2011-03-29, 15:22
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Det här kändes ganska nyskapande:

Spliffahjeans soundsystem - 10 000 µg LSD, lysergsyradietylamid

Det var något...nytt!
Citera
2011-03-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Africa Hitech - Out in the Streets

http://www.youtube.com/watch?v=esYXss4lbns

Postade den nån sida tillbaks, ett tips är att använda Flasher (https://www.flashback.org/t1134133) så blir det mycket lättare att få översikt på youtubelänkar.
Citat:
Gillar Ini Kamoze samplingen. Damian Marley har också samplat detta i Welcome to Jamrock. Hörde denna i lördags när man var i Malmö på Inkonst och lyssnade på Nguzunguzu. Blev helt paff av att höra juke spelas ute i Sverige. Fy fasiken vad man blev matt av att dansa till det men fan vad roligt det var! Ingen av tjejerna som var där förstod hur man skulle dansa till det. De hade nog aldrig hört dansmusik som är över 140 bpm.

Hur är scenen med bra, ny dansmusik i malmö? Jag är sugen att flytta, där jag bor nu är allt swedish house mafia och skrillex

Ska vi förresten fixa en ny tråd här för bara uk funky/post-dubstep/techno/juke/whatever grejer?
Citera
2011-03-29, 19:51
Medlem
ztlohnierbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coelacanth
Postade den nån sida tillbaks, ett tips är att använda Flasher (https://www.flashback.org/t1134133) så blir det mycket lättare att få översikt på youtubelänkar.

Låter intressant, finns det någon version för Chrome? Eller något liknande iallafall?
Vad gör den förresten? Jag antar att den bäddar in automatiskt eller?
Citera
2011-03-29, 19:54
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:

Hur är scenen med bra, ny dansmusik i malmö? Jag är sugen att flytta, där jag bor nu är allt swedish house mafia och skrillex

Ska vi förresten fixa en ny tråd här för bara uk funky/post-dubstep/techno/juke/whatever grejer?

Ska vi låta kidsen få spama sönder den här tråden med brostep och skitmusik? Ja, varför inte?
Citera
2011-03-29, 19:56
Medlem
Citat:

Aj aj aj, hehe, så det kan gå. Låten tåls i varje fall att bli postad 2 ggr.

Klubbarna är mycket varierade i Malmö, finns allt från mainstream till lite mer intressant musik. Bara varit på tre ställen men två av dem är mer inriktade på brittisk basmusik, funky, tribal, dancehall och lite andra typer av house samt hiphop. Kommer ihåg i somras när Girl Units IRL ep kom ut, man hörde den varje gång man gick till dessa ställen! Det finns också renodlade dubstepklubbar men de är mer åt skrillex hållet tror jag, inte varit på en själv då jag inte vill pröjsa 100kr för att sedan bli besviken så att säga. Ska kolla in det lite mer noggrant dock bor inte i Malmö så det händer inte så ofta att man går ut där. Vore skoj om man kunde få en spelning på någon av dessa kvällarna och visa kidsen att det finns mer i dubstep än filthy wobbles om nu så är fallet.

Jag vet inte riktigt om man skulle behöva göra en ny tråd. Har en känsla av att det inte kommer vara så många som bidrar till den då. Skulle vara om man gjorde en generell tråd om dans-basmusik, men det tror jag inte heller så många vet vad det är. Vill visa kidsen som surfar på flashback att det finns bra dubstep och inte bara motorsågsljud. De tittar nog hellre i den sammanfogade, officiella tråden än i någon avstickartråd.
Citera
2011-03-29, 19:56
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:

Ska vi låta kidsen få spama sönder den här tråden med brostep och skitmusik? Ja, varför inte?

Malmö är riktigt nice, händer mycket grejer där nere. Brukar åka ner ett par gånger om året. Mest på techno på Inkonst och sen nån svartklubb efter. Bästa jag sett var nog Shackleton iofs, för drygt ett år sen.
Citera
2011-03-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut

Malmö är riktigt nice, händer mycket grejer där nere. Brukar åka ner ett par gånger om året. Mest på techno på Inkonst och sen nån svartklubb efter. Bästa jag sett var nog Shackleton iofs, för drygt ett år sen.

Yeah, Inkonst och Babel brukar ha riktigt bra klubbar med rolig musik. Man får dock kolla vilken klubb som kör då det kan vara ganska blandade musikstilar på de olika klubbarna.
Citera
2011-03-29, 20:43
Medlem
pattis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztlohnierb
Skön låt, jag älskar ellie gouldings röst!

Här är en annan riktigt fet mix på Lights du borde kolla in.

Ellie Goulding - Lights (Eyes Dubstep Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=2g209LFEUCA

Helt okej låt, men gillar dock inte trummorna, låter osynkat å konstigt.
Citera
2011-03-29, 20:52
Medlem
pattis avatar
Citat:

Var glad för skrillex iaf , här har vi fortfarande sean kingston å annat jävla skräp...
Citera
2011-03-29, 20:56
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Yeah, Inkonst och Babel brukar ha riktigt bra klubbar med rolig musik. Man får dock kolla vilken klubb som kör då det kan vara ganska blandade musikstilar på de olika klubbarna.

Move D kommer till Inkonst i helgen, funderar på att åka ner men vetifan. Lär dra till Köpenhamn i slutet av månaden för Silent Servant iaf.
Citera
2011-03-30, 00:28
Medlem
Någon annan utom jag som såg på www.boilerroom.tv/live/ ? Oneman, Jacques Greene, Reecha&Jon Rust och inte minst Four Tet lirade idag!

Alla var superba men Oneman tar ju priset. Han går från hiphop--->reggea-->hiphop--->dancehall--->house--->tung tung tung dubstep--->juke--->grime--->hiphop-->dubstep-->bobby mcferrin - don't worry be happy!

Han är helt sinnesjuk! Hur kan man mixa alla de där genrerna?! Om jag skulle gjort det hade det låtit som en toastol .
Citera
2011-03-30, 01:13
Bannlyst
Citat:
där jag bor nu är allt swedish house mafia och skrillex
Inget fel med Sonny Moore förfan?!
Citat:

Tycker jag inte. Hade isåfall varit bättre om du startat en egen tråd där endast din sorts dubstep hade fått postats, om nu intresset skulle vara så stort. Man gillar inte allt som postas, sluta gnäll och bidra istället. Du kan till och med använda ignore-funktionen om du ser att en speciell användare postar mycket som du inte gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in