätta diskutera låtarna är du välkommen att PMa mig, eftersom denna diskussionen inte tillför någonting till ämnet.
Citera
2011-04-25, 19:56
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Det handlar inte om att ge musiken en chans utan om att topicen faktiskt är Dubstep och varför ska jag starta en ny tråd om ämnet när vi har den här, tydligare än såhär kan det väl knappast bli?

1. Termen dubstep är otroligt bred, i denna tråden diskuteras allt som har något med dubstep att göra överhuvudtaget, det må vara en electro låt med små influenser av dubstep eller nyaste skiten från Tempa, skitsamma. Ingen har klagat hittills, snarare har vi som besöker tråden frekvent uppmuntrat att folk kan posta lite vad som helst i denna tråden, bara det har viss koppling till dubstep eller tung bas-musik.

2. Folk i denna tråden postar låtar som de gillar, de postar inte låtar för att tillfredsställa personer som dig som bara sitter och klagar utan att posta någonting själv.
Citera
2011-04-25, 19:58
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Vadå dubstepinfluenser? För att musiken innehåller en bas? Nej skärpning nu!

Jag läser den här tråden för att prata dubstep, inte någonting annat. Starta en elektrotråd om ni vill sitta och tjattra om det för ärligt talat så verkar inte någon här vara så intresserad av dubstep ändå.

Amen skärp dig nu. Det finns inte bara svart och vitt i musik.

Säg att du sitter i den officiella rocktråden och någon lägger upp:

Aerosmith feat Run-DMC - Walk This Way
http://www.youtube.com/watch?v=4B_UYYPb-Gk

Är detta rock? Är detta hiphop?
Nej då är det är rock med hiphopinfluenser eller tvärtom om du föredrar det.
En låt behöver inte vara single genre bara.

Så kom ut ur din låda och kom in i den musikaliska gråzonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in