Citat:
Ursprungligen postat av Coelacanth
Postade den nån sida tillbaks, ett tips är att använda Flasher (
https://www.flashback.org/t1134133) så blir det mycket lättare att få översikt på youtubelänkar.
Hur är scenen med bra, ny dansmusik i malmö? Jag är sugen att flytta, där jag bor nu är allt swedish house mafia och skrillex
Ska vi förresten fixa en ny tråd här för bara uk funky/post-dubstep/techno/juke/whatever grejer?
Aj aj aj, hehe, så det kan gå. Låten tåls i varje fall att bli postad 2 ggr.
Klubbarna är mycket varierade i Malmö, finns allt från mainstream till lite mer intressant musik. Bara varit på tre ställen men två av dem är mer inriktade på brittisk basmusik, funky, tribal, dancehall och lite andra typer av house samt hiphop. Kommer ihåg i somras när Girl Units IRL ep kom ut, man hörde den varje gång man gick till dessa ställen! Det finns också renodlade dubstepklubbar men de är mer åt skrillex hållet tror jag, inte varit på en själv då jag inte vill pröjsa 100kr för att sedan bli besviken så att säga. Ska kolla in det lite mer noggrant dock bor inte i Malmö så det händer inte så ofta att man går ut där. Vore skoj om man kunde få en spelning på någon av dessa kvällarna och visa kidsen att det finns mer i dubstep än filthy wobbles om nu så är fallet.
Jag vet inte riktigt om man skulle behöva göra en ny tråd. Har en känsla av att det inte kommer vara så många som bidrar till den då. Skulle vara om man gjorde en generell tråd om dans-basmusik, men det tror jag inte heller så många vet vad det är. Vill visa kidsen som surfar på flashback att det finns bra dubstep och inte bara motorsågsljud. De tittar nog hellre i den sammanfogade, officiella tråden än i någon avstickartråd.